T
Tittentei
Gjest
Takk, takk! ;DMV = MasterVolum - kalibrert til 85dB ved -20
Ville vel ikke bygget noen "akustikkremedier" før basserne er optimalisert... ?! Og hvis du ikke kommer rimelig greit i havn bør du heller "Gå tilbake til Start" og vurdere fysisk mindre elementer....18" gir alltid(nesten) en ubehagelig boost i 40Hz-45Hz
For å måle sinus i REW bruker du den innebygde RTA-funksjonen...
Vis vedlegget 272267
Helt ærlig så har jeg aldri vært så fornøyd med lyden som jeg er nå. Det er nok ikke noe Tom et.al. ville jublet over, men for meg som er noob, så er det riktig kos. Grunnen til måling og tweaking er for å prøve å få det enda bedre. Det eneste ubehaget jeg føler er at det kan være mer å hente som jeg ikke er klar over. ;D I det dypeste blir det for kostbart å gjøre noe med akustiske innretninger, så der blir det DSP.
Som sagt, så låter det i mine ører helt rått, men jeg vet ikke om basserne er optimaliserte enda, da det er et uendelig antall permutasjoner av delefrekvenser, filterjusteringer, plasseringer, eq-innstillinger osv. Man må sikkert bare si at nok er nok, og ta noen beslutninger uten å lete etter "de beste", men litt av moroa er jo nettopp å tweake med systemet.
"If it ain't broken, fix it"-type logikk altså ;D