- Ble medlem
- 13.05.2006
- Innlegg
- 2.433
- Antall liker
- 1.996
Tror det var mellom 140 og 160 mer for P før prisene gikk opp. Jeg klarte heldigvis å dy meg. Ikke angret i ettertid.
Nei, men jeg tror jeg kan sjekke det.Husker du hva prisdiffen var på 85D og P85D før den store prisoppgangen i desember sist år?
Når dette er hva de klarer å komme opp med etter å ha vært i tenkeboksen i et par måneder og har besvart alle henvendelser med den totale tyssnad så synest jeg det er særdeles spakt. Det virker som danskene har tenkt å ta det til retten om nødvendig, så det kan bli en kostbar affære for Tesla. Regner med at forbrukervernet er ganske bra i Danmark også.Vet ikke om det er et lavmål, men det er ihvertfall en avsporing.
Om den blir brukt eller ikke er vel ikke relevant når man har betalt for å ha muligheten til å bruke den. Det blir som forsterkeren jeg bruker til subbene. Har betalt for at den skal levere 2 * 475 watt i 8 ohm, men jeg bruker aldri mer en noen få watt.Det innrømte de allerede da Elon lovte eksisterende P85D-kunder Ludicrous-oppgraderingen til halv pris i sommer og da de endret hjemmesidene til å spesifisere "motor power" foran og bak separat i stedet for bare "691 hk". Spørsmålet er bare om den oppgraderingen til noe i nærheten av det de utga bilen for å være ved lansering bør være gratis (og gjerne med et 90 kWh batteri som tilleggskompensasjon ettersom den uansett ikke kommer opp i 691 hk), eller om den skal koste noe. Jeg ville vel gitt Ludicrous-oppgraderingen i stillhet til de som klager, men Elon er en annen type fighter, så fanden vet hvordan en eventuell rettssak vil forløpe.
Enig i at den knappen ikke vil ha noen reell funksjon i noe scenarie jeg kan forestille meg å komme opp i.
Med 90kWh og L ville min konfig (eks dobbeltlader som ikke er tilvalg) i dag kostet 1.041.000 - det hadde vært for mye for min del. Det virker forresten også som L-mode er avhengig av noe batteristyring for å yte maks og at forbruket går en del opp om den muligheten står påslått hele tiden. Insane er jo greit nok, den kan stå på hele tiden uten at det påvirker noe.Jeg hadde en lang prat med service advisor på Skøyen i dag om dette og diverse annet. Orntli' gearhead.Det er ingen grunn til å tro at denne oppgraderingen ikke kommer, men når og hvor mye er vanskeligere å svare på. Jeg har ihvertfall mast såpass at jeg regner med å få beskjed ganske fort når den kan bestilles. Det er vel noe greier med typegodkjenning etc også, ikke bare det rent tekniske.
P85'en ble ikke ferdig på service i dag. Må nok bytte drive unit, så det tar vel et par timer ekstra.
Som Gjestemedlem ville jeg nok gjort det samme igjen. Skulle jeg bestilt en i dag ville jeg antagelig krysset av for P90DL. Men det begynner å bli dyrt.
Oppgraderinge heter "latterlig" hvis jeg ikke tar helt feil. Tenk over hvorfor den heter det.........Storfornøyd med bilen.
Liker ikke i det hele tatt at man skal presses for titusenvis av kroner for bytte av en sikring og en software-oppgradering. Spesielt ikke om de viser seg at dette kun bringer tallene opp til det markedsføringen lovet i utgangspunktet.
Det virker så unødvendig.
.. litte spent på om om Musk caver inn og gir rettelsen uten annen kostnad enn sikring og tidsbruk.
Litt snurt ...
men ikke mer enn at jeg hadde kjøpt samme bil i dag til samme pris. okkesom...
Så problemet er ikke løst ?Jeg hadde en lang prat med service advisor på Skøyen i dag om dette og diverse annet. Orntli' gearhead.Det er ingen grunn til å tro at denne oppgraderingen ikke kommer, men når og hvor mye er vanskeligere å svare på. Jeg har ihvertfall mast såpass at jeg regner med å få beskjed ganske fort når den kan bestilles. Det er vel noe greier med typegodkjenning etc også, ikke bare det rent tekniske.
P85'en ble ikke ferdig på service i dag. Må nok bytte drive unit, så det tar vel et par timer ekstra.
Som Gjestemedlem ville jeg nok gjort det samme igjen. Skulle jeg bestilt en i dag ville jeg antagelig krysset av for P90DL. Men det begynner å bli dyrt.
Tj, jeg synest strengt tatt det er mer pubertalt å disse Tesla ved å vise til biler man sel ikke eier, ikke har eid og aldri vil eie. Og som har sin komparative fordel lenge etter at det meste av norske veilover er brutt. Baneegenskaper er irrelevante siden knapt noen faktisk har kjørt på bane eller noensinne kommer til å kjøre på bane med bilen sin. 0-80/90/100 er fullt lovlig, lett gjennomførbart og kan nytes flere ganger om dagen nårsomhelst hvorsomhelst. Hvor lang tid det tar å komme seg opp til 200 er helt irrelevant for andre enn folk som onanerer til bilblader eller legger samtlige ferier til Autobahn.Akselerasjon blir stadig fremhevet. Nesten litt pubertalt på voksne karer. Ta ned den forvokste mazda deres på bane og test der. Tror det hadde vært mer gøy enn akademiske tall og et par små akkser inn på motorveien.
Som bilelsker har jeg selv har jeg eid og kjørt svært mange spreke biler. Har hatt såpass greit med penger tidligere, at jeg kunne prioritere det jeg ville. Har kjørt både i Norge og i utlandet, på veien og på bane. Hva en person selv eier, har eid eller eventuelt har eid eller velger å prioritere mener jeg er totalt irrelevant!Tj, jeg synest strengt tatt det er mer pubertalt å disse Tesla ved å vise til biler man sel ikke eier, ikke har eid og aldri vil eie. Og som har sin komparative fordel lenge etter at det meste av norske veilover er brutt. Baneegenskaper er irrelevante siden knapt noen faktisk har kjørt på bane eller noensinne kommer til å kjøre på bane med bilen sin. 0-80/90/100 er fullt lovlig, lett gjennomførbart og kan nytes flere ganger om dagen nårsomhelst hvorsomhelst. Hvor lang tid det tar å komme seg opp til 200 er helt irrelevant for andre enn folk som onanerer til bilblader eller legger samtlige ferier til Autobahn.Akselerasjon blir stadig fremhevet. Nesten litt pubertalt på voksne karer. Ta ned den forvokste mazda deres på bane og test der. Tror det hadde vært mer gøy enn akademiske tall og et par små akkser inn på motorveien.
Akkurat dette forstår jeg godt. Jeg lå etter en Tesla her om dagen som bestemte seg for å kjøre forbi køen. Maken til aks på det digre dråget. Du formelig ser dreiemomentet i bransjemotoren (jeg er elektroutdannet). Rett og slett imponerende. Om det skal rakkes ned som pubertalt eller ikke driter jeg i så lenge det gleder. Og jeg har til og med uttalt meg om en bil jeg aldri en gang har tatt i ....Pubertalt eller ei. I ettermiddag fikk jeg for aller første gang sitte på med en Tesla 4wd versjonen og eieren tok en stopp på veien for så å trykke pedalen i bånn. Fy fanken for en akselrasjon opp til 150. Etterpå lå vi i ca 70 og ga bånn gass, faktisk like imponerende. Det ble også foretatt noen fiktive unnamanøvere og det var veldig bra feste på en såpass tung bil. Etter denne opplevelsen har jeg nok blitt litt mer Teslavennlig, men den har desverre altfor mange dører og fortsatt ingen motorlyd desverre.
Passende soudtrack til stereoanlegget?Da er det bare en ting å gjøre……….frem med sveiseapparatet steng bakdørene og inn med en oppblåsbar midtmotor og en v10 lydfil knyttet til frekvensgeneratoren på lydanlegget![]()
Dyrt program... markedsverdien på Volkswagen er ca 16 milliarder Euro lavere i dag enn den var på fredag.Nürburgring etter Ludicrous-oppgradering kunne vært morsomt, ja.
Apropos misvisende markedsføring: VW er visst i mer enn bare litt trøbbel om dagen. Programvaren i bilen detekterer testsyklus og drar ned på drivstofforbruk og utslipp. VW risikerer $ 37500 i bot pr solgte bil, nesten 150 milliarder kroner tilsammen bare i USA. EU kommer formodentlig også til å gå etter dette. Dessuten vil ikke kundene bli spesielt glade når bilen blir tilbakekalt for ny programvare som struper effekten i daglig bruk.
Hevder Volkswagen har installert jukseprogram i nesten 500 000 biler - nyheter - Dagbladet.no
Jeg har forvillet meg til Rudskogen en gang.Som bilelsker har jeg selv har jeg eid og kjørt svært mange spreke biler. Har hatt såpass greit med penger tidligere, at jeg kunne prioritere det jeg ville. Har kjørt både i Norge og i utlandet, på veien og på bane. Hva en person selv eier, har eid eller eventuelt har eid eller velger å prioritere mener jeg er totalt irrelevant!Tj, jeg synest strengt tatt det er mer pubertalt å disse Tesla ved å vise til biler man sel ikke eier, ikke har eid og aldri vil eie. Og som har sin komparative fordel lenge etter at det meste av norske veilover er brutt. Baneegenskaper er irrelevante siden knapt noen faktisk har kjørt på bane eller noensinne kommer til å kjøre på bane med bilen sin. 0-80/90/100 er fullt lovlig, lett gjennomførbart og kan nytes flere ganger om dagen nårsomhelst hvorsomhelst. Hvor lang tid det tar å komme seg opp til 200 er helt irrelevant for andre enn folk som onanerer til bilblader eller legger samtlige ferier til Autobahn.Akselerasjon blir stadig fremhevet. Nesten litt pubertalt på voksne karer. Ta ned den forvokste mazda deres på bane og test der. Tror det hadde vært mer gøy enn akademiske tall og et par små akkser inn på motorveien.
Skal man kun være kvalifisert til å uttale seg om biler man har eid, men ikke de man har kjørt? Det syns jeg er latterlig, selv om jeg ikke er i den kategorien.
Selv å leie en sprek Porsche, Lamborghini eller Ferrari i Norge, er såpass billig at alle kan gjøre det.
Har kjørt mye på bane med gokart, motorsykkel og bil.
Du skriver at "0-80/90/100 er fullt lovlig", jeg minner om at vi har 110 sone i Norge og at noen av oss også liker å dra på bilferie i utlandet. Glem Autobanen, har selv opplevd at køen gikk i 170 km/t i Italia..
I Norge i 110 sonen bryr politiet seg sjelden om du ligger i 125 km/t på GPSen, fordi man ikke får noen prikker og man kan kjøre i 150 km/t på gps uten å miste lappen. Jeg oppfordrer alle til å enten kjøre lovlig eller følge køen som ofte går over fartsgrensen. På bane i Norge er det fri fart. At andre ikke er like store bilelskere som oss, betyr ikke at folk ikke liker å kjøre på bane. Hvorfor kommer det ca 40000 på et Gatebiltreff på Rudskogen?
Syns ord som pubertalt og folk som onanerer til bilblader er direkte lavmål..
Er du like tøff i virkeligheten eller bak rattet som bak tastaturet?![]()
Gratulerer med barn nr. 2 på veiJeg har forvillet meg til Rudskogen en gang.Som bilelsker har jeg selv har jeg eid og kjørt svært mange spreke biler. Har hatt såpass greit med penger tidligere, at jeg kunne prioritere det jeg ville. Har kjørt både i Norge og i utlandet, på veien og på bane. Hva en person selv eier, har eid eller eventuelt har eid eller velger å prioritere mener jeg er totalt irrelevant!Tj, jeg synest strengt tatt det er mer pubertalt å disse Tesla ved å vise til biler man sel ikke eier, ikke har eid og aldri vil eie. Og som har sin komparative fordel lenge etter at det meste av norske veilover er brutt. Baneegenskaper er irrelevante siden knapt noen faktisk har kjørt på bane eller noensinne kommer til å kjøre på bane med bilen sin. 0-80/90/100 er fullt lovlig, lett gjennomførbart og kan nytes flere ganger om dagen nårsomhelst hvorsomhelst. Hvor lang tid det tar å komme seg opp til 200 er helt irrelevant for andre enn folk som onanerer til bilblader eller legger samtlige ferier til Autobahn.Akselerasjon blir stadig fremhevet. Nesten litt pubertalt på voksne karer. Ta ned den forvokste mazda deres på bane og test der. Tror det hadde vært mer gøy enn akademiske tall og et par små akkser inn på motorveien.
Skal man kun være kvalifisert til å uttale seg om biler man har eid, men ikke de man har kjørt? Det syns jeg er latterlig, selv om jeg ikke er i den kategorien.
Selv å leie en sprek Porsche, Lamborghini eller Ferrari i Norge, er såpass billig at alle kan gjøre det.
Har kjørt mye på bane med gokart, motorsykkel og bil.
Du skriver at "0-80/90/100 er fullt lovlig", jeg minner om at vi har 110 sone i Norge og at noen av oss også liker å dra på bilferie i utlandet. Glem Autobanen, har selv opplevd at køen gikk i 170 km/t i Italia..
I Norge i 110 sonen bryr politiet seg sjelden om du ligger i 125 km/t på GPSen, fordi man ikke får noen prikker og man kan kjøre i 150 km/t på gps uten å miste lappen. Jeg oppfordrer alle til å enten kjøre lovlig eller følge køen som ofte går over fartsgrensen. På bane i Norge er det fri fart. At andre ikke er like store bilelskere som oss, betyr ikke at folk ikke liker å kjøre på bane. Hvorfor kommer det ca 40000 på et Gatebiltreff på Rudskogen?
Syns ord som pubertalt og folk som onanerer til bilblader er direkte lavmål..
Er du like tøff i virkeligheten eller bak rattet som bak tastaturet?![]()
Så for å svare på spørsmålet ditt, 35 000 kommer dit for å treffe folk og drikke seg fra sans og samling (som var det jeg gjorde), mens 5 000 er geniunt bilinteresserte ;-)
Jeg synes Tesla får en ekstremt stor bør den skal bære på skuldrene sine.
Vi har jo vært inne på, en del ganger i denne tråden, at den passer ikke alle i alle mulige scenarioer.
Hvis du vil reise på bilferie på autobahnen en gang i året, så er det vel ikke bilen for deg.
Alle argumenter er legitime for så vidt og man kan bare konkludere med at for de med motargumenter som veier tungt, ja da må man kjøpe seg en annen bil.
Men det er veldig mange argumenter for, og for de er det både et bra kjøp og en spennende bil med ytelser som på ingen måte er vanlig i en bil.
Sånn helt personlig, jeg er 1,93 høy og venter barn nr. 2 så jeg er nødt til å ha 2 bakovervendte bilseter i bilen fremover, så er faktisk Skoda Superb den eneste bilen jeg har lyst på (og det er den jeg har) på grunn av plassen i lengden (ikke bredden) i baksetet. MEN det betyr ikke at jeg kritiserer Tesla for for dårlig bakseteplass av den grunn. Den bare er ikke for meg akkurat nå, kanskje en gang i fremtiden hvor ungene har byttet retning![]()
Plager det deg at jeg siterer en halv side, at jeg kommer med en one-liner, begge deler, noe annet eller at jeg kommer med noe i det hele tatt? Er det pga dette at weld77 har byttet nick? Neppe^ Må du virkelig sitere en halv side med dialog bare for å komme med en one-liner?
Å fjerne QUOTEer riktig, er vanskelig når man sitter på mobil. Også når man sitter på pc og ser film samtidig.. Det er også ikke lett uten disse forstyrrelsene.. Mulig en forbedring på forumet?Det er ofte litt plagsomt da jeg ofte sitter på mindre enheter og det blir vel mye scrolling, dog ikke like irriterende som gjentatte påpekninger om at Model s har mer enn 2 dører og ingen bensinmotor![]()
Det er litt lettere å redigere på mobil, om man etter å ha trykka på Quote-knappen, trykker på "Gå til avansert modus"Å fjerne QUOTEer riktig, er vanskelig når man sitter på mobil.