baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Nå må jeg le, men tar meg i det fordi jeg sitter i et åpent landskap. Bruk ørene da, mann! Fra nå av skal jeg drite i dette masvis-pisset dere driver med, for det er helt misvisende. Tror du virkelig at komprimering kun forekommer som ekstrem brickwall-kompresjon i siste ledd? På den platen du viser til her er det knallhard (!) komprimering på sporene, noe som alle lydteknikere kan høre før de har våknet om morgenen. Det låter faktisk drit og dra ut fra et hifi-perspektiv.Mr-T skrev:Nah... det har det vel ikke da. Men noen av de siste utgivelsene er ille ja. Her er en av de tidlige, den er god.
Jeg har utallige ganger påpekt at folk på sentralen går rundt i en "objektivist-tåke" der de tror at ting er så enkle at de kan måles på denne måten. Det er de åpenbart ikke. Vamp er så heavy komprimert at jeg ble sjokkert første gang jeg oppdaget det. Personlig ville jeg aldri ha presset sporene så hardt på en visepop-plate. De har faktisk en klassisk heavy metall-lyd på platene, fra nummer en og utover. Dette har irritert meg kraftig. Det at grafene ikke går rett til himmels og klipper betyr ikke at det ikke er heavy komprimert.
Dette viser bare at kompetansen til å diskutere studioteknikk på sentralen er undermåls. Når det kun er så ekstrem komprimering at masteren klipper dere hører så stiller jeg alvorlige spørsmålstegn med gullørene deres. : Jeg har skrevet det før, og gjentar det nå: Hifi-freaks kan ikke høre kompresjon om det biter dem i ræven! Det eneste de kan høre er når lyden er totalt ødelagt, noe den ikke er på Vamps plater. De har knallbra rockelyd. Bare kjipt at det ikke er rock de spiller da...