Distinctive
Æresmedlem
Og når konklusjonen er gitt på forhånd, så skal Teslaeiere jammen få strebe med å motbevise den forutinntatte holdningen....Jeg har aldri møtt en teslaeier som jeg ikke har oppfattet som egoist.
Og når konklusjonen er gitt på forhånd, så skal Teslaeiere jammen få strebe med å motbevise den forutinntatte holdningen....Jeg har aldri møtt en teslaeier som jeg ikke har oppfattet som egoist.
Kjell? Er det deg?Jeg har aldri møtt en teslaeier som jeg ikke har oppfattet som egoist.
Nå er det jo Teslaeiere som skryter av superbilytelser, en S400L eier har nok et mer nyansert syn på bilen.^ Ummm, la meg se, det var visst ingen som kritiserte den S400L som kom på andreplass for at den ikke var godt nok egnet til 24-timers racing på bane. Så rart...
Med unntak av Tesla og BMW i3. De har jo internett.Biler er nesten den eneste dingsen det er mulig å kjøpe i år 2015 som ikke har Internett. DVD-spilleren min fra for 5 år siden har det, men en bil til et par millioner? Nei. Det sier en del om hvor konservativ bransjen er.
Jeg tror Tesla sin fremtid står mye på denne bilen og lanseringsdato blir viktig. Kommer den for sent, så blir konkurransen mye hardere. Chevrolet Bolt som riktig nok ser ut til å være en del mindre er muligens ikke så langt unna og vil ha over 30 mil rekkevidde.Bare det ikke blir for intenst så ( insentiver )Det kan bli min neste bil. Spennende å se om intensivene fortsetter i flere år.
Personlig bryr jeg meg KUN om mva reglementet. Gratis bom og handicapfilene i Oslo bryr meg midt på ryggen. Den er SÆRDELES interessant for undertegnede også!
Noen vil sikkert betrakte det som imponerende. For mitt kjøremønster nå er det desverre for lenge.På effekt rundt 20-22 kW lader du en Tesla 85 på ca 4 timer.
Du er vel sjeldent helt tom, så regn deg 3 timer lading.
Jeg betaler 0 i året uansett for forsikring, eneste kravet er at det må være godkjent sporingssystem dersom bilen er verdt >700k.Prisforskjell på å forsikre en fire år gammel slovakisk stasjonsvogn med 140 hester og bruktverdi ca 350k og en Tesla P85D? Ca 5000 i året.
*fnis*
Tyder på at kjøperene ikke er definert som høyrisikosjåfører til tross for mer motorkraft enn det meste. Model S inviterer imdlertid ikke til veldig høy topphastiget over tid, noe som nok hjelper på den vurderingen.
Hvem er det som gir deg en ansvarsforsikring helt gratis? Jeg fikk ca 3000 i året om jeg kun hadde valgt avnsvar (har ikke sjekket flere).Jeg betaler 0 i året uansett for forsikring, eneste kravet er at det må være godkjent sporingssystem dersom bilen er verdt >700k.
Tja - jokeren er jo verdifallet over tid når de fleste som vil ha en slik bil allerede har en. Verdifallet står og faller på hva som skjer med elbilfordelene fremover - jeg er ganske sikker på at de i all hovedsak blir værende. Lenge. Variable kostnader er komisk lave selvsagt, og en elektromotor er svært mye enklere enn en forbrenningsmotor, så alt annet like så er forventet vedlikeholdskost lavere, historikken er imidlertid ikke veldig langvarig så ikke så lett å si. Driftskostnader, laveste sats årsavgift, fri bompassering, fri parkering, delvis gratis lading osv osv blir fort småpenger om verdifallet er av den ekstra bratte sorten om en stund. Lite som tyder på det så langt, men vi får se hva som skjer.Det er på ingen måte snakk om enorme kjørelengder her. Og jeg hadde klart meg med rekkevidde på 300 km og ladetid på 3 timer. Men i forhold til det som er vanlig praksis og bevegelsefrihet med forbrenningsmotor er det likevel begrensende.
Rent økonomisk er det selvfølgelig rått parti.
Har gratis kasko hos arbeidsgiver men jeg må jo selvsagt skatte av det så helt gratis blir det jo ikke.Hvem er det som gir deg en ansvarsforsikring helt gratis? Jeg fikk ca 3000 i året om jeg kun hadde valgt avnsvar (har ikke sjekket flere).Jeg betaler 0 i året uansett for forsikring, eneste kravet er at det må være godkjent sporingssystem dersom bilen er verdt >700k.
Når jeg leser om folk som drar på langtur i en slik doning er jeg imponert over stå-på-viljen deres. Med Tesla kreves i det minste minimalt med planlegging siden man kan kjøre over 30 mil i strekk før det er dags for å lade.Det er litt artig å høre rabiate elbilentusiaster med Leaf uffe seg over rekkevidde på 6-8 mil samtidig som de ukritisk skryter over bilens fortreffelighet.
Er ikke dette bil 2 for urban bruk?Det er litt artig å høre rabiate elbilentusiaster med Leaf uffe seg over rekkevidde på 6-8 mil samtidig som de ukritisk skryter over bilens fortreffelighet.
Tja, det er mulig å jobbpendle ganske langt i en slik og lignende doning, særlig med lademulighet på jobben. Langtur er neppe meningen, men det finnes folk som gjør det. Krever god planlegging og litt for hyppige ladestopp og stor tillit til at ladere faktisk funker.Er ikke dette bil 2 for urban bruk?Det er litt artig å høre rabiate elbilentusiaster med Leaf uffe seg over rekkevidde på 6-8 mil samtidig som de ukritisk skryter over bilens fortreffelighet.
Det har vel aldri vært meningen med langtur for disse?