trex
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 05.07.2003
- Innlegg
- 916
- Antall liker
- 29
vredensgnag skrev:Det blir pinlig når de må trekke en Coltrane-serie, eller Linn må fjerne hele katalogen til en leverandør. I sistnevnte tilfelle var forklaringen at man hadde gjort en feil idet katalogen ble kopiert over på Linns server, men det er gått lang tid nå uten at det er blitt rettet opp.
En nisje med barnesykdommer, som må gå seg til; eller også grunn til å ikke fnyse når det blir 50/50 utfall mellom High-Res og Redbook i en stor test der 600 ulike lytter til musikken?
Kanskje vi ikke er beslektet med flaggermus likevel.
I tillegg er det mye forvirring. Som innehaver av iTrax skriver (han har også mange hundre utgivelser på samvittigheten, og mener det er mange fortrinn ved HighRes innspillinger, og at disse går langt utenpå analog, når det gjøres rett):
Det blir ikke high-res bare fordi man har tatt en innspilling mastret på tape og dumper den over i en ny container; da er det bare gammel oppløsning i en ny container.
Man må gjøre opptak i HighRes, og bearbeide i High-Res, for å få High-Res. Ellers kan man bare fortsette å nyte i gammel tapning.
(Og da har vi selvsagt ikke sagt et ord om alt tullet som begås med disse stakkars filene når de skal "forbedres", som er trådens egentlige tema).
Nyt musikken.
Slår igjen ett slag for et system hvor det blir laget 2 versjoner ut fra miks. En blir værende som den er, med den dynamikken og oppløsningen den ble tatt opp i (som kan variere fra 24/44.1 til 24/192) og distribuert i ett eller annet lossless-format. En slags "engineers choice's" versjon .
Og en kommersiell versjon, distribuert i MP3 pluss PCM og banket flatt som et strykebrett om ønskelig. Ta så 50% mer for den versjon det er gjort minst med (for å veie opp for mindre etterspørsel), og alle skulle være fornøyde.
Kan ikke forstå at dette skulle være så vrient å få til.