Tims venner... EAR-Yoshino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    da har jeg blitt en enda bedre venn av tim, etter en liten samtale med han på tlf igår bestemte jeg meg for å gå for en 912 pre, den ankommer neste uke fra lageret i danmark,gleder meg villt :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    da har jeg blitt en enda bedre venn av tim, etter en liten samtale med han på tlf igår bestemte jeg meg for å gå for en 912 pre, den ankommer neste uke fra lageret i danmark,gleder meg villt :)
    Du milde :eek:

    Gratulerer så mye :D

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    da har jeg blitt en enda bedre venn av tim, etter en liten samtale med han på tlf igår bestemte jeg meg for å gå for en 912 pre, den ankommer neste uke fra lageret i danmark,gleder meg villt :)
    Du milde :eek:

    Gratulerer så mye :D

    /jan
    Takker, blir skøy detta her :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    da har jeg blitt en enda bedre venn av tim, etter en liten samtale med han på tlf igår bestemte jeg meg for å gå for en 912 pre, den ankommer neste uke fra lageret i danmark,gleder meg villt :)
    Du milde :eek:

    Gratulerer så mye :D

    /jan
    Takker, blir skøy detta her :)
    Kjenner misunnelsen trenge seg på ;)
    Vanvittig god sak det der.

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    da har jeg blitt en enda bedre venn av tim, etter en liten samtale med han på tlf igår bestemte jeg meg for å gå for en 912 pre, den ankommer neste uke fra lageret i danmark,gleder meg villt :)
    Du milde :eek:

    Gratulerer så mye :D

    /jan
    Takker, blir skøy detta her :)
    Kjenner misunnelsen trenge seg på ;)
    Vanvittig god sak det der.

    /jan
    Håper og tror sterkt på det,har du hatt en innom bunkern før ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    da har jeg blitt en enda bedre venn av tim, etter en liten samtale med han på tlf igår bestemte jeg meg for å gå for en 912 pre, den ankommer neste uke fra lageret i danmark,gleder meg villt :)
    Du milde :eek:

    Gratulerer så mye :D

    /jan
    Takker, blir skøy detta her :)
    Kjenner misunnelsen trenge seg på ;)
    Vanvittig god sak det der.

    /jan
    Håper og tror sterkt på det,har du hatt en innom bunkern før ?
    Desverre - heldigvis ikke, hadde jeg det så hade den nok blitt har jeg mistanke om.
    En annen kar her som har en vettu ;)

    Herlig utseende på'n au, imho. Du har helt klart noe å glede deg til.
    For hva det måtte være verdt, gleder meg på dine vegne :)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    da har jeg blitt en enda bedre venn av tim, etter en liten samtale med han på tlf igår bestemte jeg meg for å gå for en 912 pre, den ankommer neste uke fra lageret i danmark,gleder meg villt :)
    Du milde :eek:

    Gratulerer så mye :D

    /jan
    Takker, blir skøy detta her :)
    Kjenner misunnelsen trenge seg på ;)
    Vanvittig god sak det der.

    /jan
    Håper og tror sterkt på det,har du hatt en innom bunkern før ?
    Desverre - heldigvis ikke, hadde jeg det så hade den nok blitt har jeg mistanke om.
    En annen kar her som har en vettu ;)

    Herlig utseende på'n au, imho. Du har helt klart noe å glede deg til.
    For hva det måtte være verdt, gleder meg på dine vegne :)

    /jan
    tusen takk for det Jan
     

    AB1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    159
    Antall liker
    1
    De har en hos Audioaktøren til salgs.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    AB1 skrev:
    De har en hos Audioaktøren til salgs.
    er der jeg har handlet,men de hadde ingen på lager, så den kommer fra danmark
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    har bestillt opp telefunken pcc88 for testing i 912 etterhvert, noen andre forslag ? ser mange mener en phillips variant skal være god, med enten d getter eller pinched waist
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    har bestillt opp telefunken pcc88 for testing i 912 etterhvert, noen andre forslag ? ser mange mener en phillips variant skal være god, med enten d getter eller pinched waist
    mesut har vel kanskje ett par tips å komme med. Lure han inn i tråden her ;)

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tfk pcc88 er de beste rørene man kan putte i 912, imo.
    hvis det skulle bli litt for hardt i toppen og for slankt i mellomtonen (ser du har cornwall), så kan phillips eller til og med mullard være alternativer å teste ut.

    uansett, pcc88 låter klart bedre enn ecc88 i den kretsen.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mesut skrev:
    tfk pcc88 er de beste rørene man kan putte i 912, imo.
    hvis det skulle bli litt for hardt i toppen og for slankt i mellomtonen (ser du har cornwall), så kan phillips eller til og med mullard være alternativer å teste ut.

    uansett, pcc88 låter klart bedre enn ecc88 i den kretsen.
    har brukt telefunkis i både riia og pre tidligere sammen med cornwall , har funket det, men har ikke vært
    det beste valget i mine ører, så phillips og mullard får kanskje sjekkes ut på sikt, har tilgang på 5 d-getter phllips rør fra rundt 1960, ellers finnes det jo mye av de noe nyere phllips rørene svært billig på markedet
    vet noen om det er forskjell her lydmessig på før/etter 70 tallet med de phllips rørene ?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har ear 534 her ? kikket på den og den ser tiltalende ut, også ytelses messig, er dog noe usikker på om det trengs å gå opp til 890 for å kontrolere 15 tommerne godt nok ?
    noen som har testet de som monoblokker ? testene av de er jo veldig , veldig gode og de koster ikke all verden
    eneste minuset jeg har funnet sålangt er at de er noe kinkige og bytte rør på
     
    M

    mo ha dk

    Gjest
    "My basic recommendation for the E.A.R. amp to buy would be to use the 534 with monitor speakers with no dedicated woofers or with single woofers no larger than 8-9 inches, in a small to medium size room. I'd go with the 890 for speakers with multiple woofers or single woofers 10 inches or greater in a medium to large room."

    Fra denne test: http://www.positive-feedback.com/Issue40/ear_534.htm


    jokris skrev:
    Noen som har ear 534 her ? kikket på den og den ser tiltalende ut, også ytelses messig, er dog noe usikker på om det trengs å gå opp til 890 for å kontrolere 15 tommerne godt nok ?
    noen som har testet de som monoblokker ? testene av de er jo veldig , veldig gode og de koster ikke all verden
    eneste minuset jeg har funnet sålangt er at de er noe kinkige og bytte rør på
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    jokris skrev:
    Noen som har ear 534 her ? kikket på den og den ser tiltalende ut, også ytelses messig, er dog noe usikker på om det trengs å gå opp til 890 for å kontrolere 15 tommerne godt nok ?
    noen som har testet de som monoblokker ? testene av de er jo veldig , veldig gode og de koster ikke all verden
    eneste minuset jeg har funnet sålangt er at de er noe kinkige og bytte rør på
    Har ikke erfaring med 534, men har hatt 890 i noen år. Brukte to stk i monokonfigurasjon en periode før jeg konverterte til lettdrevne horn. Gvinsten med to 890 var udiskutabel. Har man råd til to, og har høyttalere som trenger litt krefter, er 890 imo et meget bra og sikkert valg!
     
    M

    mo ha dk

    Gjest
    Har de siste månedene testet ulike EAR forsterkere og har fått overblikk over noen av modellene:

    EAR 8L6, 834 og 534:
    Disse tre forsterkere har identisk effektdel, men 8L6 og 834 har innebygd forforsterker med 6 inngange og volumekontroll. I tillegg kan 8L6 splittes slik at den kan fungere som effektforsterker uten forforsterker. 534 er ren effektforsterker med ubalanserte og balanserte inngange, volumenkontroll på inngangen og muligheten for kobling som mono trin. 8L6 og 834 har bare ubalanserte inngange.

    EAR 834T er en hybrid versjon av 834 hvor det benyttes MOSFET.

    EAR 890 er samme konstruksjon som 534 men med KT90 rør for mer effekt. Denne har som de øvrige effektforsterkere ubalanserte og balanserte inngange, volumenkontroll på inngangen og muligheten for kobling som mono trin.
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    jokris skrev:
    Noen som har ear 534 her ? kikket på den og den ser tiltalende ut, også ytelses messig, er dog noe usikker på om det trengs å gå opp til 890 for å kontrolere 15 tommerne godt nok ?
    noen som har testet de som monoblokker ? testene av de er jo veldig , veldig gode og de koster ikke all verden
    eneste minuset jeg har funnet sålangt er at de er noe kinkige og bytte rør på
    Jeg kjører 890 på Khorna nå å det er meget bra, men jeg vil nok ha en til da jeg bare må fa makset disse beistene mine :)

    509 dro di nesten til smertegrensen for øra minei uten problemer, men synes 890 låter bedre så heller 2 av disse en 509 blokkene for meg.

    På Cornwall derimot klarer jeg meg faktisk med en 890, 534 har jeg desverre ikke fått testet.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Harleyy skrev:
    jokris skrev:
    Noen som har ear 534 her ? kikket på den og den ser tiltalende ut, også ytelses messig, er dog noe usikker på om det trengs å gå opp til 890 for å kontrolere 15 tommerne godt nok ?
    noen som har testet de som monoblokker ? testene av de er jo veldig , veldig gode og de koster ikke all verden
    eneste minuset jeg har funnet sålangt er at de er noe kinkige og bytte rør på
    Jeg kjører 890 på Khorna nå å det er meget bra, men jeg vil nok ha en til da jeg bare må fa makset disse beistene mine :)

    509 dro di nesten til smertegrensen for øra minei uten problemer, men synes 890 låter bedre så heller 2 av disse en 509 blokkene for meg.

    På Cornwall derimot klarer jeg meg faktisk med en 890, 534 har jeg desverre ikke fått testet.
    takker, er frista til å få lånt meg en 534, det er jo den 890 er basert på, det er bare det at 890 bruker k90 rør for mer effekt, eneste jeg tror kan bli problem med 534 eventuellt er hvorvidt den klarer å ha en grei kontroll på 15 tommerne, gjør den det greit så tror jeg den er en kjempematch lydmessig med cwlll
    ellers sikter jeg meg nå seriøst inn på den nye ear dac, naim er solgt (alt for billig) og veien er rydda :)
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    jokris skrev:
    Harleyy skrev:
    jokris skrev:
    Noen som har ear 534 her ? kikket på den og den ser tiltalende ut, også ytelses messig, er dog noe usikker på om det trengs å gå opp til 890 for å kontrolere 15 tommerne godt nok ?
    noen som har testet de som monoblokker ? testene av de er jo veldig , veldig gode og de koster ikke all verden
    eneste minuset jeg har funnet sålangt er at de er noe kinkige og bytte rør på
    Jeg kjører 890 på Khorna nå å det er meget bra, men jeg vil nok ha en til da jeg bare må fa makset disse beistene mine :)

    509 dro di nesten til smertegrensen for øra minei uten problemer, men synes 890 låter bedre så heller 2 av disse en 509 blokkene for meg.

    På Cornwall derimot klarer jeg meg faktisk med en 890, 534 har jeg desverre ikke fått testet.
    takker, er frista til å få lånt meg en 534, det er jo den 890 er basert på, det er bare det at 890 bruker k90 rør for mer effekt, eneste jeg tror kan bli problem med 534 eventuellt er hvorvidt den klarer å ha en grei kontroll på 15 tommerne, gjør den det greit så tror jeg den er en kjempematch lydmessig med cwlll
    ellers sikter jeg meg nå seriøst inn på den nye ear dac, naim er solgt (alt for billig) og veien er rydda :)
    Du kan få prøve min 890 om du vil :)
    Så ser du jo fort hva du synes.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    takker for det harley, det høres artig ut
    er i prossesen med å bestille meg ny dac, ear 192 er en het kandidat ......
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    jokris skrev:
    takker for det harley, det høres artig ut
    er i prossesen med å bestille meg ny dac, ear 192 er en het kandidat ......
    Kan jo ta det en helg så har du god tid til å lytte og teste litt :)

    Har ikke hatt tid til å teste dac`n til EAR enda, men det kommer nok det også.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Harleyy skrev:
    jokris skrev:
    takker for det harley, det høres artig ut
    er i prossesen med å bestille meg ny dac, ear 192 er en het kandidat ......
    Kan jo ta det en helg så har du god tid til å lytte og teste litt :)

    Har ikke hatt tid til å teste dac`n til EAR enda, men det kommer nok det også.
    høres veldig bra ut
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg bestillt meg en slik Ear 192 dac, kommer kanskje iløpet av denne uken :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, fin dac.
    låter sikkert knall, som ear-utstyr flest.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mesut skrev:
    grattis, fin dac.
    låter sikkert knall, som ear-utstyr flest.
    takker, ja regner med at den faller i smak ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jokris skrev:
    mesut skrev:
    grattis, fin dac.
    låter sikkert knall, som ear-utstyr flest.
    takker, ja regner med at den faller i smak ;D

    bor du langt unna oslo, jokris?
    hadde vært moro å teste 192 opp mot min audio logic etter hvert.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mesut skrev:
    jokris skrev:
    mesut skrev:
    grattis, fin dac.
    låter sikkert knall, som ear-utstyr flest.
    takker, ja regner med at den faller i smak ;D

    bor du langt unna oslo, jokris?
    hadde vært moro å teste 192 opp mot min audio logic etter hvert.
    jeg bor rett utenfor drammen, så alt for langt kan det vel ikke være ?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jokris skrev:
    mesut skrev:
    jokris skrev:
    mesut skrev:
    grattis, fin dac.
    låter sikkert knall, som ear-utstyr flest.
    takker, ja regner med at den faller i smak ;D

    bor du langt unna oslo, jokris?
    hadde vært moro å teste 192 opp mot min audio logic etter hvert.
    jeg bor rett utenfor drammen, så alt for langt kan det vel ikke være ?
    bør være mulig å få til noe da, ja.

    men først må du jo få 192 hjem og spille den inn og kose deg en stund, så får vi finne en passende anledning. ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mesut skrev:
    jokris skrev:
    mesut skrev:
    jokris skrev:
    mesut skrev:
    grattis, fin dac.
    låter sikkert knall, som ear-utstyr flest.
    takker, ja regner med at den faller i smak ;D

    bor du langt unna oslo, jokris?
    hadde vært moro å teste 192 opp mot min audio logic etter hvert.
    jeg bor rett utenfor drammen, så alt for langt kan det vel ikke være ?
    bør være mulig å få til noe da, ja.

    men først må du jo få 192 hjem og spille den inn og kose deg en stund, så får vi finne en passende anledning. ;)
    yes ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    mesut skrev:
    grattis, fin dac.
    låter sikkert knall, som ear-utstyr flest.
    Grattis fra meg også :)

    /jan
    takker så mye, det som avgjorde var rett og slett den analoge lyden denne saken ettersigende gir, den er ikke prikkfri på målebenken, så det er nok veldig viktig at man er ute etter en viss analog klang hvis man skal vurdere denne
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Da har dac ankommet, er koblet opp og har såvidt begynt å spille her, gleder meg til den har fått noen timer på baken, foreløpig koblet via toslink, slenger på coaxial imorgen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ville bare legge inn ett innlegg angående ear dacute 192, den er uten tvil verdt penga og mere til spør du meg
    den spillte veldig bra ut fra esken,men nå etter en del timer er den bare blitt enda mye,mye bedre
    har nå også testet hvordan den responderer med rørbytte, og den reagerer uten tvil på dette, og positivt, sålangt bare testet ett par usa made amperex sq rør, lenger har jeg ikke kommet da dette spiller veldig bra
    her er en dac for de som vil ha en "analog" lyd utifra cd mediet, har mine mistanker om at den sikkert gjør det samme fra hardisk eller streaming også, over jul blir det kjøp av hd på meg.
    sterke sider på dette produktet bortsett fra analog lyd,musikalitet, er bla evnen til å suge deg inn i musikken, selv om du kjenner platene godt blir det ofte for meg som å høre de "for første gang", den henter ut og kaster lyd
    på mange små detaljer i musikken som gjør opplevelsen mer helhetlig synes jeg, uten at man blir sittende å fokusere på pling plong, rom rundt de forskjellige instrumenter,stemmmer,lyder blir tydeliggjort som igjen fører til at lydbildet får mange lag.
    enda finnes det nok bedre rør der ute også til denne så det med at den responderer såpass bra på rørbytte
    er en bonus

    kikker man etter en dac med disse kvalitetene som jeg har nevnt, så kan man trygt vurdere ear, er man dog ute etter alskens finesser og slikt finnes det nog andre ting man kanskje kan vurdere, men i ren musikkøyemed har jeg ikke hørt bedre noensinne, men jeg ser ikke bort ifra at det er en viss synergi ute og går med denne og 912
    jeg har tom opplevd at jeg har sittet å hørt klassisk musikk med denne dac, med gåsehud !!!!!!! og jeg lytter svært lite til slik musikk til vanlig
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn