Asbjørn
Rubinmedlem
Apropos den Plymouth Superbird'en litt høyere oppe: De monstrene der hadde fra 375 til 435 hk etter gammelt mål (SAE bhp). De gjorde 0-60 miles på 4,8 - 5,9 sek og kvartmila på 13,5 - 14,3 sek.
Model S P85 med sine 300 kW blir 416 bhp, omtrent som en Superbird 440 Six-Pack. Model S gjør 0-60 mph på 4,2 sek og kvartmila på 12,4 s. Da har den 110,8 mph over streken. Joda, den kan kjøre fra en 426 Hemi Superbird med over ett sekund på dragstrippen, alt mens man nyter en strykekvartett av Mozart på anlegget. (Tesla presents the $0.06 quarter-mile run)
Men i all rettferdighet: Superbird ble konstruert for stock car racing, så den har en topphastighet på rundt 200 mph (!) mens Model S gir seg ved 120. Superbird'en kan sirkulere rundt Daytona eller Indianapolis i mange timer ved den hastigheten. Men da trenger man definitivt ørepropper og nyrebelte. Det (og den extra-heavy-duty clutchen) ville blitt litt slitsomt i køen inn og ut av Oslo hver dag.
Model S P85 med sine 300 kW blir 416 bhp, omtrent som en Superbird 440 Six-Pack. Model S gjør 0-60 mph på 4,2 sek og kvartmila på 12,4 s. Da har den 110,8 mph over streken. Joda, den kan kjøre fra en 426 Hemi Superbird med over ett sekund på dragstrippen, alt mens man nyter en strykekvartett av Mozart på anlegget. (Tesla presents the $0.06 quarter-mile run)
Men i all rettferdighet: Superbird ble konstruert for stock car racing, så den har en topphastighet på rundt 200 mph (!) mens Model S gir seg ved 120. Superbird'en kan sirkulere rundt Daytona eller Indianapolis i mange timer ved den hastigheten. Men da trenger man definitivt ørepropper og nyrebelte. Det (og den extra-heavy-duty clutchen) ville blitt litt slitsomt i køen inn og ut av Oslo hver dag.
Sist redigert: