Speedheater er svensk patent IR-varmer, mykner maling og kitt uten å svi treverk og fingertupper, og uten å knuse glass.pengesluk skrev:Hva er denne til? Malingsfjerning? Så direkte brutal ut!
Fint verktøy, men du slipper ikke unna tidsbruken med pussing, kitting og maling. Restaurering er for tålmodige sjeler.pengesluk skrev:Det va som själva fan! Typisk - når JEG har gutsa skikkelig og kjøpt 22 vinduer og 5 ytterdører, DA dukker det opp noe fornuftig verktøy - og endatil svensk!
Og resten er IkeaBrasse skrev:Sacco og spisestue frå Stryn møbel! Herleg.
Stil, veit eg ikkje, men design godt mulig.ottone skrev:Og resten er IkeaBrasse skrev:Sacco og spisestue frå Stryn møbel! Herleg.
Bortsett fra hifien da, som er bare klassisk britisk.
Hva er det forresten med Stryn, har de noe stil- og design-dop i drikkevannet eller?
De står selvfølgelig ikke sånn til vanlig, nå har det vært oppussing og alt er nylig flyttet rundt på. Og testen var hvor lite synlige de kunne bli med vidvinkeltrikset. I realiteten dominerer de rommet fullstendig, uansett hvordan de står.otare skrev:Hvordan lyder Quadene i et så lite rom, og så tett til bakvegg/sidevegg?
Mye bra der, Brasse. Litt av ei bygd.Brasse skrev:Stil, veit eg ikkje, men design godt mulig.ottone skrev:Og resten er IkeaBrasse skrev:Sacco og spisestue frå Stryn møbel! Herleg.
Bortsett fra hifien da, som er bare klassisk britisk.
Hva er det forresten med Stryn, har de noe stil- og design-dop i drikkevannet eller?
Vi lagde eit Design Stryn-stand i fjor, sjekk: http://farmhouse.no/#1203695/DesignStryn
Visste du forresten at Sacco of Norway no er eit Innvik-selskap? 8)
pengesluk skrev:Symmetri, avstand, tomtestørrelse... - alt formelig skriker etter horn! 8) 8)
Spot on, sir!pengesluk skrev:Symmetri, avstand, tomtestørrelse... - alt formelig skriker etter horn! 8) 8)
Takker, alle.Griffenfeldt skrev:Gratulerer med et godt valg av hus.
Det er detMidtpipefunkis er flott.
Flott, gratulerer.ottone skrev:Det er på tide med en liten oppgradering igjen.
Nye Villa Ottone:
Her bør det vel kunne gå an å spille høy musikk.
Lykke til om det er i Oslo. Er så mye skit til salgs at det er helt utrolig.vredensgnag skrev:Herlig. Er på husjakt selv og må gratulere med avsluttet ditto! Et stort valg å ta, og kan bare applaudere ditt.
:'( :'( Skuffet nå :'( :'(ottone skrev:Takk for gratulasjoner.
Dette ser lyst ut. Litt tidlig ennå, en stund til overtakelse, men planene fylles med detaljer.
Det er klart at vi kan få brukt flere av de høyttalerne som har samlet seg opp her.
Første prioritet blir kjellerhule. Der skal det knuses golv, øke takhøyde, drenering og isolasjon, før rør og elektrostater skal få komme til sin rett. Storskjerm og filmlyd kan komme i tillegg.
Greit å ha en plan for plassering av alt skrammelet når man skal flytte.
Quad ESL63 altså i kjeller. Harbeth SHL5 settes i stuen, med MJ sub , gutterom 1 får B&W DM601, gjesterom/kontor får Harbeth p3es2, gutterom/loft får Mission 700. Fremdeles ledig plass.
Faen, at jeg solgte de blå Monopulsene, de hadde kledd det huset.
Du verden, Mission og eks. MonoPulse eier. Ja, MonoPulse er fine høyttalere til funkis husottone skrev:Quad ESL63 altså i kjeller. Harbeth SHL5 settes i stuen, med MJ sub , gutterom 1 får B&W DM601, gjesterom/kontor får Harbeth p3es2, gutterom/loft får Mission 700. Fremdeles ledig plass.
Faen, at jeg solgte de blå Monopulsene, de hadde kledd det huset.
Stemmer det, ikke langt herfra. Vi har gode venner i annethvert hus bortover. Og så er det bare et steinkast fra Konserthuset. Det nye også. Sparer en halv time pr konsert, eller et par tusen timer resten av livetdag1234 skrev:Gratulerer, det så jo flott og standsmessig ut. Jeg vil tippe at det er i nærmiljøet du flytter, ser sånn ut på bildet.
Alle monner drar. ;Dottone skrev:Stemmer det, ikke langt herfra. Vi har gode venner i annethvert hus bortover. Og så er det bare et steinkast fra Konserthuset. Det nye også. Sparer en halv time pr konsert, eller et par tusen timer resten av livetdag1234 skrev:Gratulerer, det så jo flott og standsmessig ut. Jeg vil tippe at det er i nærmiljøet du flytter, ser sånn ut på bildet.
Alt ser bra ut, tatt i betraktning en kald uinnredet kjeller sånn som de var konstruert i gamle hus. Men drenering skal det bli, det er det eneste arbeid av betydning vi har planer om å få utført. Tomten er helt flat, og med tiden blir det gradvis svakt fall inn mot husveggen på grunn av heller og tråkk rundt huset. Ellers er det ikke særlige fuktskader i kjelleren, der murpussen skal tas på ny og golvet senkes etter drenering og grundig tørking før vi begynner å innrede. Det er god plass rundt huset og lett å komme til, så dette skal gå greit.Ole I skrev:...............
Apropos graving i kjeller: ser utvendig drenering rundt huset bra ut?