Bil, båt og motorsykkel Tesla model S

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.042
    Antall liker
    784
    Den var faktisk ganske god fra en tydeligvis fornøyd Teslaeier. :)
    Takk, det er de eierne det er flest av. Score 99 % i Consumer Report's Owner Satisfaction rating. Porsche Boxster på andreplass med 95 %, deretter en klynge med Subaru Forester, Dodge Charger V8, Mazda 6 og VW Golf TDI rundt 85 %.
    Tesla Model S Takes the Top Spot in Consumer Reports Car Owner-Satisfaction Ratings: Consumer Reports http://pressroom.consumerreports.org/pressroom/

    Publisert i USA av amerikanerne ....Tja, tar denne med en stor klype salt... Slik som når Folksam i Sverige konsekvent mener at Volvo er markedets sikreste bil.. En leser/finner det en vil vite...
    Hvor og av hvem skal en undersøkelse være publisert av for at du skal ha tiltro til den da?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Avventer et par års bruk her til lands.. Så får en se hvordan det fungerer. Med test og alt.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.593
    Antall liker
    10.864
    Sted
    Trondheim
    For meg faller Teslaen mellom to stoler. For stor og kronglete for bykjøring - den er stor og det må være problematisk å parkere den i et moderne parkeringshus der plassene bare blir mindre og mindre - og for liten rekkevidde for langkjøring. Reiser en del til Tsjekkia, og ser fra Teslas kart over ladestasjoner at Tsjekkia glimrer med sitt fravær. Kan kjøpe en i3 eller en Leaf for bykjøring - 90% av min kjøring ville være dekt av dette. Jeg er en av de som liker utseende på i3, men Leaf synes jeg bare er uendelig ekkel.
    Skulle jeg ha bare en bil må det pr. idag bli en plug-in hybrid. Blir spennede å se om det skjer noe med avgiftene på slike framover. A3 e-tron ser spennende ut.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.527
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    73
    A3 e-tron er en hybrid. Er det noen som vet hva en betaler i engangsavgift for denne bilen?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.593
    Antall liker
    10.864
    Sted
    Trondheim
    De antyder jo en pris mellom 300 og 340 k for A3 e-tron med 210 hk (130 + 80). 0-100 på 7,9 og toppfart 235 km/t. Forbruk i snitt på 0,25 l/mil. Rekkevidde på full tank ca 1000 km. Det tilsier vel at avgiftene er redusert. Det minste de kan gjøre er å bare ta hk-avgift å bensinmotoren og la elektormotoren være avgiftsfri. Rekkevidde visstnok ca 50 km på ren strøm - altså det meste av daglig kjøring i byen går uten bensimototren.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.527
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    73
    En slik bil vil være solidarisk i forhold til ren elbil. Elbil anser jeg som direkte asosial. Ikke usosial engang. En hybrid vil de fleste bruke som EL så langt det går og i tilleg betale for felles goder. Det er slik dette landet er bygget opp. Jeg liker ikke unnesultre uansett om dette er legitimt eller ikke.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    En slik bil vil være solidarisk i forhold til ren elbil. Elbil anser jeg som direkte asosial. Ikke usosial engang. En hybrid vil de fleste bruke som EL så langt det går og i tilleg betale for felles goder. Det er slik dette landet er bygget opp. Jeg liker ikke unnesultre uansett om dette er legitimt eller ikke.
    Jeg tror du må balansere dette opp mot 'early adopters' problemstillingen.
    De som er villig til å gå i bresjen for ny teknologi vil fort subsidiere de som kommer etter, så noen goder må de som risikerer litt vel kunne forlange/forvente?

    Man kan fort overføre dette til High End også.
    Det hadde neppe blitt mange nedskalerte versting-systemer tilgjengelig for oss vanlige dødelige hvis ikke noen galninger hadde satset friskt og finansiert mye av dette. Jeg anser meg selv som en early adopter og har måttet tåle mange smeller, men dette har tross alt vært i prisklasser som ikke ruinerer en fullstendig.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.527
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    73
    En slik bil vil være solidarisk i forhold til ren elbil. Elbil anser jeg som direkte asosial. Ikke usosial engang. En hybrid vil de fleste bruke som EL så langt det går og i tilleg betale for felles goder. Det er slik dette landet er bygget opp. Jeg liker ikke unnesultre uansett om dette er legitimt eller ikke.
    Jeg tror du må balansere dette opp mot 'early adopters' problemstillingen.
    De som er villig til å gå i bresjen for ny teknologi vil fort subsidiere de som kommer etter, så noen goder må de som risikerer litt vel kunne forlange/forvente?

    Man kan fort overføre dette til High End også.
    Det hadde neppe blitt mange nedskalerte versting-systemer tilgjengelig for oss vanlige dødelige hvis ikke noen galninger hadde satset friskt og finansiert mye av dette. Jeg anser meg selv som en early adopter og har måttet tåle mange smeller, men dette har tross alt vært i prisklasser som ikke ruinerer en fullstendig.
    Gode argumenter og Kan tildels være enig. :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.406
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    En slik bil vil være solidarisk i forhold til ren elbil. Elbil anser jeg som direkte asosial. Ikke usosial engang. En hybrid vil de fleste bruke som EL så langt det går og i tilleg betale for felles goder. Det er slik dette landet er bygget opp. Jeg liker ikke unnesultre uansett om dette er legitimt eller ikke.
    Jeg tror du må balansere dette opp mot 'early adopters' problemstillingen.
    De som er villig til å gå i bresjen for ny teknologi vil fort subsidiere de som kommer etter, så noen goder må de som risikerer litt vel kunne forlange/forvente?

    Man kan fort overføre dette til High End også.
    Det hadde neppe blitt mange nedskalerte versting-systemer tilgjengelig for oss vanlige dødelige hvis ikke noen galninger hadde satset friskt og finansiert mye av dette. Jeg anser meg selv som en early adopter og har måttet tåle mange smeller, men dette har tross alt vært i prisklasser som ikke ruinerer en fullstendig.
    Det der tror jeg ikke noe på. Man har vel og undersøkt dette og argumentet for miljø kom langt ned på listen. Det å gå i front på ny teknologi var ikke nevnt engang. Trenger vel ikke nevne hvilke argumenter som toppet listen (hint: de asosiale) Folk flest kjører ikke elbil for å spare miljøet - Aftenposten
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    En slik bil vil være solidarisk i forhold til ren elbil. Elbil anser jeg som direkte asosial. Ikke usosial engang. En hybrid vil de fleste bruke som EL så langt det går og i tilleg betale for felles goder. Det er slik dette landet er bygget opp. Jeg liker ikke unnesultre uansett om dette er legitimt eller ikke.
    Jeg tror du må balansere dette opp mot 'early adopters' problemstillingen.
    De som er villig til å gå i bresjen for ny teknologi vil fort subsidiere de som kommer etter, så noen goder må de som risikerer litt vel kunne forlange/forvente?

    Man kan fort overføre dette til High End også.
    Det hadde neppe blitt mange nedskalerte versting-systemer tilgjengelig for oss vanlige dødelige hvis ikke noen galninger hadde satset friskt og finansiert mye av dette. Jeg anser meg selv som en early adopter og har måttet tåle mange smeller, men dette har tross alt vært i prisklasser som ikke ruinerer en fullstendig.
    Det der tror jeg ikke noe på. Man har vel og undersøkt dette og argumentet for miljø kom langt ned på listen. Det å gå i front på ny teknologi var ikke nevnt engang. Trenger vel ikke nevne hvilke argumenter som toppet listen (hint: de asosiale) Folk flest kjører ikke elbil for å spare miljøet - Aftenposten
    Uavhengig av hva kundene måtte mene eller hvilken grunnleggende overbevisning de måtte ha, så fronter de jo ny teknologiutvikling?
    Hvis ingen kjøpte El biler, så hadde jo nyutviklingen stoppet opp......
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.077
    Antall liker
    10.619
    De som vedtok at el-biler slipper unna de fleste avgifter er ikke dumme. De visste at kun et lite fåtall idealister ville ville velge el-bil hvis avgiftene var som på "vanlige" biler. Hvermannsen gir blaffen i miljøgevinsten, men kan han få en bil til en gunstig pris blir det interessant. Hadde Tesla, i dette tilfellet, vært avgiftsbelagt som en bil med forbrenningsmotor så hadde den vært uselgelig i land med samme avgiftssystem som Norge. Derfor dette smarte trekket fra noen fremsynte politikere, la oss sponse disse bilene til det er et marked for el-biler. Deretter avgiftsbelegger vi dem på lik linje med andre biler og lar markedet bestemme.
    Det er riktig som nevnt at noen må gå foran for å få igang utviklingen og produksjonen og dermed få ned kostnadene. Noen som husker prisene på Ericson Hotline? 30.000.- for en mobiltelefon som var kun det, telefon.
    Sammenligningen med værstingsystemer innen hi-fi er forsåvidt riktig, men de er ikke fritatt for avgifter og man får ikke gratis strøm til dem.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    - men strømprisen er nesten null for tiden, så de er ikke så langt unna, de om satser på avantgarde High End løsnnger. .......
     
    N

    nb

    Gjest
    En fundamental feil i resonemmentet ligger på motivasjonen. Miljøet gir fullstendig faen i hvorfor noen kjører elbil. Om det er av idealisme, for å skru staten for utgifeter, for å leke seg med 400 hester uten at det koster et par mill osv spiller overhodet ingensomhelst rolle. At folk velger elbil fremfor kollektivt er en relevant innvending, men resten er stort sett pølsevev. Hvilket teoretisk grunnlag man heier på spiller liten rolle til syvende og sist.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    8.368
    Antall liker
    10.580
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Har akurat avsluttet byttelån med en kompis, dvs at jeg lånte hans Tesla og han lånte min stjernebuss, 2 biler som størrelses messig er ganske like. Mitt inntrykk av Tesla: ......... du verden og det går....... akselerer som en kule, fin og tyst på motorveien, dog skal det sies at min egen stjernebuss er langt mer rettnings stabil spesielt når det begynner å gå litt fort. Tesla'en går så tyst at jeg nesten blir litt skremt i lave hastigheter, i 120 + km/t er det mer likt merkelig nok. Men setekomforten er langt under pari kontra stjernebussens AMG sportsseter, det var det første kompisen nevnte når vi byttet tilbake før i dag. Han sa at han sitter bedre enn hjemme i stua i stresslessen sin, han nevnte også det med rettnings stabiliteten, her er det enten slik at stjernebussen er veldig god på dette punktet eller at Tesla'en ikke er så veldig god på dette punktet. For meg som er vant til knattringen der fremme fra så blir mangelen på motorlyd veldig fremtredene og en del av kjøreopplevelsen blir borte, dette er garantert en vanesak. Alt i alt var det kjempegøy og prøvekjøre Tesla og som sagt..... du verden hvor bra den dro avgårde.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    419
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Sitat Grammofon:- men strømprisen er nesten null for tiden,

    Hvilken planet er du på? OK, strøm er strøm og nettleie er nettleie, men dette ble off topic av off topic...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.955
    Antall liker
    40.202
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det måtte jo skje før eller siden: En gjøk har greid å kjøre seg ihjel i en Model S. Fyren stjal en bil fra forhandler, fikk politiet på hjul, prøvde å stikke av i 160-170 km/t, mistet kontrollen og klippet bilen i to mot en lyktestolpe og tre andre biler. Uten sikkerhetsbelte. Ble slengt ut av bilen og døde av skadene etter tre dager. Batteriet ble også kløyvd og den ene halvparten tok fyr til tross for titanskjoldet, men i et krasj i slik hastighet kan hva som helst skje. Don't try this at home, kids.
    Stolen Tesla’s Fatality-Free L.A. Crash Surprises Experts - Bloomberg
    Driver of Stolen Tesla Dies After Crash in Los Angeles - Bloomberg
    Man Who Stole Tesla Motors Inc Model S In LA Is Dead
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.593
    Antall liker
    10.864
    Sted
    Trondheim
    Har nettopp vært på ferie nedover Europa. Da jeg passerte svenskegrensen kom jeg inn i en Teslafri sone. Så ingen Teslaer på 2 uker før jeg var tilbake i gamlelandet.
    BTW: Nå kommer Audi A3 Sportsback e-tron til salgs. En langt mer fornuftig bil. Og prisen er ikke helt sprø heller...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.323
    Antall liker
    8.768
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sett flere Bentley (2stk) enn Tesla (1 stk) her jeg bor.....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.955
    Antall liker
    40.202
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Møtte en tidligere kollega på en svensk ladestasjon tidligere i sommer. Han var på vei hjem fra Italia med Tesla'n. Hadde sett 218 km/t på speedometeret på autobahn. Det er bra at nye hurtigladere popper opp som sopp etter regn langs motorveiene. De blir lagt inn automatisk på GPS'en etterhvert som nye stasjoner åpner. Det blir gjerne "jøss, der var det en til" hver gang jeg åpner GPS'en. Oslo-Stockholm og Oslo-København er godt dekket nå, i tillegg til de norske strekningene som har vært i drift et års tid. En svipptur til Göteborg er plutselig ikke noe problem. Var der i helgen. Jeg så en svensk og en dansk Tesla blant alle de norskregistrerte.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Kjørte E18 inn mot Oslo i dag. Ble passert av to teslaer som kjørte på kollektivfeltet.
    Faen så irriterende. :mad:
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.458
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    hadde jeg hatt en Model S i stallen (og det norske veinettet holdt bedre standard enn på bygda i Albania) så hadde VOSSEN fått oppdraget i å sko den! :)

    tesla-model-s-on-vossen-vvs-cv4-07.jpg
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har ikke så mye til overs for den mannen, men akkurat her skal han få min støtte. Besøkte forresten noen venner på mandag. To Teslaer i en familie på 4. Greit, slik at den ene kan kjøre mens den andre lades.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.955
    Antall liker
    40.202
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tar det med stor ro. Hadde bussregistrert VW Caravelle tidligere og er vant til å bli kastet ut av kollektivfeltet. :)

    Mer seriøst, det er opplagt at adgang til kollektivfelt er en tidsbegrenset ordning som man får benytte seg av så lenge det er mulig. Trøsten får være at en el-bil er tilnærmet ideell for den vanlige køen også. Fullt dreiemoment fra null omdreininger, slik at man kan krype hvor langsomt som helst uten hakking og risiko for å kvele motoren. Køene rundt Oslo beveger seg ofte langsommere enn en fossilbil vil gå på tomgang, så det blir mye fotarbeid med clutch og brems for å tilpasse farten. Med el-bil er det enkelt. Hvis den hadde hatt adaptiv cruise control også ville den vært nær perfekt, men den har fortsatt ikke kommet.

    Nå har i det minste min bil elektrisk foldbare sidespeil og titanskjold på undersiden etter ukens ett-årsservice. Måtte betale litt for oppgraderingen av speilene, men ikke for batteriskjoldet.
     
    N

    nb

    Gjest
    . Køene rundt Oslo beveger seg ofte langsommere enn en fossilbil vil gå på tomgang, så det blir mye fotarbeid med clutch og brems for å tilpasse farten.
    I Oslo trenger man automatgir for køkjøringen og firehjulstrekk for lukeparkering over brøytekanter. Jeg har aldri satt større pris på firehjulstrekk enn da jeg bodde på Frogner. Ideelt er en bil ala Landcruiser, da slipper man å måke frem bilen i tillegg. Hadde en av sorten på lån fra svigers en gang det kom MYE snø og godtet meg stort da alle stod med spadene for å grave frem bilen mens jeg bare kunne kjøre rett gjennom/over den svære brøytekanten.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.955
    Antall liker
    40.202
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var en positiv overraskelse å finne den mailen i innboksen. Forrige gang var det serviceprogrammet som ble forlenget fra fire til fem år uten ekstra kostnad.

    Det kan være interessant å fundere litt på hva som ville vært "riktig" pris for denne bilen med avgifter og det hele. Man kan tenke seg en Maserati Quattroporte GTS med sterkere motor, bedre interiør, åtte års garanti på motor og drivverk, løpende oppdateringer av programvare, abonnement på reklamefri musikkstreaming og rett til gratis fylling av drivstoff hos en bestemt bensinstasjonskjede for hele bilens levetid. Det ville nok ikke blitt helt billig, og antall solgte biler ville nok blitt deretter.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.400
    Antall liker
    1.922
    Så super er ikke den garantien da. Den dekker kun drivverket. De journalistene har vært litt kjappe på labben tror jeg. Nettopp den garantien blir kjekk å ha, ettersom de har en del issues med drivverket.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.400
    Antall liker
    1.922
    Skulle tro det. Hele "drivverket" er en integrert unit. Vekselretter, motor, gearboks og differansial henger sammen i ett stykke.
    Enkel og grei liten sak, som kanskje lider av å være lett og kompakt.
    Henger din sammen enda Asbjørn? Min skal byttes i neste måned. Ikke noen fæle ulyder, men en liten slakk er det blitt.
    Det skal de ha hos Tesla, de ordner opp. Maken til kundeservice har jeg aldri vært borti før.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.955
    Antall liker
    40.202
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, motor, girkasse, differensial. Det har vært noen tidlige biler som har hatt trøbbel med differensialen, men jeg vet ikke hvor omfattende problemet er. Måten det repareres på er å droppe ut hele pakken med motor og girkasse, sette inn en ny, og sende den gamle til overhaling. Ganske fort gjort, men ingen problemer så langt hos meg. Hva er symptomene på et begynnende problem med drivverket?

    Jeg minner forøvrig om at jeg måtte bytte motor i en 2009 Subaru Legacy diesel ved 88000 km. Var uten bilen i to uker. Verkstedet satte dessuten inn noen pakninger feil, så etter noen dager rant det motorolje under bilen og det var bare såvidt jeg unngikk et nytt motorhavari. Da var jeg på langtur med bilen. Måtte stoppe og fylle motorolje med korte mellomrom, hele veien hjem. Det vil si, jeg kjørte ikke helt hjem, men droppet den på verkstedet midt på natten og ble hentet av kona der. Det tok noen dager å fikse det også med all leamikk som måtte demonteres og monteres igjen. Toyota hadde også en del havarier på både girkasser og dieselmotorer for noen år siden. Det vil være mirakuløst om ikke et helt nystartet firma får en del garantisaker.

    Det var en uavhengig dyno-test som målte noe sånt som 4400 Nm (!) dreiemoment ved hjulene på en Model S her forleden, så den diffen lever et hardt liv. :)
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.406
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Dere er høye på pæra nå - kom tilbake om noen år. Spennende å se når rusta kommer om dere får nytt karoseri og :confused:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.955
    Antall liker
    40.202
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Skal mye til før et aluminiumskarosseri begynner å ruste...

    Da jeg kjøpte en dyr, nyutviklet bil fra et nystartet firma var det selvsagt en kalkulert risiko mellom mulige barnesykdommer og teknisk trøbbel på den ene siden og plutselige avgiftsendringer på den andre. All erfaring tilsier at smutthull i norske bilavgifter ikke vil vare, så jeg var villig til å ta noe risiko på teknikk-siden for å være sikker på å få bilen avgiftsfritt. I verste fall bukker firmaet under og man blir sittende med dyre reparasjoner selv, men sjansen for det er liten. Uansett, så langt fungerer dette helt utmerket.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.633
    Antall liker
    7.293
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ideelt er en bil ala Landcruiser, da slipper man å måke frem bilen i tillegg. Hadde en av sorten på lån fra svigers en gang det kom MYE snø og godtet meg stort da alle stod med spadene for å grave frem bilen mens jeg bare kunne kjøre rett gjennom/over den svære brøytekanten.
    der bør man bruke hodet, selv med Landcruiser.

    Det er ingen problemer å kjøre seg fast i brøytekant med firehjulstrekker, så lenge snøen er passe fast og det er nok til at du får en kompakt snømengde under bilen som sørger for at du mister marktrykk.

    For å sitere Olaf Sand: "Der står du godt..."

    Johan-Kr
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    12.105
    Antall liker
    7.853
    Sted
    Holmestrand
    Dere er høye på pæra nå - kom tilbake om noen år. Spennende å se når rusta kommer om dere får nytt karoseri og :confused:
    Litt som å høre da jeg kjøpte min første alusykkel. Det var ikke måte på hvor ille det skulle gå. Ramme kom raskt til å bli "uttråkka", det gjaldt selv om den ikke ble brukt. Den minste ripe i lakken ville føre til den uhyrligste korrosjon.

    Denne sykkelen har jeg brukt som vintersykkel i mange år. Satte på nytt sete og nye hjul og sendte den videre til ei datter som bruker den fremdeles. 25 år senere.

    Når det kommer noe nytt så mangler det sjelden på dommedagsprofeter. De får ikke alltid rett.
    Her kan vi f eks nevne bil og fly som begge har kommet for å bli.

    Når VAG og mange andre har diverse problemer med f eks rust, og lever med det, så må vi nesten gi Tesla sjansen også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn