Jeg tror Barbaresco hadde ironifilteret på, ayaboh.
Her er en kvartett strykere, en av verdens beste besetninger - Quatuor Mosaïques - som spiller Beethoven. Dette er musikere som har ypperlige instrumenter, som har tilbragt tiår i arbeid med instrumentet, og som har lyttet til egen og andres musisering med et kritisk øre som overgår det meste.
Når disse går i innspilling forventer de å høre en tilnærming til det de hører i virkeligheten, og den begynner med korrekt dynamikk.
Joda, som ayaboh skriver kan man også få god musikk som er komprimert, men slik musikk stiller langt mindre krav til anlegget. Har du styr på bassen så er du hjemme, for det er som oftest ingenting i innspillingen som krever et anlegg med høyoppløst og godt balansert midt og topp.
Det er noe annet når fire strykere skal veve sarte nyanser, komme med klagende rop og stampe omkring i musikken, mens de sender fletter av tonerekker seg imellom.
Eller når Pink Floyd reiser ned til Jacques Loussiers private studio for å gjøre opptak av noen spor til The Wall, fordi de trenger hans ytterst følsomme ører og teknikkforståelse til akkurat denne delen av verket. Det ville vært synd om de nyansene ikke lå i musikken, etter at den var blitt "ny og forbedret."