Villa Ottone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.402
    Torget vurderinger
    10
    Jøgga: Klassereisen

Aaaahh. Den platebutikken fant jeg også, på tampen av dagen, tissatrengt med et par andre utålmodige familiemedlemmer. Den platesjappa er verdt en Londontur alene :)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Herreavdelingen med Finn Bjelke på NRK radio hadde en gang en viktig fundering (en av de mange) om et av livets virkelig store spørsmål.
    -"Hvor kommer egentlig husstøvet fra? "
    -"Jo, jeg har funnet det ut. Det oppstår under sofaen"

Sånn er det med meg og klassisk musikk også.
    Den kommer egentlig herfra

Naturligvis rett over gaten fra Harold Moore Records, skrått nedover fra rølperne Reckless Records og Sisterray. Rimelig komplett. Som i tidligere tider vil menn alltid ha en dragning tilbake til Soho.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

Jøgga skrev:
    London har en mange fine butikker med mye vinyl å velge i, priser fra moderat til det hinsidige. Jeg ender opp stort sett med standardvare, sånt som samlere har i hyllene fra før, for jeg har mye å ta igjen på gammelt standardrepertoar.
    I tillegg til en stabel klassisk musikk, som er et kapittel for seg i London, har jeg hanket med meg LPer med J.J Cale, Eagles , Lou Reed, Miles Davis, The Who (endelig har jeg Live at Leeds på LP :) )
    og så en skikkelig flashback til sent 70-tall:
    Tom Robinson Band: Power in the Darkness

Jeg husker en konsert med TRB i Grieghallen en vinterkveld for lenge lenge siden. Husker den best fordi vi ikke nådde fram i snøværet over Kvamskogen.
    Den konserten var jeg på. Det kan ha vært i -78 eller 79. Husker det som en god konsert, der Tom Robinson drakk Solo, av alle ting.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

En halv million DACer har vært innom her til test, med varierende resultat, og spørsmålet blir igjen aktuelt når godspilleren i stuen (Sugden CD21) er inne til justering. Min enkle erfaring er at gode CDspillere er følsomme og ofte sporer feil. Hva er det produsentene gjør med justering av disse standard-drivverkene her? Uansett, DAC må man ha.

Meridian 500-serien har jeg vært innom før, nå kommer en 563 DAC på besøk for lyttetest.
    Den kobles raskt på en gammel reservespiller fra skapet, Marantz CD57, og låter bredt og orkestralt på direkten. Mer "fulltone" og glatt elegant bredde enn Marantzen. Det skulle jo bare mangle, men det er greit med en realitetssjekk av og til.

Meridian 563 på plass i racket. Trangt, men det går med litt justering.

Optisk fra Macbook og Airport Express blir neste, og Senere skal det bli spennende å høre hvordan den oppleves sammen med, og sammenlignet med, Sugden CD21.

The never ending DAC story.

Vedlegg

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.792
    Sted
    oslo

Jøgga skrev:
    En halv million DACer har vært innom her til test, med varierende resultat, og spørsmålet blir igjen aktuelt når godspilleren i stuen (Sugden CD21) er inne til justering. Min enkle erfaring er at gode CDspillere er følsomme og ofte sporer feil. Hva er det produsentene gjør med justering av disse standard-drivverkene her? Uansett, DAC må man ha.

Meridian 500-serien har jeg vært innom før, nå kommer en 563 DAC på besøk for lyttetest.
    Den kobles raskt på en gammel reservespiller fra skapet, Marantz CD57, og låter bredt og orkestralt på direkten. Mer "fulltone" og glatt elegant bredde enn Marantzen. Det skulle jo bare mangle, men det er greit med en realitetssjekk av og til.

Optisk fra Macbook og Airport Express blir neste, og Senere skal det bli spennende å høre hvordan den oppleves sammen med, og sammenlignet med, Sugden CD21.

det er kanskje å be om litt mye; men det kunne vert kjekt med en liten oppsummering av hva du synes om de forskjellige DAC'ene ;D

bruker selv en Beresford TC-7510, men er langt fra fornøyd, og går med drømmer om å bytte den ut med noe som i det minste kan matche min relativt beskjedne vinylrigg.

nå er det jo såklart en haug med meninger å finne rundt på nettet allerede, men man stoler jo ekstra på en med Quad på loftet ;)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Sommeren er klart på hell, og de eneste sommergjestene som får innpass nå er hifi-utstyr.

Med Harbeth SHL5 godt innspilt i stuen er det fint å knytte litt historie bakover og få et gjenhør med en av forfedrene.

(greit høyttalerstativ i hvert fall)
    Det minner meg om en periode i historien da Quad ESL63 og Rogers LS3/5a sto sammen i butikken og jeg snek meg til prøvelytt så ofte og lenge som mulig. Begge gjorde inntrykk da, og gjør det faktisk fremdeles.
    Disse LS3/5a er fra Spendor. Lumley Reference, en annen sommergjest, sparker virkelig liv i småtassene.

Vedlegg

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.209
    Torget vurderinger
    10

LS3/5A kan du nok få mye glede av. Bruker dem selv i mitt nr.2 anlegg i et lite rom i kjelleren og er kjempefornøyd med hva de presterer.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

bjarnetv skrev:
    ...........

det er kanskje å be om litt mye; men det kunne vert kjekt med en liten oppsummering av hva du synes om de forskjellige DAC'ene ;D
    ................
    Det samme har jeg tenkt, men de fleste var innom kort tid og ble ikke spilt på så veldig lenge. Min innbilningskraft og innlevelsesevne er stor når det gjelder lytteopplevelser, så kvikke uttalelser om opplevde forskjeller kan skjære stygt ut. Men generelt overraskes jeg over hvor liten forskjell jeg opplever mellom forskjellige DACer, selvfølgelig med visse unntak.
    En halv million DACer for meg er cirka seks stykker, og det er utfordring nok bare å huske hva de het alle sammen, men jeg kan prøve, fritt etter hukommelsen:
    -Promitheus, en tropisk sak i trekabinett
    -AYA DAC, en DYI-løsning fra Serbia
    -Lavry DA10, en tøff amerikaner med volumkontroll og hodetelefonforsterker
    -AN DAC3.1, en....tja,... en AN-dac ganske enkelt.
    -Altmann, en utpreget sær frilufts-tysker
    -Meridian 563, elegant sivilisert britisk verdensmann
    Var det flere? Tror ikke det, enn så lenge. :)
    Beskrivelse av lytteinntrykk får komme senere, siden historien pågår as we speak.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.862
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

Jøgga skrev:
    Sommeren er klart på hell, og de eneste sommergjestene som får innpass nå er hifi-utstyr.

Med Harbeth SHL5 godt innspilt i stuen er det fint å knytte litt historie bakover og få et gjenhør med en av forfedrene.
    (greit høyttalerstativ i hvert fall)
    Det minner meg om en periode i historien da Quad ESL63 og Rogers LS3/5a sto sammen i butikken og jeg snek meg til prøvelytt så ofte og lenge som mulig. Begge gjorde inntrykk da, og gjør det faktisk fremdeles.
    Disse LS3/5a er fra Spendor. Lumley Reference, en annen sommergjest, sparker virkelig liv i småtassene.
    LS3/5a har noe ved seg, helt klart! 8)
    Imponerende presisjon i overgangen mellom vegg- og takpanel. Listeløst, imponerende! :)

R

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

How many dacs must a man walk down
    Before you can call him a man?...

Tja, omtrent syv, vil jeg anslå.

Da plutselig er Planet´en mer enn tilstrekkelig

Vedlegg

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ridder Ottone i kjøkkentjeneste

Når jeg handler brukt vinyl må jeg være forberedt på litt husarbeid.

Både vask:

...og kjøkkentjeneste:

Mitt første forsøk på behandling av bulkete plater:
    Steikeovn på 50 grader og langsom avkjøling på keramisk topp under fulle gryter.
    Det er godt at pinnekjøtt-panna kan brukes til noe utenom julaften også.

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.502

Foregår avkjølingen i skrivende stund, eller kan du si noe om resultatet ?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Roberten skrev:
    Foregår avkjølingen i skrivende stund, eller kan du si noe om resultatet ?
    Avkjøling pågår, akter å la det kjøle en stund til. Derfor kaffen ved siden av.
    God tid idag og mye musikk å spille i mellomtiden, rasket med meg bl.a. 5 stk Joan Armatrading LPer til en liten mynt pr stk.

Jeg er selv spent på resultatet, siden det er første forsøk. Rapport loves før pjolter-tid.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Avkjøling av plate på komfyr er overstått, og resutlatet er positivt.
    Joan Armatrading er ikke helt flat, men betydelig flatere enn før, og godt spillbar. :)

50 grader i steikeovn, så en time langsom avkjøling på keramisk topp under provisorisk press.
    Neste gang skal jeg bruke en større plate, helst glass, for å få flatet helt i kanten.
    Men uansett, plata tåler 50 grader i ovnen og det hjelper.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.502

Stilig. Da må dette testes på et par vindskjeve, men ellers nydelige, lp'er. Jeg er jo tungnem av meg, så er nødt til å spørre, utøves press i ovnen og under tørking, eller kun i tørkeprosessen ?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.184
    Torget vurderinger
    1

ottone skrev:

Meridian 508.24 og 563 var begge så vidt jeg husker 24 bit DAC'er. 563 var jo ment å parres med drivverket Meridian 500, og jeg mener Stereophile mente 508 fungerte bedre som drivverk. Merkelig, for drivverket i disse var jo akkurat det samme mm.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Roberten skrev:
    Stilig. Da må dette testes på et par vindskjeve, men ellers nydelige, lp'er. Jeg er jo tungnem av meg, så er nødt til å spørre, utøves press i ovnen og under tørking, eller kun i tørkeprosessen ?
    Jeg er gjerne litt uforsiktig i mine forsøk, men jeg puttet den i ovnen i cover og det hele (coveret er ikke plast), 10 minutter på 50 grader. Brukte ikke termometer, og aner ikke hvor mye vinylen tåler, men 50 grader burde være trygt. To solide glassplater hadde vært fint til å legge i press, kanskje jeg spør glassmesteren min om å få kappet noen rester neste gang jeg treffer ham (sysler litt med restaurering av vinduer selv).

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

bjornh skrev:
    ottone skrev:

Meridian 508.24 og 563 var begge så vidt jeg husker 24 bit DAC'er. 563 var jo ment å parres med drivverket Meridian 500, og jeg mener Stereophile mente 508 fungerte bedre som drivverk. Merkelig, for drivverket i disse var jo akkurat det samme mm.
    Meridian 563 spiller som reserveløsning med Marantz CD57 i stuen mens Sugden CD21 er i England til justering. Ting tar tid hos Sugden, men så gjør de også grundig arbeid.
    Denne Meridian 563 syns jeg låter ganske flatt og dødt i mitt system i forhold til både Sugden-spilleren og RegaPlanet med AN-DAC3. Det har kanskje mest med system-match å gjøre, ikke absolutte kvaliteter. Jeg har aldri testet skikkelig forskjellige drivverk på samme DAC, ikke fulgt så godt med hvis jeg har skiftet spiller på samme DAC, mest fordi jeg aldri har trodd på forskjeller der, men jeg må inrømme at nå begynner jeg å lure.
    Jeg har en Rega Apollo på vei, og når alle spillerne kommer hjem vil jeg har rikelig mulighet for å prøve. Jeg teller 5 cd-spillere, men er sannelig ikke sikker. :)

Jørgen

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda

Nytt nick Jøgga...???? :eek:
    "..Ottone.."
    Gratulerer :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.184
    Torget vurderinger
    1

ottone skrev:
    bjornh skrev:
    ottone skrev:

Meridian 563 spiller som reserveløsning med Marantz CD57 i stuen mens Sugden CD21 er i England til justering. Ting tar tid hos Sugden, men så gjør de også grundig arbeid.
    Denne Meridian 563 syns jeg låter ganske flatt og dødt i mitt system i forhold til både Sugden-spilleren og RegaPlanet med AN-DAC3. Det har kanskje mest med system-match å gjøre, ikke absolutte kvaliteter. Jeg har aldri testet skikkelig forskjellige drivverk på samme DAC, ikke fulgt så godt med hvis jeg har skiftet spiller på samme DAC, mest fordi jeg aldri har trodd på forskjeller der, men jeg må inrømme at nå begynner jeg å lure.
    Jeg har en Rega Apollo på vei, og når alle spillerne kommer hjem vil jeg har rikelig mulighet for å prøve. Jeg teller 5 cd-spillere, men er sannelig ikke sikker. :)

Jørgen
    Låter det dødt, ja da er det nok system-matchingen som ikke helt funker. Hvor mange Coax inn er det på Meridian 563 igjen??

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

bjornh skrev:
    ........
    Låter det dødt, ja da er det nok system-matchingen som ikke helt funker. Hvor mange Coax inn er det på Meridian 563 igjen??
    Tre coax, og en optisk. En av coax-inngangene har en parallell XLR-inngang som alternativ. Og den har både RCA og balanserte XLR utganger.

56fwb skrev:
    Nytt nick Jøgga...???? :eek:
    "..Ottone.."
    Gratulerer :)
    Nytt nick, jada. Det var på tide, for Jøgga er det faktisk ingen som kaller meg.
    Ottone=messing på italiensk, og peker mot en tungt belastet fortid som entusiastisk messingblåser. :)

Jørgen

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.502

ottone skrev:
    Ottone=messing på italiensk, og peker mot en tungt belastet fortid som entusiastisk messingblåser. :)
    ;D Hardt messingblåsermiljø i Rogaland skjønner jeg.

Jeg feiget ut og tok lp'en ut av coveret og la den på bakepapir i ovnen. Nå ligger den i press mellom to glassplater med fire punds lodd fordelt på toppen.

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33

ottone skrev:
    Jørgen
    Trodde Ottone var navnet på en opera fra en kjent komponist. Komponist som ble Født i Tyskland samme år som Bach ble født? ;)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga->ottone: Klassereisen

Roberten skrev:
    ottone skrev:
    Og enda hardere var det i Hordaland.
    Jeg sliter med senskader fremdeles: anglofili, sterk musikk-avhengighet, og medfølgende øltørst.

Roberten skrev:
    Jeg feiget ut og tok lp'en ut av coveret og la den på bakepapir i ovnen. Nå ligger den i press mellom to glassplater med fire punds lodd fordelt på toppen.
    Det høres helt seriøst ut. Sånn blir det her også neste gang.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.502
    Jøgga->ottone: Klassereisen

ottone skrev:
    Roberten skrev:
    ottone skrev:
    Og enda hardere var det i Hordaland.
    Jeg sliter med senskader fremdeles: anglofili, sterk musikk-avhengighet, og medfølgende øltørst.
    Hordaland attpåtil ! Vel, as senskader goes, høres ikke det der ut til å være blant de verste ;) Spesielt ikke om øltørsten også er anglofil slik at du vet å nyte din Bitter og Porter.

ottone skrev:
    Roberten skrev:
    Det høres helt seriøst ut. Sånn blir det her også neste gang.
    Nå ja, du skal vel ha din del av æren for at jeg bruker glassplater :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.939
    Torget vurderinger
    23

Ottone - hmmm. Jeg var/er også ihuga "messingblæser" med samme senvirkninger og symptomer som deg, Otto. Spilte bl.a. trombone i mange år.

Kanskje jeg også må bytte nick - hva med "Onafon"?? :eek: :eek: ref mobbenavn på trombone..

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

pengesluk skrev:
    Ottone - hmmm. Jeg var/er også ihuga "messingblæser" med samme senvirkninger og symptomer som deg, Otto. Spilte bl.a. trombone i mange år.

Kanskje jeg også må bytte nick - hva med "Onafon"?? :eek: :eek: ref mobbenavn på trombone..
    Heisann, her kommer det fram, ja Det forklarer kanskje din gode smak og sans for humor :)
    Onafon høres jo greit ut, det er slett ikke det styggeste navnet jeg har hørt på trombonen.

Ottone er forresten mye fint, ikke bare blanke messingen og opera. Som Miss Uruguay 2009, og et like deilig hotel i Toscana.

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda

Heisan

her er en annen Ottone
    Håper du liker denne Jørgen :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.939
    Torget vurderinger
    23

Ottone sitter som ei kule!!! Det er liksom noe høyverdig, noe overjordisk over disse italienske frasene..

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

56fwb skrev:
    Heisan
    her er en annen Ottone
    [youtube=280,240]http://www.youtube.com/watch?v=RSnBDPjmmiU[/video]
    Særdeles, Fredd. Den er knallbra!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.502

Du har sikkert sagt det før, og jeg kunne lett meg bakover i tråden om jeg ikke var så bedagelig, men:
    hvordan har LP12 restaureringsprosjektet gått ? Har du kommet til veis ende, eller er det flere ting på trappene ?
    Hvordan spiller den nå opp mot da du kjøpte den ?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ottone: Klassereisen

Roberten skrev:
    Du har sikkert sagt det før, og jeg kunne lett meg bakover i tråden om jeg ikke var så bedagelig, men:
    hvordan har LP12 restaureringsprosjektet gått ? Har du kommet til veis ende, eller er det flere ting på trappene ?
    Hvordan spiller den nå opp mot da du kjøpte den ?
    Ikke mye nytt på den fronten i det siste, men en kort status oppsummering er:

Gammelt Linn Sondek LP12 drivverk fra ca 1978 har fått ny motor, drivreim, fjærer, olje, pluss innkjøpt (ebay) originalt armbord, Linn Ittok LVII arm og Lingo strømforsyning. De to siste er ypperste Linn-kvalitet fra rundt 1992 og 100% strøkne.
    Planen var en dedikert biltur til Oslo for Cirkus oppgradering hos Kontrapunkt, det har det desverre ikke blitt anledning til ennå. Jeg strever med å få til en justering der alt er i plan og oppfører seg etter boka, men har justert etter beste evne i flere omganger og syns det låter levende og flott med ny Dynavecor DV17R3 og Graham Slee ReflexC. Det har blitt en helt annen spiller enn den jeg kjøpte, selvfølgelig, med ny arm og PU.
    Spilleren lever og opphenget gynger litt mye sidelengs, og jeg holder muligheten åpen for et helt nytt drivverk, hvis vi finner at det er skjevheter/svakheter i plinth/skruer som gjør optimal justering vanskelig. Beholder i så fall armen og strømforsyningen, hvis det lar seg gjøre.
    Regnestykket for dette så langt har forresten ikke vært avskrekkende, absolutt ingenting å angre på, og det har vært både moro og lærerikt.

Jørgen

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.502

Du har gått grundig til verks, imponerende ! Finmekanikk er ikke min sterke side, så jeg bøyer meg i støvet for arbeidet du har lagt ned. Skjønner godt at det har vært lærerikt, og sikkert rasende morsomt å lete passende deler osv. For ikke å snakke om å kunne nyte resultatet etterpå, det skulle ikke forundre meg meget om du har snurret en skive eller seksti på den :)

ottone skrev:
    Planen var en dedikert biltur til Oslo for Cirkus oppgradering hos Kontrapunkt, det har det desverre ikke blitt anledning til ennå.
    Jeg bor nesten eksakt 500 meter sørvest for Kontrapunkt, så jeg satser på at du legger bilturen til en helg slik at vi kan tylle i oss noen pints mens spilleren får spa behandling.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Roberten skrev:
    .....
    Jeg bor nesten eksakt 500 meter sørvest for Kontrapunkt, så jeg satser på at du legger bilturen til en helg slik at vi kan tylle i oss noen pints mens spilleren får spa behandling.
    Ajaj, hovedstaden har stadig mer som lokker!
    Det må nok gå både vinter og vår, men så kanskje...

pengesluk skrev:
    Ottone sitter som ei kule!!! Det er liksom noe høyverdig, noe overjordisk over disse italienske frasene..
    Ja, når du sier det, så tenker jeg det litt sånn her også på Vivaldi. ;D

Ikke alle her i huset som er enige når det gjelder det overjordiske, men det kan kanskje være play-along-anlegget og kompet derfra som ødelegger inntrykket.
    -Uansett var det på tide med et bilde i bildetråden, og da er det enklest å vise hva som egentlig foregår.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.939
    Torget vurderinger
    23

Spiller du etter eget fagottbefinnende, Otto??

Et av mine favorittinstrumenter er fagott. Du har ikke tilfeldigvis en liste over innspillinger som er verdt å eie??

L

Lars.N

Gjest

ottone skrev:
    56fwb skrev:
    Heisan
    her er en annen Ottone
    [youtube=280,240]http://www.youtube.com/watch?v=RSnBDPjmmiU[/video]
    Særdeles, Fredd. Den er knallbra!
    Knallbra ? hmm dødsfet låt :)digger sånt 8) bare ikke rotet meg til noe på vinyl eller cd enda synd å skam .

Mvh

Laban

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

pengesluk skrev:
    Spiller du etter eget fagottbefinnende, Otto??
    Et av mine favorittinstrumenter er fagott. Du har ikke tilfeldigvis en liste over innspillinger som er verdt å eie??
    Nei ikke fagott, jeg spiller nesten altforgodt :)
    Jeg er så (u)heldig at jeg spiller euphonium, ::) tidlig-pensjonert sådan riktignok, men det instrumentet har ingen skrevet skikkelig musikk for, så da må man ta det man har. Fagott og cello-noter passer fint i registeret, og jeg får mye moro helt for meg selv. Bach cello-suiter f.eks. kan brukes til hva som helst.

Men fagott er et favorittinstrument likevel, og da er Vivaldi nr. 1 med verdensrekord i fagottkonserter.
    Her er en sterk anbefaling, fra den nye plata til Sergio Azzolini:
    Azzolini kommer visstnok med flere i serien, så det er bare å følge med.

Naxos har utgitt alle Vivaldi-konsertene på 4 cd, de er greie hvis man skal ha det hele.

Mozart sin K191 må man ha, der nyter jeg f.eks. denne med Valeri Popov

Enjoy!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.939
    Torget vurderinger
    23

Muchos gracias! Er bestilt...

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.553
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Digitale signalkabler, CD-drivverk, jitter og denslags er ikke det jeg har vært mest interessert i. Men det går jo an å være åpen for å teste nye ting likevel. I hvert fall når det ikke koster noe. Sånn som denne tingen her:

En Jisco-ting, som kanskje gjør ting med/mot/for jitter.
    Hørbare ting? Tja, hvem vet.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn