V alget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Det er litt vittig synes nå jeg...Også kaver Deph rundt og tror det skal være umulig for FRP å samarbeide med andre partier...
    Det er ikke umulig å samarbeide med Frp i enkeltsaker. Det er ikke alt de kommer med som er like på trynet. Men en sentrumsregjering vil kunne henvende seg til Frp i saker der de ikke er helt fullstendig på blåbærtur, og i andre saker der frp er helt uspiselig så finner man flertall med AP eller AP/SV/SP.

Men Frp kan ikke snu seg andre veier, for hverken Demokratene, Kristelig Samlingsparti, Kystpartiet eller Hvit Valgalianse ser ut til å få et eneste mandat på stortinget.

Det er aberet med å være et ekstermistisk fløyparti. Selv med en stor stortingsgruppe har de malt seg selv inne i en krok og vil ikke være i stand til å føre frp-politikk uansett. Så hva er da poenget med en slik regjering? Selv fansen og tilhengerne vil jo gå lei av en slik lekeregjering som ikke evner å få til noe i praksis uansett. :-\

Det blir en kortvarig festaften, med mye oppryddig etterpå.

Vedlegg

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hvis man ser for seg at den sittende regjeringen mister stortingsflertallet så faller den. Dersom FrP, alene eller med restene av Høyre, vil prøve seg som mindretallsregjering med Venstre på vippen så faller den med en gang den vil gjøre noe Venstre ikke liker. Da blir det V-H-KrF neste som vil veksle mellom å få støtte hos FrP og Ap.

Sponheim kan jo ikke erklære at han på en eventuell FrP-regjerings første dag lover å reise mistillitsforslag på generelt grunnlag?

OMF skrev:
    Så vi kommer nok til å se en Sponheim som forklarer seg i etterkant og sier at ""FRP har kjørt Venstrepolitikk, og da er han fornøyd med at han er skuffet fordi de gikk fra valgløftene sine"...
    Utmerket, en klar og tydelig prediksjon. Vi får se.

totte, optimistisk småpartidiktator

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Eh...hvis Venstre feller en FRP regjering så får vi jo ikke en sentrum som alternativ - da er det jo ren AP som er alternativet - og dette valget må jo Venstre være seg bevisst hvis de skal felle en FRP/(høyre) regjering.

Jeg ser det er populært å kalle FRP et fløyparti og et ekstremparti. Jeg synes det klinger mer av debattteknikker en politisk orientering.

Hvilken enkeltsak er det dere venstreentusiaster mener at Venstre skal få muligheten til å felle en FRP regering på...konkrete svar må jo være enkelt her fra landets smarteste velgere!

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    De vil kunne samarbeide fra sak til sak....og man har ganske mange felles saker innen

skole
    Kanskje med Høyre, men ingen andre partier ønsker seg tilbake til spanskrør eller Texasmodellen for skoleverket. Der kun pugging til frp-prøver er det eneste som teller for elevene, sammen med en fascistisk bloddisiplin og underdanig lydlighet.

Til en viss grad. De har endel sammenfallende næringspolitikk.

Neppe. Skatteletter til miliardærer og frps støttegruppe er ikke noe de andre partiene vil flokke seg opp rundt. Ei heller å ferner milliarde fra kommunebudgettene ved å frata kommunene mulighet for eiendomsskatt. Bergen alene vil tape over en halv millard på frp-styre, skal man tro disse beregningene.

"Alle mann i fengsel", private fengsler, enorme økte offentlige utgifter på alt de eksrta fengselsårene som frp vil at de straffedømte skal sone. Ikke mange som hiver seg på bølgen for frps fascistiske kriminalpolitikk.

og faktisk også innvandring/asyl
    Kanskje hos Vidar Kleppe og Demokratane ... men ikke mange andre som vil ta i frps asylpolitikk med en ildtang. Vi må nok leve med de de sorte, muslimene og sigøynerne noen år til.

mtp saksbehandlingstid og effektivitet.
    Tja.. kort saksbehandlingstid vil nok enten bety mangelfull saksbehandling, ren vilkårlighet, økte offentlige utgifter til flere saksbehandlere eller en politikk der politikrne driter i det meste og lar folk med nok penger få herje som de vil med sine omgivelser og naboer.

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Eh...hvis Venstre feller en FRP regjering så får vi jo ikke en sentrum som alternativ
    Hvorfor ikke? De kan jo hente støtte fra henholdsvis AP/SV og Frp el. Frp/H

Det er glimrende navigeringsrom der.

- da er det jo ren AP som er alternativet - og dette valget må jo Venstre være seg bevisst hvis de skal felle en FRP/(høyre) regjering.
    En ren AP-regjering er ingen dum løsning det heller. For den også vil ikke kunne får flertall for noen saker eller budgetter med å henvende seg kun til SV/SP. Så da er de også nødt til å henvende seg til Venstre (eller evt. Høyre/Frp) for å få flertall for sine saker.

I alle scenarioer er det Venstre som blir sittende med jokeren, og partier som ikke vil føre en venstrevennlig politkk... får sparken :)

Da har de ingen andre alternativer enn å drive god venstrepolitkk.

Så Sponheim sitter med den best mulige hånd, hvis resultatet blir som det ser ut som: Hverkern flertall til Frp/H eller AP/SV/SP.

Så om vi får Venstre i regjering eller ikke... så får landet en solid dose liberal politikk de neste 4 årene. :D

Jeg ser det er populært å kalle FRP et fløyparti og et ekstremparti. Jeg synes det klinger mer av debattteknikker en politisk orientering.
    Frp er et parti på den aller ytterste høyrefløy i norsk politikk. Det er da ingen hemmelighet. Har du ikke engang fått med deg såpass? :-\

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    OMF skrev:
    Eh...hvis Venstre feller en FRP regjering så får vi jo ikke en sentrum som alternativ - da er det jo ren AP som er alternativet - og dette valget må jo Venstre være seg bevisst hvis de skal felle en FRP/(høyre) regjering.

Hvilken enkeltsak er det dere venstreentusiaster mener at Venstre skal få muligheten til å felle en FRP regering på...konkrete svar må jo være enkelt her fra landets smarteste velgere!

Mvh
    OMF
    Jeg har nok ikke det samme klarsyn når det gjelder spådommer om fremtiden som deg, så jeg drister meg ikke til si noe om hva Venstre eventuelt vil felle FrP på. Poenget er at Venstre ikke kommer til å stemme med FrP bortsett fra når de måtte være enige.

Frp er det partiet som ligger lengst til høyre og lengst fra de andre etablerte partiene, de er vel enige i det selv også? Det kan ikke være kontroversielt å påstå det. Hvilken debatteknikk det skulle være å skrive det vet jeg ikke, så jeg koster på meg en smiley ::).
    "Landets smarteste velgere" er det vel ingen som har utropt seg selv til her, men vi har hvertfall en overdommer som evner å se herketeknikker på høylys dag og å tyde mer om den som skriver ut av innleggene enn det som skrives, og det er jo noe :).

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det er jo lett å argumentere når man lager sin egen virkelighet.

Hvilken sak skal Venstre felle en FRP/(Høyre) regjeringen på...?

Mvh
    OMF

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.036
    OMF skrev:
    Det er jo lett å argumentere når man lager sin egen virkelighet.

Hvilken sak skal Venstre felle en FRP/(Høyre) regjeringen på...?

Mvh
    OMF
    Sannsynligvis på den første saken som betyr noe for flertallet av dem som faktisk har stemt FrP mot bedre vitende for både land og seg selv...

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Skulle jo være lett å konkretisere da....

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tja, noe eksempler kan vel være:

Sende asylsøkerne til leire i Afrika
    Sandbergs drøm om å sende 80% av asylsøkere ut av landet innen 48t, uten noen form for forsvarlig saksbehandling
    Trekke Norge fra klimaavtaler
    Oppsigelse av landbruksavtalen
    Fjerning av støtte til kollektivtrafikk
    Fjerning av kulturstøtte
    "Bompenger" i bibilotekene
    Blankofullmakter til politiet til å ignorere privatlivets fred og tillate alt de måtte ønsker av overvåling og fascistisk politisammfunn.
    Krenkelser av individets rettigheter til fred og privatliv
    Nye forslag som ignorerer miljøvernhensyn og tillater tilgrising og utslipp av forurensing i natur og hav.
    Innføring av et skattsystem som kun favoriserer miliardærene og de rikeste i landet.
    Forbud mot at kommunene har selvråderett til å fastsette eventuell eiendomsskatt

etc. etc. etc. mer eller mindre alt som skiller Frp fra anstendige partier. :-\

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Men OMF vil vite hvilken som kommer først!
    *fnis*

G

Gjestemedlem

Gjest
    totte skrev:
    Men OMF vil vite hvilken som kommer først!
    *fnis*
    Tja, jeg forstår at frp har sendt ut et reklameskriv til avisene der de presenterer de sakene de først vil fremme. Har ikke sett listen ennå, men regner med den dukker opp før eller siden.

De har nok valgt sakene med omhu slik at de slipper å fremme mange frp-saker, blir nok mest symbolske tullesaker og saker som de fleste partiene kan enes om. Slik at de kan vise at de ikke er så "slemme" som folk vil ha det til. Alle de fulle onklene og bydgetullingene og gladrasistene blir låst inne på et kott i 100 dager. Og alle de tristre møkkasakene og de kontroversielle bajasutspillene, flaggsakene til frp, blir nok holdt på vent til en senere anledning.

Hva som blir den første er jeg ikke sikker på, men det er et interessant spørsmål.

Jeg regner med at de vil velge en sak som er populær i befolkningen, men som er uspiselig for dannede mennesker og ordentlige politikere.

Skal jeg tippe vil jeg tro at det blir et forslag om å droppe alle asylsøkere med kriminelt rulleblad eller tvilsom opprinnelse i fallskjerm over en tørkerammet landsby i Eritrea... eventuelt en smule mer politisk korrekt ekvivalent.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Tja...du får fortsette som du stevner Deph... 8) 8)

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:

Mvh
    OMF

Man gjør da sin plikt borgerplikt! :)

Dette mitt fedreland som har gitt meg så mye! Det er da det minste man kan forlange at man stiller opp når det trues av politiske vandaler.

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Trygg trafikk. Nok en grunn til å bli trist over hodeløs frpsk populisme og stemmesanking blant demente.

Flere dødsulykker og livsfarlige bilister i vente med frp-politikk på norske veier. :'(

7. far i fjøset kommer nemlig med forslag om å fjerne kravet til legeattest for bilførere over 70 år. :-\

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=577033

Forslaget blir kommenters slik at sakkyndige:

Flere farlige sjåfører

Leder i Allmennlegeforeningen, Jan Emil Kristoffersen, er skeptisk til forslaget.

- I prinsippet vil hevet aldersgrense føre til flere demenssyke på veien. Det vil også bli flere bilister som har nedsatt syn på grunn av grå eller grønn stær. Dette er tilstander som gir funksjonssvikt uten at pasienten nødvendigvis merker det, sier Kristoffersen til VG Nett.

- Demens fører med seg svekket selvinnsikt. Demenssyke vil kunne ha en tendens til å overvurdere sine egne ferdigheter, forklarer legen.

Grå stær trenger ikke å gi synsproblemer i dagslys. Men selv lette tilfeller av øyesykdommen kan skape farlige situasjoner fordi den fører til at man kan bli svært blendet av lav sol eller møtende billykter. Grønn stær kan føre til snikende tap av sidesynet.

Legekontrollene kan også avsløre at noen eldre utvikler farlig lang reaksjonstid.

Også i Trygg Trafikk støtter de dagens aldersgrense.

- Veldig mange kan fortsette å kjøre bil i mange år etter fylte 70, med mye mindre risiko enn unge bilførere. Men vi er opptatt av å fange opp de få som ikke har helse til det. Da må det være en form for kontroll, sier kommunikasjonssjef Kristin Øyen.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.036
    Gjestemedlem skrev:
    OMF skrev:

Mvh
    OMF

Man gjør da sin plikt borgerplikt! :)

Dette mitt ferdrland som har gitt meg så mye! Det er da det minste man kan forlange at man stiller opp når det trues av politiske vandaler.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Ettersom Frp har lovet sitt 100-dagers program i snart ett år, tyder vel noe på at selv ikke Frp kan endre virkeligheten spesielt mye. Programmet var lovet før sommeren , så før valgkampen, nå sier de slutten av uka... Men menneskeskjebner skal behandles på 48 timer, altså.
    Når, eller skulle jeg si dersom, Frp nå evner å legge fram sitt famøse 100-dagers program, tenker jeg det blir lettere også for OMF å se hvor de andre partiene blir nødt til å dra i nødbremsen. Muligens er den lovede raseringen av NRK et hett tips?

Honkey

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Språkbruken er nok veldig forksjellig, men målsetningen er ganske lik...

1. Raskere saksbehandling og rask identifisering. Det krever mer penger. Venstre har i alle våre budsjetter prioritert dette. Først og fremst er det viktig å få på plass et elektronisk saksbehandlingssystem og mer profesjonell drift av utlendingsforvaltningen. Venstre har foreslått å opprette en nasjonal identitets- og dokumentasjonsenhet. Kompetansen på dette området er i dag spredt og ikke et prioritert område i utlendingsforvaltningen. Det fører til lang saksbehandlingstid og dårlig rettssikkerhet for den enkelte asylsøker. Venstre mener det vil være hensiktsmessig å samle fagkunnskap om identifisering av asylsøkere som ankommer uten identitetspapirer.

2. La asylsøkere jobbe. Det er en utfordring at det i visse land synes å herske en viss tro om at det er enkelt å få opphold i Norge og at det ”vokser penger på trær” i dette landet. Asylsøkere bør jobbe fra dag 1.

3. Vi må få mindre mottak, ikke større. På store mottak utvikler det seg lett subkulturer om hvordan man skal utnytte det norske systemet. Integrering bør starte fra dag 1.

4. Send ut asylsøkere med avslag raskere. Det krever flere utsendelsesavtaler med andre land og mer penger til Politiets utlendingsenhet (som står for utsendelse).

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Språkbruken er nok veldig forksjellig, men målsetningen er ganske lik...

1. Raskere saksbehandling og rask identifisering. Det krever mer penger. Venstre har i alle våre budsjetter prioritert dette. Først og fremst er det viktig å få på plass et elektronisk saksbehandlingssystem og mer profesjonell drift av utlendingsforvaltningen. Venstre har foreslått å opprette en nasjonal identitets- og dokumentasjonsenhet. Kompetansen på dette området er i dag spredt og ikke et prioritert område i utlendingsforvaltningen. Det fører til lang saksbehandlingstid og dårlig rettssikkerhet for den enkelte asylsøker. Venstre mener det vil være hensiktsmessig å samle fagkunnskap om identifisering av asylsøkere som ankommer uten identitetspapirer.

Er vel ikke særlig kontroversielt dette. Og står i sterk kontrast til Per Sandbergs tulleutspill om at 80% av alle alylsøkere skal hives ut av landet i løpet av 48 timer.

2. La asylsøkere jobbe. Det er en utfordring at det i visse land synes å herske en viss tro om at det er enkelt å få opphold i Norge og at det ”vokser penger på trær” i dette landet. Asylsøkere bør jobbe fra dag 1.
    Egentlig et dårlig forslag. Folk uten arbeids- og oppholdstillatelse skal jo ikke ha tillatelse til å ta seg arbeid i Norge...

3. Vi må få mindre mottak, ikke større. På store mottak utvikler det seg lett subkulturer om hvordan man skal utnytte det norske systemet. Integrering bør starte fra dag 1.
    Igjen ikke særlig kontroversielt. Men sammenlign dette med Frps simple forslag om å sende asylsøkere til leire i Afrika i stedet.

4. Send ut asylsøkere med avslag raskere. Det krever flere utsendelsesavtaler med andre land og mer penger til Politiets utlendingsenhet (som står for utsendelse).
    Problemet oppstår jo når men ikke har slike avtaler og asylsøkere med avslag ikke er returnerbare fordi ingen vil ta i mot dem. Vi kan jo ikke bare stue dem i en båt og taue dem ut på havet eller noe ...

Dette er jo alle greie tiltak som står i grell kontrast til Frps brutaliserende forslag om konsentrasjoneleire, fengsler eller teltleire i Afrika for mennesker som søker beskyttelse og asyl i Norge. :-\

Det er greit å være mer effektiv i behandlingen og mer resolutt til å løse problemer, men vi skal ikke ofre vår menneskelighet og blir smålige frpere selv om det er mange problemer og huller i dagens systemer. Det er tross alt mennesker vi snakker om her, som har krav på en verdig behandling. Selv de som ikke oppfyller våre kriterier for opphold og asyl.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Problemet oppstår jo når men ikke har slike avtaler og asylsøkere med avslag ikke er returnerbare fordi ingen vil ta i mot dem. Vi kan jo ikke bare stue dem i en båt og taue dem ut på havet eller noe ...
    Dersom Per Sandberg følger denne tråden så vet vi hva som blir neste valgkamputspill fra den kanten.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    805
    totte skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Det var neimen ikke noe dårlig forslag Gjestemedlem.............

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    En stemme på Venstre er m a o en stemme på fortsatt Stoltenbergstyre. Derfor stemmer anstendige mennesker ikke Venstre.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.161
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BBking skrev:
    En stemme på Venstre er m a o en stemme på fortsatt Stoltenbergstyre. Derfor stemmer anstendige mennesker ikke Venstre.
    Hva er det som er så mye mer anstendig med FrP enn med Ap? Hva man mener politisk er nå så sin sak, men jeg ville vel ha vært forsiktig med å spille anstendighetskortet her.....

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja det blir ikke lett å få støtte fra Sponheim om man ikke skal bryte handlingsregelen heller...
    Hvor mange av statsbudskjettene som er fremlagt etter handlingsregelen har hodlt seg innefor (Også etter revidering)...?

Burde ikke Venstre snart snakke om seg selv, og ikke bare om andre...?

Mvh
    OMF

V

vredensgnag

Gjest
    OMF skrev:
    Ja det blir ikke lett å få støtte fra Sponheim om man ikke skal bryte handlingsregelen heller...
    Hvor mange av statsbudskjettene som er fremlagt etter handlingsregelen har hodlt seg innefor (Også etter revidering)...?

Burde ikke Venstre snart snakke om seg selv, og ikke bare om andre...?

Mvh
    OMF
    Venstre gå i seg selv? Det blir en tøff labyrint ...

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg ser i en annen tråd at Sponheims høyre hånd Gjestemedlem skal reise til Vietnam. Kan det være for å være i sikkerhet når en eventuell Frp-dominert regjering kommer til makten?

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Asylsøkere ut i jobb fra dag 1. Ser dere ikke hvor urealistisk det er? Asylsøkere skal registreres. Man må finne noen som kan språket deres. Mange frykter å bli sendt hurtig ut, og oppgir ikke nasjonaliteten sin...
    De trenger bolig. Mange trenger utvidet helsesjekk, fysiologisk og mentalt.
    Mange som kommer til Norge sliter med traumer, og er ikke klar for arbeidslivet fra dag 1. Jeg er enig i at man ikke skal la folk gå "på vent" i flere år uten å stille krav, men vi må ta inn over oss at det er mange asylsøkere med en bakgrunn som ikke er lett å sette seg inn i.

Human politikk, eller den sterkestes rett?

Rune

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Man kan naturligvis fortsette som nå. Kanskje problemene forsvinner av seg selv. Kunne det være noe å tenke på?

Stenna

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.10.2004
    Antall liker
    9
    Gjestemedlem skrev:
    OMF skrev:
    Eh...hvis Venstre feller en FRP regjering så får vi jo ikke en sentrum som alternativ
    Hvorfor ikke? De kan jo hente støtte fra henholdsvis AP/SV og Frp el. Frp/H

Det er glimrende navigeringsrom der.

- da er det jo ren AP som er alternativet - og dette valget må jo Venstre være seg bevisst hvis de skal felle en FRP/(høyre) regjering.
    En ren AP-regjering er ingen dum løsning det heller. For den også vil ikke kunne får flertall for noen saker eller budgetter med å henvende seg kun til SV/SP. Så da er de også nødt til å henvende seg til Venstre (eller evt. Høyre/Frp) for å få flertall for sine saker.

I alle scenarioer er det Venstre som blir sittende med jokeren, og partier som ikke vil føre en venstrevennlig politkk... får sparken :)

Da har de ingen andre alternativer enn å drive god venstrepolitkk.

Så Sponheim sitter med den best mulige hånd, hvis resultatet blir som det ser ut som: Hverkern flertall til Frp/H eller AP/SV/SP.

Så om vi får Venstre i regjering eller ikke... så får landet en solid dose liberal politikk de neste 4 årene. :D

Frp er et parti på den aller ytterste høyrefløy i norsk politikk. Det er da ingen hemmelighet. Har du ikke engang fått med deg såpass? :-\
    Hvorfor denne voldsomme FrP-hetsen fra Venstre-folk skjønner jeg ikke, det er jo 2 partier som er ganske like, selv om Venstre ikke ønsker å snakke om det. De er begge fløypartier, riktignok på forskjellige felt.
    Venstre er på ytterste venstrefløy når det gjelder miljø og liberalisering av samfunnet (eksempler: gikk av på gasskraftsaken og stemte for den nye ekteskapsloven), ikke engang SV slår dem der.
    FrP er på ytterste høyrefløy når det gjelder innvandring og liberaliserng av markedet.

I FrP finner jeg imidlertid en form for rød tråd (uten at jeg nødvendigvis liker den), mens i Venstre er det vanskelig å finne noen som helst tråd.
    De ynder å kalle seg et sentrumsparti, er det fordi summen av alle ytterpunktene blir null? Med Høyres oljeboring i Lofoten og KrFs motstand mot ekteskapsloven så er det jo noen skjær i sjøen.

Kanskje det beste hadde vært at Venstre kom under sperregrensen?
    Hmm, spørs hvordan det går med borgerlig flertall da. Så andrevalget kan jo være at partiet Venstre på et eller annet vis støtter et borgerlig flertall, og da er jo vi kvitt Sponheim. Ny regjering og ingen Sponheim på Tinget, det er jo 2 fluer i en smekk!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Stenna skrev:
    Venstre er på ytterste venstrefløy når det gjelder miljø og liberalisering av samfunnet
    Norsk venstreside har aldri vært liberal eller progressiv.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Stenna skrev:
    Hvorfor denne voldsomme FrP-hetsen fra Venstre-folk skjønner jeg ikke, det er jo 2 partier som er ganske like, selv om Venstre ikke ønsker å snakke om det. De er begge fløypartier, riktignok på forskjellige felt.
    Den aller største forskjellen handler om menneskesyn. Venstre er et liberalt parti der respekten for enkeltmenneskers egne valg, privatliv, selvstendighet og verdighet står i fokus. Frp er et parti som behandler mennesker som kveg. De skal grupperes i egnede båser og herses med, og gjerne fratas enhver verdighet om de ikke passer med partiets smålige konservative religiøs idealer og halvfascistiske politistatdrømmer.

Frp bringer frem det mest smålige i menneskene. Det gnitne, mistenksomme, misfornøyde, hatefulle, xenofobiske, gjerrige og sytete. Det eneste som teller er ølpriser, bompenger, formueskatt og angsten for alle som ikke er norske nok i deres øyne.

Det viktigste vi kan gjøre for landet er å sørge for at denne banden holdes langt unna styre og stell slik at ikke Norge blir en utrivelig plass å bo.

Om det blir en Sentrum/Høyre, ren AP, eller en ny rødgrønn regjering er faktisk mindre viktig. De er alle milevis bedre alternativer enn å overgi Norge til frpistene.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Du som er en hardnakket venstremann Deph...hva mener du Venstre bringer frem i mennesket....? ;D ;D ;D

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Du som er en hardnakket venstremann Deph...hva mener du Venstre bringer frem i mennesket....? ;D ;D ;D

Mvh
    OMF
    Respekten for individet og deres valg av livsstil, respekten for naturen, jordkloden og miljøet vi lever i, en åpenhet overfor mennesker fra resten av verden, en nyskjerrighet i møtet med andre mennesker, troen på at mennesket ikke skal være statens understått, en forståelse av at mennesket og samfunnet ikke skal være bundet og styrt av religiøse dogmer og fantasier, at mennesker har rett til å få være i fred fra overvåkning, politi og statens menn. Med andre ord at mennesket er en er fri, liberal åpen og livsglad skapning som ikke skal undertrykkes av stat, politi, militære, frp, prester og imamer.

Gleden og nytelsen i det å være et frp-fritt menneske.

Vedlegg

Stenna

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.10.2004
    Antall liker
    9
    [/quote]

Respekten for individet og deres valg av livsstil, respekten for naturen, jordkloden og miljøet vi lever i, en åpenhet overfor mennesker fra resten av verden, en nyskjerrighet i møtet med andre mennesker, troen på at mennesket ikke skal være statens understått, en forståelse av at mennesket og samfunnet ikke skal være bundet og styrt av religiøse dogmer og fantasier, at mennesker har rett til å få være i fred fra overvåkning, politi og statens menn. Med andre ord at mennesket er en er fri, liberal åpen og livsglad skapning som ikke skal undertrykkes av stat, politi, militære, frp, prester og imamer.

[/quote]

Høres ut som du beskriver et anarki, hvor kommer staten inn i dine liberale drømmer, for vi skal vel fortsatt ha en statsmakt?
    Jeg er fullt klar over at deler av unge venstre ikke ønsker at staten eller religion skal bestemme hvor mange koner/menn en har, men når legalisering av bigami ikke står i Venstres partiprom, kan du peke på konkrete liberale saker i programmet som du mener vil medvirke til din liberale drøm?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn