V alget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    totte skrev:
    @OMF: Jeg kan ikke skjønne at negative karakteristikker "by default" sier mest om den som kommer med dem. En karakteristikk som treffer dårlig sier mest om den som kommer med den, en som treffer godt sier mest om den som blir karakterisert. Positiv eller negativ skal vel ikke inn i ligningen?
    Språkbruk - det vil jeg tro at du også skjønner!

Ellers har vel Roald skrevet det meget treffende!

mvh
    OMF

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    OMF skrev:
    vredensgnag skrev:
    at næringslivet har forrådt Vestens arbeidere ved å gi Kina ekstrem økonomisk makt og industriell know-how. Alt for å oppnå kortsiktig gevinst og langsiktig fallitt. Det er langt viktigere enn om det kommer noen innvandrere over grensen.
    Det er den økonomiske utvandringen vi bør frykte.
    Her er jeg litt usikker på hva du mener....

Hvis du mener at vi på noen måte skal begrense teknologispredning - så er jeg veldig uenig. Dette er den fremste kilden til økonomisk vekst og velstandsøkning globalt!

Hvis du synes det er feil at verdens desidert mest folkerike land ikke skal ha stor økonomsik makt - så er jeg også uenig. Jeg tror at en styrking av Kina og østen, en fortsatt styrkelse av EU for å balansere USA sin posisjon er sunt. Og det er vel liten tvil om at verdens økonomiske motor og tyngdepunkt kommer til å flytte seg til østen i den neste 10-20 års perioden. Effekten dette vil ha har jeg på ingen måte kunnskap eller evner til å forutse, men å prøve å forhindre det vil være som å prøve å stoppe løpske trailere med hendene!

Hva som er best for Norge....
    Ser man på næringsutvikling i Norge - så er ikke kineseren noen konkurrent til norsk industri. I Norge må vi fokusere på det vi kan og som vi har naturlige forutsetniger for å drive med. Dette er altså olje, fiske, energi, ferro/aluminium osv. Her kan ikke kineseren konkurrere uansett.

For Norge som nasjon - og for å unngå fremtidig fallit så sitter vi med mine øyne med alle løsningene selv - og grepene vi må ta i samfunnet er mye det samme som bedrifter må ta i vanskelige perioder. En kort liste vil være:
    - Stimulere til lengre arbeidsliv (tiltak for å få folk til å stå lengre i jobb, avvikle AFP, sterkere stimule for lengre arbeid i pensjonsreformen)
    - Reaktivering av de som har falt utenfor arbeidslivet (kraftige tiltak for å få handikappede, uføre, arbeidledige osv inn i arbeid igjen!)
    - En dramatisk effektivisering av helsevesenet. Tiden fra første sykdomstegn - til konsultasjon, behanling/operasjon, rehabilitiering og tilbake i arbeid må kuttes dramatisk.
    - Satsing på forskning og utdanning (vi må ha en dramatisk satsing på å finne fremtidens løsninger)
    - Satsing på skolen (Bruke forskningsresultater og ressurser til å sørge for at barne våre kommer gjennom skolen med kunnskap, trolig det viktigste bidraget for å unngå at de senere havner utenfor arbeidslivet)
    - Storstilt satsing på infrastruktur - en investering i infrastruktur i dag (tunneleler, motorveien, skipsleder, kraftledninger og IT nett vil gavna alle innbyggere og bedrifter i all fremtid!)
    - Omlegging av skattesystemet fra å skatte formue og arbeidende kapital, til å skattlegge forbruk

Tja......det får være nok for denne gang!

mvh
    OMF
    Her var det mer å være enig i for meg hvertfall.

Når det gjelder bruk av forskningsresultater så viser det seg visst dessverre at selv når man har gode og for forvaltningen direkte anvendbare forskningsresultater (som til og med kommer fra store forskningsprosjekter som er initiert av politikere og toppbyråkrater som ser behovet for dette) så makter ikke politikken eller forvaltningen å nyttiggjøre seg dette. Dette skulle jeg gjerne visst mer om.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    OMF skrev:
    totte skrev:
    @OMF: Jeg kan ikke skjønne at negative karakteristikker "by default" sier mest om den som kommer med dem. En karakteristikk som treffer dårlig sier mest om den som kommer med den, en som treffer godt sier mest om den som blir karakterisert. Positiv eller negativ skal vel ikke inn i ligningen?
    Språkbruk - det vil jeg tro at du også skjønner!

Ellers har vel Roal skrevet det meget treffende!

mvh
    OMF
    OK, dette kommer vi nok uansett ikke til å se likt på, greit nok og nok om det.
    totte

V

vredensgnag

Gjest
    Anonym skrev:
    At det ikke er overnattingsmuligheter langs veien er tull. Hotell derimot er det dårlig med.
    Det finnes bra med campingplasser, motell og det finnes det finnes en stor DNT hytte (Bjørnhollia) ganske nær veien.
    Det får du ta opp med prosjektleder Engh, Anonym. Hun sliter med kapasitet til selskap som ønsker å booke tungt med turister.
    Derimot tjener man lokalt mer på helårs asylmottak enn på turisme i sesongen. Med flere turister er det mulig det ville endret seg. Dessverre er det begrensninger når det gjelder integrering av asylantene. En bonde jeg overnattet hos et par uker før påske kunne fortelle det ble mislikt at han ønsket å gi arbeid til eritreere som ønsket å jobbe på gården.
    De var genier med sau og geiter, sa bonden. Men den innsikten får han ikke utbytte av, av hensyn til bygdefreden.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    totte skrev:
    så makter ikke politikken eller forvaltningen å nyttiggjøre seg dette. Dette skulle jeg gjerne visst mer om.
    For de som så utspørringen av Halvorsen i går så er det vel ganske åpenbart at det ikke er viljen det står på, men evnen til å gjennomføre! Det hadde vært en stor berikelse om man i regjeringskretser kunne få inn mer folk med gjennomføringskompetanse fra næringslivet. Dessverre er det flere og flere yrkespolitikere som styrer og eventuell arbeiedslivserfaringer er fra stat, kommune eller organisasjoner! Og denne gjengen dreper all som heter nytenkning og bruker mesteparten av ressurser på å nedsamble nye ideer fremfor å gå tilbake på kontoret og tenke gjennom om det faktisk hadde vært mulig å gjøre noe nytt.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    vredensgnag skrev:
    Anonym skrev:
    At det ikke er overnattingsmuligheter langs veien er tull. Hotell derimot er det dårlig med.
    Det finnes bra med campingplasser, motell og det finnes det finnes en stor DNT hytte (Bjørnhollia) ganske nær veien.
    Det får du ta opp med prosjektleder Engh, Anonym. Hun sliter med kapasitet til selskap som ønsker å booke tungt med turister.
    Derimot tjener man lokalt mer på helårs asylmottak enn på turisme i sesongen. Med flere turister er det mulig det ville endret seg. Dessverre er det begrensninger når det gjelder integrering av asylantene. En bonde jeg overnattet hos et par uker før påske kunne fortelle det ble mislikt at han ønsket å gi arbeid til eritreere som ønsket å jobbe på gården.
    De var genier med sau og geiter, sa bonden. Men den innsikten får han ikke utbytte av, av hensyn til bygdefreden.
    Når sant skal sies så er det allerede mer enn nok turister i området så jeg er glad det ikke er tilrettelagt for masseturisme.

Det er utrolig synd at det skal være sånn, skulle ønske det var mindre fordommer her i samfunnet. Får håpe han bonden blåser i bygdefreden og hyrer asylsøkerene.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.161
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    OMF skrev:
    totte skrev:
    så makter ikke politikken eller forvaltningen å nyttiggjøre seg dette. Dette skulle jeg gjerne visst mer om.
    For de som så utspørringen av Halvorsen i går så er det vel ganske åpenbart at det ikke er viljen det står på, men evnen til å gjennomføre! Det hadde vært en stor berikelse om man i regjeringskretser kunne få inn mer folk med gjennomføringskompetanse fra næringslivet. Dessverre er det flere og flere yrkespolitikere som styrer og eventuell arbeiedslivserfaringer er fra stat, kommune eller organisasjoner! Og denne gjengen dreper all som heter nytenkning og bruker mesteparten av ressurser på å nedsamble nye ideer fremfor å gå tilbake på kontoret og tenke gjennom om det faktisk hadde vært mulig å gjøre noe nytt.
    Er ikke enig i alt du skriver her, tror langt i fra bildet er så helsort, det er ikke bare det svarte gull og flaks som har gjort oss til et rikt og bra land. Men at vi trenger politikere med mer relevant arbeidslivserfaring er jeg 100% enig i. Og det er ikke bare overrepresentasjon ov lærer og offentlig sektor som er et problem her, men flommen av politiske broilere både som politikere og rådgivere, folk som har ALL sin relevante arbeidslivserfaring fra politikken, som er problemet her.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.034
    OMF skrev:
    Som en kommentar til de mange personkarakteristikkene som florerer - Når det kommer til dette med å være rause med sine medmennesker - stille opp når ting er vanskelig, gjøre sitt bidrag for det lokale idrettslaget eller hjelpe naboen - så er vel mine erfaringer at jo lengre til venstre man er jo vanskeligere er folk å be. Man forhøyer sin egen moral, men å stille på dugnad det gjør man ikke. Man kaller jo gjerne FRPere for bygdetullinger - vel se hvordan dugnadsånden er på landsbygda!
    En merkelig argumentasjonsrekke du fremsetter her, OMF.

A) Dugnadsånden er større på landsbygden enn i byene
    B) FRPere er bygdetullinger

= FRPere er mer altruistiske og med større dugnadsånd enn andre partiers sympatisører/velgere????

Selv om det skulle være en eller annen logikk i en slik påstand stemmer det i alle fall ikke med mine egne erfaringer fra 20 år med frivillig/dugnadsarbeid. Med unntak av småguttfotball og den slags kan jeg knapt erindre å ha møtt en eneste FRPer, og langt mindre noen med påfallende dugnadsånd, i noen av de frivillige organisasjonene jeg har vært med i som driver med kulturelt, sosialt eller miljømessig engasjement og arbeide.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    noruego skrev:
    OMF skrev:
    Som en kommentar til de mange personkarakteristikkene som florerer - Når det kommer til dette med å være rause med sine medmennesker - stille opp når ting er vanskelig, gjøre sitt bidrag for det lokale idrettslaget eller hjelpe naboen - så er vel mine erfaringer at jo lengre til venstre man er jo vanskeligere er folk å be. Man forhøyer sin egen moral, men å stille på dugnad det gjør man ikke. Man kaller jo gjerne FRPere for bygdetullinger - vel se hvordan dugnadsånden er på landsbygda!

= FRPere er mer altruistiske og med større dugnadsånd enn andre partiers sympatisører/velgere????

Selv om det skulle være en eller annen logikk i en slik påstand stemmer det i alle fall ikke med mine egne erfaringer fra 20 år med frivillig/dugnadsarbeid. Med unntak av småguttfotball og den slags kan jeg knapt erindre å ha møtt en eneste FRPer, og langt mindre noen med påfallende dugnadsånd, i noen av de frivillige organisasjonene jeg har vært med i som driver med kulturelt, sosialt eller miljømessig engasjement og arbeide.
    Da har vi forskjellige erfaringer...

Mvh
    OMF

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.034
    OMF skrev:
    noruego skrev:
    OMF skrev:

Mvh
    OMF
    Jepp, som da Hagen på direktesending ble konfrontert med at hans argumenter ikke holdt vann i forhold til data fra SSB: "ja, men det stemmer med våre data"...

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    noruego skrev:
    OMF skrev:
    noruego skrev:
    OMF skrev:

Mvh
    OMF
    Jepp, som da Hagen på direktesending ble konfrontert med at hans argumenter ikke holdt vann i forhold til data fra SSB: "ja, men det stemmer med våre data"...
    Vittig....tviler vel på at det finnes nevneverdig pålitelige data på dette området, så her er nok min magefølese like pålitelig som din.

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    Roald skrev:
    Selv hvor morsomt man prøver å rake ned på andre blir det ufrivillig morsomt når mani innlegg etter innlegg serverer sine fordommer mot bønder, bygdefolk, religiøse, Frpere mf og samtidig kaller andre for trangsynt
    En liten moderering kanskje da.

Bønder kan bety flere ting. Landbrukere har jeg intet i mot, jeg har sogar grunnfag i Landbruk fra skoledagene. Jeg har også bodd på landet i mange år, men jeg har lite til overs for isolasjonsmentaliteten som preger deler av utkantnorge. Religiøse er mennesker som lever i sin egen fantasiverden. Som mennesker er det like gode som andre, men når deres forestillinger gjør livet surt for andre mennesker er det på tide å skru på bremsene. Frpere er så forskjellige... de varierer fra de helt enkle sjeler til det gjennomspekulert natige og smålige. Jeg har ingen respekt for mennesker som har som sitt mål og motto å gjøre livet vanskelig og trist for store deler av befolkningen. Da blir de møtt av meg med akkurat den nedlatenhet som de selv viser innvandrere, sosialklienter, alenemødre, trygdede, negre, palestinere, samer, sigøynere, fattige, narkomane, horer, muslimer, arabere, utlendinger... og alle andre som de ikke definerer som "en av oss". Og da spiller det pent liten rolle at de et og annet klart øyeblikk presterer å komme med en god sak eller to. :-\

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Roald skrev:
    Selv hvor morsomt man prøver å rake ned på andre blir det ufrivillig morsomt når mani innlegg etter innlegg serverer sine fordommer mot bønder, bygdefolk, religiøse, Frpere mf og samtidig kaller andre for trangsynt

Bønder kan bety flere ting. Landbrukere har jeg intet i mot, jeg har sogar grunnfag i Landbruk fra skoledagene. Jeg har også bodd på landet i mange år, men jeg har lite til overs for isolasjonsmentaliteten som preger deler av utkantnorge. Religiøse er mennesker som lever i sin egen fantasiverden. Som mennesker er det like gode som andre, men når deres forestillinger gjør livet surt for andre mennesker er det på tide å skru på bremsene. Frpere er så forskjellige... de varierer fra de helt enkle sjeler til det gjennomspekulert natige og smålige. Jeg har ingen respekt for mennesker som har som sitt mål og motto å gjøre livet vanskelig og trist for store deler av befolkningen. Da blir de møtt av meg med akkurat den nedlatenhet som de selv viser innvandrere, sosialklienter, alenemødre, trygdede, negre, palestinere, samer, sigøynere, fattige, narkomane, horer, muslimer, arabere, utlendinger... og alle andre som de ikke definerer som "en av oss". Og da spiller det pent liten rolle at de et og annet klart øyeblikk presterer å komme med en god sak eller to. :-\
    +1, med unntak av at jeg ikke har studert landbruk (men jobbet flere sommere på gård).

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gjestemedlem skrev:
    Roald skrev:

Beklager, men jeg aner et snev av nedlatenhet i ditt innlegg her selv.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.774
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er fint å bo på landet, jeg har v algt det selv. Mange dannede mennesker her, og sikkert mange frpister også. Men jeg kjenner ikke dem, eller de snakker ikke noe om det.

Husket du å stemme ved Kirkevalget, Deph?
    Jeg spør fordi en kompis står på lista for Menighetsrådsvalget her, og siden han er Ap-mann og Ap finner statskirken formålstjenlig, de kontrollfrikene, skal jeg kumulere ham om det går. Så kan han ha det så godt.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Hehe, god kamerat skjønner jeg. :) (Det er vel kun nære venner en ville gjøre slikt med når jeg tenker etter...)

Hadde et valgkampmøte i dag, og jeg er optimist. De siste 14 dagene teller mest sies det... mye kan skje på den tid. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Valentino skrev:
    Det er fint å bo på landet, jeg har v algt det selv. Mange dannede mennesker her, og sikkert mange frpister også. Men jeg kjenner ikke dem, eller de snakker ikke noe om det.
    Nei det er jo gjerne ikke noe folk vedgår i dannet selskap.

Husket du å stemme ved Kirkevalget, Deph?
    Jeg vet ikke om jeg er medlem eller ikke. Jeg har ikke fått tilsendt et valgkort, men jeg har heller ikke fått tilsendt et valgkort for stortingsvalget. Mulig de ansvarlige ikke har fått med seg at jeg flyttet på meg i sommer.

Jeg spør fordi en kompis står på lista for Menighetsrådsvalget her, og siden han er Ap-mann og Ap finner statskirken formålstjenlig, de kontrollfrikene, skal jeg kumulere ham om det går. Så kan han ha det så godt.
    Jo, det er jo undøvendig å overlate kirkens styre til de religiøse. De er jo gjerne ikke helt tilregnelige.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Skink_123 skrev:
    Ingenting å beklage. :) Dine antagelser er helt korrekte. 8)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gjestemedlem skrev:
    Skink_123 skrev:
    Ingenting å beklage. :) Dine antagelser er helt korrekte. 8)
    Er vel kansje derfor mange ikke nevner at de stemmer FRP i godt selskap, da en vil ta vare på den gode tonen!

Det er ofte sterke følelser knyttet til den andre part, dvs ikke FRP'eren, men motparten, som gjør det meget umulig å nevne dette uten haloi.

Vil nesten tørre å påstå det er større såkalte religiøse overtoner slik du ser det for deg blant mange ikke-religiøse.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    noruego skrev:
    Komponenten skrev:
    Ludo skrev:
    totte skrev:
    ...tiltrekningskraft på landsbyidioter...
    Se her dukker det opp igjen bare med en annen vri; landsbyidioter - bygdetullinger... Er det vanlig å titulere mennesker med annen oppfatning av hva som er samfunnsnyttig med slike ting der hvor Totte og Gjestemedlem kommer fra? Eller er det greit å benytte slike personkarakteristikker på generellt grunnlag. Synes det er ufint og særdeles usmakelig!
    Jeg så et sted i dag noen som hadde sammenlignet voldtektstallene i Kongo og Sverige. Om man tar hensyn til antall innbyggere i landet hevdet de at det er høyere voldteksttall i Sverige enn i Kongo.

"Jeg så et sted i dag"? Ja, for det var jo seriøst... Hvilke side er det nå du har vært innom, Fjordman sin "Muslim Rape Epidemic in Sweden" bloggen? Hva med å faktisk sjekke lett tilgjengelige og seriøse kilder som UNODC?

Tror du virkelig, i forhold til folketallet, at det voldtaes flere kvinner i Sverige enn i Congo?????

Det får da jaggu være måte på idioti!

15 000 voldtekter i Kongo i fjor, rapportert.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/voldtekter-oker-i-kongo-2829802.html

I Sverige anmeldes 5000 voldtekter i året.

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=46&tekstid=2518

Nå er det selvsagt mørketall begge steder, naturlig nok mest i Kongo.

I Kongo bor det ca 69 millioner mennesker, i Sverige bor det ca 9.

Det bor nesten 8 ganger så mange mennesker i Kongo som i Sverige, da skal det, forholdsmessig tilsi over 38 000 voldtekter i Kongo om man ganger opp Sveriges tall.

Jeg tviler i grunn ikke på at tallet oppfylles selv om det ikke dokumenteres, men det sier litt at man ikke reagerer nevneverdig på 5000 anmeldte voldtekter i et demokratisk, vestlig land som Sverige.

Finner det også ganske smakløst av deg å harselere med at Fjordmann, eller noen andre for den del, opprøres av dette og prøver å få de stygge fakta frem i media, hva er grunnen til å ønske å legge lokk på disse grusomme tallene tro? Du trenger ikke svare, jeg vet det.

Erato:

Selvsagt mener jeg det når jeg sier at folk stemmer Frp på grunn av f.eks. kvinners rettigheter. Jeg tenker da på de svakestes rettigheter, som jentene som skamfares av sine foreldre eller giftes bort mot egen vilje. Frp er faktisk de som hardest har stått på for å få til effektive tiltak for å hjelpe disse, og bryr seg ikke om å tenke så allverden på de sårede følelsene til overgriperne som ønsker å mishandle og tukte sine unger i fred.

De jeg snakker med som har tenkt å stemme Frp i år, mange for første gang, bryr seg ikke om bensinpriser, alkoholavgifter og andre «typiske» Frp-saker som man forbinder med sutring. Mange er ikke engang enig med de sakene, men det er en viktig sak som drar velgere, og det er ønsket om å rydde opp og få kontrollen tilbake over hvem vi lar komme inn og slå seg til i dette landet. De jeg snakker om er dessuten stort sett godt utdannet, som ingeniører og siv. ing. altså bygdetullinger og landsbyidioter.

Ellers er det jo søtt hvordan man hyller det flerkulturelle, det er så viktig at alle får lov til å beholde sin egen kultur, selvsagt må de få lov til det. Så lenge man ikke er nordmann da, ønsker man å bevare norsk kultur er man nasjonalist, egoist, fordomsfull, idiot, og selvsagt bygdetulling.

Jeg begynner å skjønne hvordan indianerne følte det, det flerkulturelle ble virkelig en berikelse for dem og deres kultur.

Det er få som skriver bedre enn Hans Rustad på en god dag, synd han ikke jobber i en avis, han ville hatt mye å tilføye, og ville hevet nivået betraktelig, uansett hvilken avis han hadde jobbet i:

http://www.document.no/2009/08/den_tause_majoritet_rorer_pa_s.html

Deler er så bra at jeg limer det inn, de som gidder kan jo lese hele:

«Jonas Gahr Støre forsøker seg i politikken og tror det gjelder om å være intellektuelt slagferdig. Han tror han vinner duellen når han sier æ-be til Fremskrittspartiets forslag om å sette inn Utrykningspolitiet mot bandene som herjer Norge. Frp har jo foreslått å legge ned UP!! Men rikspolitikken er ikke noe gymnassafunn. Folk hører etter helt andre ting. De lurer på om Gahr Støre har baller. Det har han ikke. Han er bare pen, går pent kledt og vet å te seg og snakke for seg. Per Sandberg har ikke akkurat så mye å stille opp. Men han har noe annet: større troverdighet. Hvorfor? Fordi folk tror Per Sandberg kommer til å gjøre noe med kriminelle østeuropeere og strømmen av asylsøkere. Men Jonas hører de ikke på: de har hørt'n før, og de tror ikke på ham. Han snakker ned til folk. Han tror de er dumme.
    I intervju etter intervju gjentar han at Frp fremmer intoleranse. Folk skjønner det nå. De vet at det er dem han snakker om. Slik har sosialdemokratiske gutter med sølvskje i munnen greid å lage en allianse og enhet mellom Frp og folk flest: De forstår at når Frp blir angrepet er det dem selv. De vet nemlig at den samme intoleransen Frp kritiseres for, er den de selv står for. Det er jo vanlige norske verdier som nå stemples som intoleranse.
    Hvor langt ut på viddene er det mulig å komme? Hvor langt ut? Gahr Støre merker det ikke. Ikke Raymond, ikke Jens. De kverner og kverner på det samme.
    De har greid det: De har greid å vekke den tause majoriteten. De har forært Frp folket på et sølvfat. Hvorfor "fosser" Frp frem? Det er ikke fordi de har en så fantastisk politikk, de har etter min mening vært dårlige til å utnytte de vanvittige ting som utspiller seg for folks øyne hver eneste dag: ran av pensjonister ved høylys dag, asylstrøm uten grenser, og et humanistisk hylekor som reiser seg hver eneste gang en utvist asylsøker skal uttransporteres. Selv de avviste skal få bli!
    Det finnes bare ett ord for dagens politikk: galskap!
    Eliten i Oslo har forært Frp folket. Jo mer eliten tåkeprater om alt de har gjort og hvor bra det skal bli bare de får fortsette, og jo mer de rakker ned på Frp for fremmedfrykt og intoleranse, jo mer vokser motstanden.
    Eliten i Oslo har greid et politisk kunststykke: de lager hver eneste dag mer tau til å henge seg selv i.
    De har laget noen koblinger, dvs. folk har forstått noen sammenhenger, og jo mer de terper på sin egen fortreffelighet, jo sterkere blir Frp. Dette er Frp-koden. Det er eliten selv som har laget den. Frp trengte bare posisjonere og profesjonalisere seg, så faller stemmene ned i fanget deres som moden frukt.
    Men det er noe tragisk over det. Ingen har ønsket det og det kommer til å ødelegge noe. Det er et stort ansvar som legges på et ungt parti.
    Hvis motstanden kanaliseres inn i demokratiske, parlamentariske former, vil vi kunne få en dansk utvikling. Da blir falske asylanter sendt hjem. Ap vil da følge etter, og sentrum vil flytte seg. Hvis ikke, hvis motstanden er for sterk, går vi en svært usikker fremtid i møte.»

Apropos Støre, Hvor er hans bekymring for at to nordmenn risikerer dødsstraff i Kongo?

«VG har fått bekreftet at norsk UD er blitt bedt om å bidra til en "økonomisk løsning" på offisielt plan. Disse tilnærmelsene er blitt avvist. Svaret har vært at Norge ikke vil omgå andre lands rettsprosesser ved å kjøpe ut norske borgere."

Synes dette sier mye om norsk politikk. Ikke søren om vi skal sende den verste voldsmann ut av landet om han risikerer dødsstraff i sitt hjemland, men norske borgeres liv er ikke verdt å kjempe for når de risikerer dødsstraff i et annet land.
    Den mannen gir meg frysninger, han er ufyselig og skremmende i sin navlebeskuende arroganse.

http://www.document.no/2009/08/-_gahr_store_har_avslatt_tilbu.html

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det innlegget fikk meg til å tenke i nye baner.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Komponenten skrev:
    Finner det også ganske smakløst av deg å harselere med at Fjordmann, eller noen andre for den del, opprøres av dette og prøver å få de stygge fakta frem i media, hva er grunnen til å ønske å legge lokk på disse grusomme tallene tro? Du trenger ikke svare, jeg vet det.
    Det er dette vi har fryktet lenge, at konspirasjonen vår, hovedsakelig bestående av Venstrefolk og SVere som i flere år har jobbet med å legge lokk på informasjon, få våre folk inn i UDI for å drive familiegjenforening og snikislamisering, samt rede grunnen for sharialovgivning, først på jorden, så i himmelen, skulle avsløres.

Jaja, det holdt en stund.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.034
    Komponenten skrev:
    noruego skrev:
    Komponenten skrev:
    Ludo skrev:
    totte skrev:
    Se her dukker det opp igjen bare med en annen vri; landsbyidioter - bygdetullinger... Er det vanlig å titulere mennesker med annen oppfatning av hva som er samfunnsnyttig med slike ting der hvor Totte og Gjestemedlem kommer fra? Eller er det greit å benytte slike personkarakteristikker på generellt grunnlag. Synes det er ufint og særdeles usmakelig!
    Jeg så et sted i dag noen som hadde sammenlignet voldtektstallene i Kongo og Sverige. Om man tar hensyn til antall innbyggere i landet hevdet de at det er høyere voldteksttall i Sverige enn i Kongo.

"Jeg så et sted i dag"? Ja, for det var jo seriøst... Hvilke side er det nå du har vært innom, Fjordman sin "Muslim Rape Epidemic in Sweden" bloggen? Hva med å faktisk sjekke lett tilgjengelige og seriøse kilder som UNODC?

Tror du virkelig, i forhold til folketallet, at det voldtaes flere kvinner i Sverige enn i Congo?????

Det bor nesten 8 ganger så mange mennesker i Kongo som i Sverige, da skal det, forholdsmessig tilsi over 38 000 voldtekter i Kongo om man ganger opp Sveriges tall.

Jeg tviler i grunn ikke på at tallet oppfylles selv om det ikke dokumenteres, men det sier litt at man ikke reagerer nevneverdig på 5000 anmeldte voldtekter i et demokratisk, vestlig land som Sverige.

Nå håper jeg virkelig at du bare spiller fullstendig sløkket (inshallah!!), men jeg har mine tvil...

Siden du synes å være sykelig opptatt av afrikanere som kommer hit til lands, men knapt demonstrerer minstemåls o-fagskunnskaper om hvor de kommer fra, så kan du jo ta utgangspunkt i at den fortsatt pågående konflikten i Kongo (DRC) er den blodigste siden den Andre Verdenskrig med godt over fem millioner døde så langt.

Verken i det tidligere Jugoslavia eller andre krigs/konfliktområder som Rwanda, Darfur, Uganda, Liberia etc har voldtekt blitt brukt på en slik systematisk og så brutal måte som i Kongo! En kollega av meg jobbet i Bukavu gjennom åtte måneder av 2007. Den tiden hun var der behandlet det lille sykehuset bare i den byen godt over 40.000 ofre for de mest bestialske seksualforbrytelser som tenkes kan. Ofrene var i alder fra fire til åtti. Majoritetet hadde ikke bare blitt gjengvoldtatt, men hadde fått sine kjønnsorgan fullstendig ødelagt ved at overgriperne hadde penetrert med alt fra geværmunninger til kniver og grener... Som regel ble mannlige familiemedlemmer tvunget til å se på før de ble avrettet, eller fedre tvunget til å velge hvilken av sine døtre som først skulle voldtaes. Etter å ha hørt personlige vitnesbyrd fra bosniske ofre på 90-tallet trodde jeg at jeg var forberedt på det meste, men det jeg har blitt fortalt av rwandiske og ugandiske ofre er bare så hinsides menneskelig fatteevne for bestialsk brutalitet at man blir satt helt ut...

Mens jeg har den største medfølelse for ethvert offer for voldtekt, enten de er svensker, kongolesere eller frpere, så finner jeg din sammenligning "som du i grunn ikke tviler på selv om tallet ikke kan dokumenteres (!!!!)" kvalmende i all sin påtatte samaritanske omsorg for ariske ofre når kappen egentlig er ment for å henge svarte muslimer...

Med den i beste fall skrikende ignoranse du har lagt for dagen i dette innlegget, hva i all verden er det som får deg til å tro at du "ikke trenger svar, fordi du vet"?!!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Da har vi fått en forklaring på hva som skjer i Kongo. Men hva er forklaringen på det som skjer i Sverige? Eller er det irrelevant?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Søk svar hos storesøster Hege, men hun er kanskje ikke hot shit fortiden

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.034
    oddgeir skrev:
    Da har vi fått en forklaring på hva som skjer i Kongo. Men hva er forklaringen på det som skjer i Sverige? Eller er det irrelevant?
    Greit, det ble nok noe langtekkelig om millioner av svarte voldtatt, mishandlet og drept i Kongo. "Slik lever dei der", og ikke noen grunn til å drodle mer om den saken, selv om det jo nesten er rart at det skulle være noen igjen til å voldta der nede så mange fargede og muslimske voldtekstmenn som vi har masseimportert her nord.

Forklaringen på hva som skjer i Sverige? Hvis du bruker to minutter på litt googling vil du finne at de fleste av disse bloggene som har hauset opp stemningen om at etniske svenske damer blir gruppevoldtatt av muslimske innvandrere har sine data fra The European Sourcebook, hvor du finner de siste data på side 43. Der kan man blant annet finne at antall rapporterte voldtekter for 2003 i Armenia, Ukraina og Russland er 1, 2 og 6 per 100.000, mens de tilsvarende tall for Belgia, Sverige og Island er 26, 29 og 38.

I henhold til logikken til enkelte kan man vel dra slutninger som at mens armenske og ukrainske damer ikke burde ha noe å bekymre seg over, så er vel tampen nær for et muslimsk flertall på Island!?!?

Du har vel selv gitt uttrykk for hva som er mest relevant for deg, uavhengig av hvilken relevans det har i forhold til realiteter eller ikke.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    Søk svar hos storesøster Hege, men hun er kanskje ikke hot shit fortiden
    Dagbladet har en tapt sak der. Sjelden har jeg sett mer nedrig journalistikk enn i saken med HRS. Ikke siden dere tok livet av Tore Tønne.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    noruego skrev:
    Komponenten skrev:
    noruego skrev:
    Komponenten skrev:
    Ludo skrev:
    totte skrev:

Nå håper jeg virkelig at du bare spiller fullstendig sløkket (inshallah!!), men jeg har mine tvil...

Siden du synes å være sykelig opptatt av afrikanere som kommer hit til lands, men knapt demonstrerer minstemåls o-fagskunnskaper om hvor de kommer fra, så kan du jo ta utgangspunkt i at den fortsatt pågående konflikten i Kongo (DRC) er den blodigste siden den Andre Verdenskrig med godt over fem millioner døde så langt.

Verken i det tidligere Jugoslavia eller andre krigs/konfliktområder som Rwanda, Darfur, Uganda, Liberia etc har voldtekt blitt brukt på en slik systematisk og så brutal måte som i Kongo! En kollega av meg jobbet i Bukavu gjennom åtte måneder av 2007. Den tiden hun var der behandlet det lille sykehuset bare i den byen godt over 40.000 ofre for de mest bestialske seksualforbrytelser som tenkes kan. Ofrene var i alder fra fire til åtti. Majoritetet hadde ikke bare blitt gjengvoldtatt, men hadde fått sine kjønnsorgan fullstendig ødelagt ved at overgriperne hadde penetrert med alt fra geværmunninger til kniver og grener... Som regel ble mannlige familiemedlemmer tvunget til å se på før de ble avrettet, eller fedre tvunget til å velge hvilken av sine døtre som først skulle voldtaes. Etter å ha hørt personlige vitnesbyrd fra bosniske ofre på 90-tallet trodde jeg at jeg var forberedt på det meste, men det jeg har blitt fortalt av rwandiske og ugandiske ofre er bare så hinsides menneskelig fatteevne for bestialsk brutalitet at man blir satt helt ut...

Mens jeg har den største medfølelse for ethvert offer for voldtekt, enten de er svensker, kongolesere eller frpere, så finner jeg din sammenligning "som du i grunn ikke tviler på selv om tallet ikke kan dokumenteres (!!!!)" kvalmende i all sin påtatte samaritanske omsorg for ariske ofre når kappen egentlig er ment for å henge svarte muslimer...

Med den i beste fall skrikende ignoranse du har lagt for dagen i dette innlegget, hva i all verden er det som får deg til å tro at du "ikke trenger svar, fordi du vet"?!!

Sløkket… jo det er jeg nok. Et ord jeg nesten hadde glemt, takk for at du minnet meg på det.. Tips for all del Deph, han trenger å utvide vokabularet sitt litt, han begynner å bli i overkant forutsigbar og kjedelig.

For all del, kom gjerne med svar på hva som forårsaker de høye voldtektstallene i Sverige, hva er din forklaring?

Det er grotesk det som skjer i Kongo, det er i grunn ikke noe å diskutere.
    Men det er grotesk det som skjer i Sverige og, og det feies under teppet, i et “sivilisert” vestlig land hvor likestillingen på papiret er kommet langt.
    Synes du det er noe rart at folk ikke vil ha det sånn?
    Vi har ingen mulighet her til lands til å gjøre noe med situasjonen i Kongo, i Dafur, og alle andre steder det er krig og elendighet, og de som prøver å gjøre noe i Afghanistan får jo ikke akkurat skryt de heller, men i vårt eget land kan vi kanskje gjør noe, og det er det mange nå ønsker.
    Ingen ønsker vel svenske tilstander, men hvordan hindre det, vi er jo på samme vei.

Det er dessverre ikke noe nytt at tallene på overgrep er store i land i krig, oppløsning og fordervelse, men det er IKKE forståelig eller akseptabelt at tall på overgrep skal øke i vestlige land på grunn av at man prøver å hjelpe mennesker i nød. Hvor mange personer med et nedlatende kvinnesyn kan vi ta inn i et land før det får konsekvenser, og skal vi prøve å sette bremsene på når konsekvensene begynner å vise seg?
    Jeg aksepterer bare ikke at mine døtre står i større fare for å bli utsatt for groteske overgrep fordi vi har en naiv og lavpannet politikk som ikke klarer å skille klinten fra hveten og sette grenser , beklager, men sånn er det, og beklager igjen, jeg e rikke alene om å mene dette.

Den ufine kampanjen dere og Klassekampen kjørte i sommer mot HRS kommer til å slå tilbake på dere selv Eros. Føler du deg stolt over at arbeidet HRS hadde planlagt for å hindre små jenters kropper fra å bli lemlestet ble ødelagt fordi de måtte forholde seg til løgn og skittkasting fra en lavpannet presse på overgripernes side?
    Den saken er langt fra over, måtte dere felles hardt og brutalt, og måtte dere skamme dere lenge over å vært delaktig i å gjøre det lettere for overgripere å lemleste sine barn, ved å sette en av ytterst få organisasjoner som jobber mot lemlestingen ut av spill på det verst tenkelige tidspunkt.
    Gratulerer til dere, jeg blir kvalm bare jeg tenker på det!!
    Det “morsomme” er at HRS har tjent økonomisk på dette, de har fått mye støtte og mange har betalt inn penger til dem og deres arbeid, det var vel kanskje ikke helt etter planen, var det?

Bare et lite eksempel på hva man opplever rundt i det som før har vært fredelige og trygge steder, er det rart at folk blir forbannet og fortvilet og ønsker endringer?:

http://www.document.no/2009/03/jenter_trakasseres_av_asylsoke.html

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Hehehe... Burde ikke le, men dersom noen virkelig trodde på løfter fra sponheim, så har de sannsynligvis ikke sett mannen i aksjon før.

Fool me once, shame on you...
    Fool me twice, shame on me!

Rune
    SV

G

Gjestemedlem

Gjest
    Roald skrev:
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3228774.ece

Vel vel Gjestemedlem hva er det som skjer, har Venstre skiftet mening, og nå som man ikke lenger kan trekke forhåndsstemmen.

Det er de gule pillene, ta ikke for mange ;D
    Dette er da en rimelig klar presisering fra Sponheim. Han kan jo ikke si det mer tydelig enn dette. Men sliter godt med bokstaver om man har problemer med å få med seg budkapet. At Klassekampen driver valgkamp for å få sosialistene i regjering er jo forståelig det. Det samme gjelder lett febrilske frpere som innser at slaget allerede er tapt og at det ikke blir hverken Siv Jensen eller Per Sandberg som statsminister.

Sponheim er mann for sine ord.

Venstre står fast på garantien som ble skriftlig gitt via VG i fjor og gjentatt i år. Dette er helt klart: Vi skal ikke bidra til dannelse av en Frp-regjering, sier Sponheim til NTB.

Venstre-lederen sier at partiet hans står klart på politisk grunnlag til å felle en regjering der Frp deltar.

– Det betyr at hvis Frp kommer i regjering, blir det fordi Jens Stoltenberg (Ap) har gitt dem regjeringsmakt. Da står vi klare til å felle Frp på politisk grunnlag, sier Sponheim.
    Garanti

«Venstre kommer ikke til å sitte i regjering sammen med Fremskrittspartiet», heter det i den skriftlige garantien. Videre heter det at «Venstre ikke vil være noe støtteparti i Stortinget for en regjering hvor Fremskrittspartiet deltar», og «at Venstre ikke vil støtte dannelsen av en regjering hvor Frp er med».

Dessuten garanterer Venstre at Sponheim «går av som partileder hvis Venstres organisasjon skulle ønske å gå i regjering med Frp eller støtte en regjering med Frp».

En tryggere garanti til det norske folk går det nesten ikke an å komme med. Jeg slipper å telle sauer for å så sove. ;)

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    rumath skrev:
    Hehehe... Burde ikke le, men dersom noen virkelig trodde på løfter fra sponheim, så har de sannsynligvis ikke sett mannen i aksjon før.

Rune
    SV

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg_2009/1.6740043

Hehehe... Burde ikke le, men dersom noen virkelig trodde på løfter fra Jensen, så har de sannsynligvis ikke sett kvinnen i aksjon før.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kanskje noen som ikke har fått med seg helt hvordan regjeringer dannes? Kongen går først til det største partiet som forsøker å finne et parlamentarisk grunnlag, det blir AP. Hvis det ikke får flertall går stafettpinnen videre til det nest største partier, det blir Frp. Da vil de først snakke med de borgerlige partiene og finne ut at de ikke har flertall i Stortinget bak seg. Så vil vi de på mindretallealternativer, da kan Frp med eller uten Hangarounds danne en regjering uten parlamentarisk grunnlag. Da må de hente støtte i stortinget for hver eneste sak de legger frem. Det er slik vi har hatt det de siste regjeringene hvis vi ser bort i fra den siste. Da vil alle partier kun stemme for saker de selv støtter og som det er grunnlag for i vedtak og programmer.

Det er ikke usannsynlig at Frp vil lage en tulleregjering som ikke gjøre stort annet enn å være litt på TV og legge frem et og annet helt ukontroversielt forslag. Bare for å få lov til å sitte litt rundt sjefsbortdet og ikke minst for å kunne vise til at Frp nå har "vært i regjering" og "har vist at det er mulig", "fått prøve seg" og "fått være med å leke de også", og slike ting.

Men det er nesten umulig å styre slik lenge, for før eller siden må jo Frp legge frem de sakene de har gått til valg på, og dem er det ikke flertall på Stortinget for i det hele tatt. Og etter noen slike nederlag er det eneste spørsmålet hvilken sak de velger å gå på, for det i seg selv vil være et politisk viktig kort de kan spille senere.

Når dette eksperimentet og publisitetsstuntet er over og vi har kastet bort noen uker på polsk riksdag, så må Stortinget finne en ny løsning. En løsning kan være en regjering av sentrum/Høyre. Men med et nylig avsatt og småbittert Frp er det lite sannsynlig at de vil støtte en borgerlig regjering formelt. Men selv de vil jo stemme fra sak til sak, og i saker der en slik regjering får Frp i mot seg kan de skaffe flertall ved å henvende seg til AP. Det eneste andre alternativet er en ren AP regjering. Den kan ikke styre med støtte fra SV og SP alene (med mindre de har flertall da.. i så fall er jo intet av det overstående aktuelt, da får vi en ny rød/grønn regjering). AP vil da kun få støtte i saker der de henter støtte fra Høyre, Venstre eller Frp. De er med andre ord nødt til å ta hensyn til enten de borgerlige pariene eller Frp i en hver sak.

Slik er ståa hvis resultatet blir noenlunde slik det ser ut til på meningsmålingene.

Hverken Klassekampen eller Frp er særlig fornøyd med dette. De vil derfor gjøre det de kan for å diskreditere Venstre og Sponheim. Men det er ikke så farlig. De som ønsker en rødest mulig regjering stemmer de røde partiene, de som ønsker en regjering med Frp stemmer Frp, de som ønsker enten en ren AP eller en H/sentrum bør stemme venstre... jaja og så er det jo noen som av prinsipp eller gammel vane stemmer noen av særinteressepartiene som Krf, SP, Demokratane og andre tullepartier. Noen partier, som Høyre, gir det liten mening for noen å stemme på uansett hva de måtte ønske. De har gjort deg ubetydelige med sin posisjonering som et underparti av Frp.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjestemedlem skrev:
    Kanskje noen som ikke har fått med seg helt hvordan regjeringer dannes? Kongen går først til det største partiet som forsøker å finne et parlamentarisk grunnlag, det blir AP.
    Jeg vil vel tro at kongen går til opposisjonene først.....Jens går jo av - da blir det vel litt dumt at Kongen går til Jens for å spørre om han har lyst til å danne Regjering...?

Ellers kan som du sier FRP danne en mindretallsregjering og der har Sponheim sagt klart at han vil felle den på politiske saker - altså han vil stemme for de forslagene som er Venstre er enig i, og det vil forhåpentlig også de andre partiene, og da kan faktisk FRP sno seg gjennom ganske mye.

Mvh
    OMF

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    OMF skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Kanskje noen som ikke har fått med seg helt hvordan regjeringer dannes? Kongen går først til det største partiet som forsøker å finne et parlamentarisk grunnlag, det blir AP.
    OMF
    Kongen går til det minste partiet? Etter valget? Er det noe som har gått deg hus forbi her?

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Jeg vil vel tro at kongen går til opposisjonene først.....Jens går jo av - da blir det vel litt dumt at Kongen går til Jens for å spørre om han har lyst til å danne Regjering...?
    Man går til det største partiet først.

Ellers kan som du sier FRP danne en mindretallsregjering og der har Sponheim sagt klart at han vil felle den på politiske saker - altså han vil stemme for de forslagene som er Venstre er enig i, og det vil forhåpentlig også de andre partiene, og da kan faktisk FRP sno seg gjennom ganske mye.
    Ja hvis de ikke prøver å få gjennom noen av sakene sine så han det strekke ut i tid. De kan rett og slett la være å fremme noen saker som er av betydning, men før eller siden må de legge frem budgetter og andre store saker, og da går ikke den strategien lenger. Om det er i frps interesse å hale det ut for lenge er jo et åpent spøsrmål. HVis de ikke legger frem noen gode frp-saker så vil de fremstå som fullstendig tafatte, og hvis de gjør det vil de gå på nederlag etter nederlag. Men jeg tipper de vil prøve seg på siste variant, da kan de jo hevde at de prøvde i det minste og at det var alle de andre som var slemme og ikke lot dem få viljen sin.. :-\

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Valgnederlag

Ved siden av tapte kabinettsspørsmål, har valgnederlag vært den vanligste årsaken til regjeringsskifter i Norge.

I stedet for å sitte og vente på et mistillitsvotum fra et nytt flertall etter et valg har det blitt praksis at regjeringen i slike tilfelle søker om avskjed etter å ha lagt frem sitt forslag til statsbudsjett.

Sånn da skulle det være avklart. Sorry Deph.

http://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Historikk/Parlamentarismen-i-utvikling/

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Pink_Panther skrev:
    OMF skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    OMF
    Kongen går til det minste partiet? Etter valget? Er det noe som har gått deg hus forbi her?
    Åpenbart.... ??? ???

Mvh
    OMF

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    OMF skrev:
    Pink_Panther skrev:
    OMF skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    OMF
    Åpenbart.... ??? ???

Mvh
    OMF
    Oooops, var litt snau med siteringen.

"Jeg vil vel tro at kongen går til opposisjonene først.....Jens går jo av - da blir det vel litt dumt at Kongen går til Jens for å spørre om han har lyst til å danne Regjering...? " skulle det være.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn