lovemusikk
Hi-Fi freak
Vis vedlegget 216336Joda, min kom i slutten av august. P85 med 19" felger. Registreringsnummeret er litt morsomt, men jeg har ikke funnet menyen for katapultsete og utfellbare mitraljøser ennå.
FEIT !!! Grattis så mye.
Vis vedlegget 216336Joda, min kom i slutten av august. P85 med 19" felger. Registreringsnummeret er litt morsomt, men jeg har ikke funnet menyen for katapultsete og utfellbare mitraljøser ennå.
Tesla X skal komme med hengerfeste. Venter på denne.Tesla S eller andre el.biler vil aldri bli en option for meg, så lenge det ikke er mulig å få et hengerfeste som er et must. Da kjører jeg inntil videre bensinbil med moderat motorkraft og som drikker 3/4 liter på mila, med 500 kg fyringsklar ved på hengeren.
Det var en godnyhet!! håper samtidig at prisen går ned sånn at fler kan kjøpe en praktisk el.bil.Tesla X skal komme med hengerfeste. Venter på denne.Tesla S eller andre el.biler vil aldri bli en option for meg, så lenge det ikke er mulig å få et hengerfeste som er et must. Da kjører jeg inntil videre bensinbil med moderat motorkraft og som drikker 3/4 liter på mila, med 500 kg fyringsklar ved på hengeren.
En amerikaner som ikke ruster har jeg til gode å se og aluminium og herdet stål ruster som bare f.. ved de rette betingelser !Haha - visse mennesker har en bizar vinkel på virkeligheden
At ønske anhængertræk på en sportsvogn er antydningsvis i karambolage med reel realitetssans
jeg antyder ikke alle nordmænd lider af vrangforestillinger mht virkeligheden,men i tråden her optræder en del med vrangforestillinger mht realisable muligheder
Jeg fik min i mandags og efter 1200km kan jeg med største sindsro fastslå intet andet køretøj jeg kender til,har været i nærheden af sand fornøjelse og køreglæde
Min har slickdæk og alligevel generer støjen - så at savne larmen fra en kæmpe 4-6-8-12 er da helt fjernt
Man ligger fuldstændigt fastlåst på vejen qua tyngde/vægtfordeling og en særdeles fornem type støddæmpere,så hvad folk der ikke har kørt bilen måtte mene er hvad vi danskere siger - luk røven
I mit lille fædreland har vi naturligvis afstande som giver bilen optimale betingelser - og jeg har derfor ingen problemer mht rækkevidde
Til gengæld har jeg sparet ca 1,2 millioner i afgift og nyder udsigten at spare en masse penge fremover
Bilen er lavet af aluminium og hærdet stål,så rust er ikke mit problem
I tillæg er jeg så heldig at have købt i tide inden vores inkompetente politikere indfører afgift på elbiler
Spørger bare - hvor finder du så god en handel?
En amerikaner som ikke ruster har jeg til gode å se og aluminium og herdet stål ruster som bare f.. ved de rette betingelser !
evt 245/35-21Bra test....Rart at den bråker mer enn andre premiummerker ved jevnt 80km/t..Tyder på litt dårlig støyisolasjon...
Som om andre premium merker i den prisklassen opererer med mindre dekk.. Hallo....evt 245/35-21Bra test....Rart at den bråker mer enn andre premiummerker ved jevnt 80km/t..Tyder på litt dårlig støyisolasjon...
Nå er som regel dekk/veistøy ett større "problem" for andre premium merker enn en moderne forbrenningsmotor putrende i 80 på 1200 omdreininger. Ergo så er det ikke alverdens som skulle tilsi at ikke tesla også hadde dette "problemet"Som om andre premium merker i den prisklassen opererer med mindre dekk.. Hallo....evt 245/35-21Bra test....Rart at den bråker mer enn andre premiummerker ved jevnt 80km/t..Tyder på litt dårlig støyisolasjon...
Takk! Nei, jeg har bare kjørt P85. Ærlig talt har den mye mer motor enn nødvendig. Når du gir gass på våt asfalt rekker du fint å skremme deg selv i øyeblikket fra bakhjulene mister grepet til elektronikken får kontroll igjen. Du kan bare bruke all effekten på tørr asfalt, og da bare i noen få sekunder om gangen før du slipper opp for vei og fartsgrense.Gratulerer med flott bil Asbjørn!
Prøvekjørte en selv sist onsdag. Like før jeg trykker på bestillingsknappen på en P85 må jeg innrømme..
Hvordan er den "moderate" utgaven med 360 hk i forhold til verstingen?
Regner med du har kjørt begge, men forhandleren hadde selvfølgelig kun performanceutgave til demo.
Målinger sier noe annet enn du opplever orso.. HeheKan ikke si jeg opplever BMW sine diesel biler som spesielt støysvake i kupeen. Heller ikke 5-serien som jeg kjenner godt til.
Mercedes er derimot slik jeg har erfart det veldig dyktig på støyisolering av motoren.
Bring it on!Målinger sier noe annet enn du opplever orso.. HeheKan ikke si jeg opplever BMW sine diesel biler som spesielt støysvake i kupeen. Heller ikke 5-serien som jeg kjenner godt til.
Mercedes er derimot slik jeg har erfart det veldig dyktig på støyisolering av motoren.
Ser at diesel versjonene til BMW og Mecedes kommer likt ut.
En kollega av meg er overbeist om at en del vestkantfruer kommer til å bidra til den statistikken til vinteren.det er kvasse saker. tipper det blir en del Teslar på verksted og opprettning fremover. får håpe de har god kapasitet.
Enda tøffere, du bare setter deg inn i bilen og kjører, ingen svits eller Power knapp - bare kjørJeg ble i alle fall imponert over interiøet og den kule funksjonen med håndtakene som kommer automatisk ut da jeg satt i en nylig.
Gir du gass på en bakhjulsdrevet bil og det slipper så går ræva ut. Gjør du det samme på en forhjulsdrevet bil skjer det ingenting annet en hjulspinn. Det sistnevnte kan selvfølgelig være fatalt dersom du er i en sving...Men bakhjulsdrift har jo sine fordeler. Du kan gi full gass og bilen trekker overhodet ikke til sidene som forhjulsdrift har en tendens til å gjøre. Man får fortere understyring med forhjulsdrift.
Husker forøvrig en kamerat sin gamle Toyota Hiace med bakjulsdrift. Den var regel rett en kjelke om vinteren. Heldigvis har det skjedd litt siden da.
Understyring er langt fra positivt, iallfall med tanke på graden av understyring og mange biler er altfor understyrte. Din Audi og min SAAB er stjerneeksempler på understyrte biler.Gir du gass på en bakhjulsdrevet bil og det slipper så går ræva ut. Gjør du det samme på en forhjulsdrevet bil skjer det ingenting annet en hjulspinn. Det sistnevnte kan selvfølgelig være fatalt dersom du er i en sving...Men bakhjulsdrift har jo sine fordeler. Du kan gi full gass og bilen trekker overhodet ikke til sidene som forhjulsdrift har en tendens til å gjøre. Man får fortere understyring med forhjulsdrift.
Husker forøvrig en kamerat sin gamle Toyota Hiace med bakjulsdrift. Den var regel rett en kjelke om vinteren. Heldigvis har det skjedd litt siden da.
Alle biler understyrer. Dersom bilen din ikke understyrer er fordi du ikke kjører fort nok. Du får ikke nødvendigvis tidligere understyring på en forhjulsdrevet bil, men du slipper (som regel) overstyring først. Overstyring er fy-fy på en forhjulsdrevet bil og er selve defininisjonen på forhjulsdrevet bil med dårlige kjøreegenskaper; ingeniører bruket mye tid på at bilene ikke skal overstyre. Overstyring er ok på en bakhjulstrekker (alt blir omvendt på forhjulstrekk vs bakhjulstrekk) og du vil få det dersom du gir gass og grepet glipper.
Hiace er forferdelig på vinterføre ja.
Prisen (i Norge) går nok ikke ned. Den går nok opp, når "fredningstiden" for subsidieringen er over. Selvsagt bør den opp, eller for superoptimistene, alle andre biler ned i pris.Det var en godnyhet!! håper samtidig at prisen går ned sånn at fler kan kjøpe en praktisk el.bil.Tesla X skal komme med hengerfeste. Venter på denne.Tesla S eller andre el.biler vil aldri bli en option for meg, så lenge det ikke er mulig å få et hengerfeste som er et must. Da kjører jeg inntil videre bensinbil med moderat motorkraft og som drikker 3/4 liter på mila, med 500 kg fyringsklar ved på hengeren.