Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SiSt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Antall liker
    1.717
    Sted
    Hamar
    Chromecast Audio har på ASRs målinger et ganske grisete Toslink-signal. Det kan gi hørbart dårligere lyd enn Toslink-signalet fra WiiM Mini. Nå kjenner ikke jeg brukergrensesnittet til Cromecast Audio, men WiiM Home-appen er jo super.
    CCA er kronisk ustabil mot iphone hos meg. Wiim-appen er fin, men ønsker meg Qobuz connect.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får til Qobus ganske greit fra WiiM Home, men Connect blir sikkert bedre. Vi får håpe at Betatestingen går fort og bra.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    3.396
    Sted
    Polen
    Fremdeles godt fornøyd med Wiim Pro. Å ha tilgang til digital EQ er virkelig herlig. Appen funker fint, men kunne godt tenkt meg å ha hurtigtilgang til EQ-presets.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    459
    Torget vurderinger
    14
    Hei

Har fått i hus en Wiim Ultra og har et par spml.

1. Hva er enkleste måte å koble sammen en Sony KD-65XG9505(TV) + Sony UBP-X800M2(Bluray spiller) med min Ultra?
    Legger ved link til produkta: https://www.sony.no/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-65xg9505/manuals

2. Jeg bruker å spille hele album og legger gjerne flere album i liste og henter da fra Tidal og fra egen rippet på SSD på samme spilleliste. Dette fungerte helt topp på min Node 2i, men ser ikke ut til å fungere på Wiim Ultra. Stemmer dette eller?

3. Har en sekundær platespiller som jeg tenkte jeg skulle prøve i phono inngangen på Ultra. Har ikke trua, men.....Noen med erfaring her?

Min Ultra kobles med USB ut til DAC 50 modul i min Accuphase forsterker. Bruker en USB hub til SSD,n.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    1) BD-spiller kobles til TV med HDMI. TV HDMI ARC koples til Ultra.
    2) Vet ikke.
    3) Prøv. Jeg bruker ikke phonoinngangen selv,

Det er ikke sikkert at USB er den beste måten å kople Ultra til DAC 50. Jeg hadde brukt optisk.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    459
    Torget vurderinger
    14
    1. Må man ikke velge hvilken HDMI ut/inngan man skal bruke? Kan det brukes flere samtidig?

Mine opplevelser med optisk har altid vært dårligere en med coax, men nå prøver jeg USB ut for første gang og jeg syns det låter meget bra.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.544
    Torget vurderinger
    1
    1. Må man ikke velge hvilken HDMI ut/inngan man skal bruke? Kan det brukes flere samtidig?

Mine opplevelser med optisk har altid vært dårligere en med coax, men nå prøver jeg USB ut for første gang og jeg syns det låter meget bra.
    Slik som @Valentino nevner, HDMI ARC fungerer. Den kan både sende og motta lyd/bilde. Det er vanlig å ha en receiver på den HDMIen, ingen problem å se på en annen kilde på TVn og alt sendes til ARC. Får til og med surround ut med Atmos om man har eARC og støtte for det i processoren som er koblet til. Regner med man må velge PCM på utgangen på TV, fordi Wiimen ikke dekoder. Også må man vel velge ARC HDMI som lyd utgang da sikkert på TVn..

• Liker
    Reaksjoner: TAF

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    459
    Torget vurderinger
    14
    Skal prøve meg frem og det går helt greit å koble tilbake slik det var før. HDMI mellom tv og bluray, optisk mellom bluray og dac. Har vel egentlig ingen hensikt å gå innom Ultra'n?

Joar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke parametre anbefaler dere på rom korreksjon på wiim?

2. Configure Parameters:

• Target Curve: Choose the desired frequency response curve before room correction.
    • Frequency Range: Adjust the frequency range to be corrected. Exclude frequencies enhanced by your speakers.
    • Gain: Set the gain according to the room's acoustic characteristics and personal preference.
    • Q Value:
      • Lower Q values for smooth frequency response adjustments.
      • Higher Q values for precise correction of specific frequency peaks and dips, though it may cause "ringing."

Rommet er ca 22 m2 og høyttalerene er på kortveggen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn