Villa Ottone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Roberten skrev:
    Å, jeg kjenner at fetishen min for gamle vinduer er i ferd med å blomstre opp igjen.
    .............
    Min har fått blomstre i flere tiår, og dør nok ikke, har faktisk blitt ganske god på vindusrestaurering. Men her er alle utvendige dører og vinduer ganske nye, med unntak av det du ser over døren. Det kommer nok til å få godt stell ja. :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    I en uinnredet tom kjeller ligger alle muligheter åpne.



    Mobilkamera på visning blir ikke allverden, men her kan det nok bli lytterom ja.
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.355
    Antall liker
    2.727
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som det er potensiale der ja.
    Gratulerer med nytt hus!
    Ser som om noen har vært veldig glad i hekken foran inngangspartiet.
    Tror ikke jeg har sett noe så velfrisert siden VM i puddel i 1985.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    kjoenik skrev:
    Ser som om noen har vært veldig glad i hekken foran inngangspartiet.
    Tror ikke jeg har sett noe så velfrisert siden VM i puddel i 1985.
    Hehe, ja, det er forunderlig hvordan en hekk mot gaten kan bli så striglet i forhold til plenen (blomstereng) på baksiden? ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    kjoenik skrev:
    Keeping up appearances ;)
    :D
    Ja, akkurat det kan jo bli en utfordring å følge opp, spesielt nå som vi forlater gamle Villa Ottone

    http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=30800082

    siste sjanse nå for de nysgjerrige å kikke, og for meg å skryte

    8)

    ed: Skuffende lite opptatt av hifi, sånne fotografer. Han sukket tungt, tenkte noen sekunder og uttalte et resignert "jaja, vi får vel la det stå"
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.903
    Antall liker
    107.928
    Torget vurderinger
    23
    Nå må det snart bli noe action i denne tråden, Otto! Vi vil se mobilkraner som løfter hifi inn i nytt hus, lastebiler med løftelem hente platesamlinger, menn som trekker høyttalerkabler i grøft - INNENDØRS :eek: :eek: - osv. Get the picture??
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.955
    Antall liker
    29.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ottone skrev:
    kjoenik skrev:
    Keeping up appearances ;)
    :D
    Ja, akkurat det kan jo bli en utfordring å følge opp, spesielt nå som vi forlater gamle Villa Ottone

    http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=30800082

    siste sjanse nå for de nysgjerrige å kikke, og for meg å skryte

    8)

    ed: Skuffende lite opptatt av hifi, sånne fotgrafer. Han sukket tungt, tenkte noen sekunder og uttalte et resignert "jaja, vi får vel la det stå"

    Fy f***, den leiligheten var rålekker og gjennomført!

    mvh
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Nå må det snart bli noe action i denne tråden, Otto! Vi vil se mobilkraner som løfter hifi inn i nytt hus, lastebiler med løftelem hente platesamlinger, menn som trekker høyttalerkabler i grøft - INNENDØRS :eek: :eek: - osv. Get the picture??
    Action er det rikelig av for tiden, på flere fronter. Joda, platesamlinger skal løftes, men vinylen settes vekk på veltemperert lager mens kjellerstue opparbeides.
    Her skal eiendom selges, og pris på objektet er lite forutsigbart, så vi får se hva de videre planene blir. God pris gir større muligheter, både for optimalisering av rom og hard-vare. Mobilkran, tja, som til et lite flygel kanskje ?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.903
    Antall liker
    107.928
    Torget vurderinger
    23
    Regner med boligmarkedet i området ditt er hett nok til en ekstraavkastning i området Steinway model D... Eller en aldri så liten Bösendorfer 8) 8)

    Renta er jo ikke på vei oppover så.. MEN, det kan jo hende du ender opp med bare en 17.mai trompet også ::) Fin kåk du selger, forresten.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Regner med boligmarkedet i området ditt er hett nok til en ekstraavkastning i området Steinway model D... Eller en aldri så liten Bösendorfer 8) 8)

    Renta er jo ikke på vei oppover så.. MEN, det kan jo hende du ender opp med bare en 17.mai trompet også ::) Fin kåk du selger, forresten.
    Steinway og Bösendorfer er for folk som kan spille, så de skal få være i fred. HoJ har en nydelig restaurert Bösen stående, der nøyer jeg meg med å kikke. HoJ trekker meg over mot en liten Kawai, men det er uansett langt fram.

    Og slapp bare av, ny 17.mai-fløyte er i hus for lengst

    Om du absolutt vil må du gjerne kalle det horn ;D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.903
    Antall liker
    107.928
    Torget vurderinger
    23
    Slik en spiller jeg også! Horn er det, selvsagt. Antageligvis eneste gangen vi får oppleve Otto med horn. Desverre. Hadde du hørt Bartok og Prokofiev slik det låt hos meg i går kveld så hadde du konvertert raskere enn tiden det tar å starte en kabelkrangel på HFS! Jeg garanterer!
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    ottone skrev:
    pengesluk skrev:
    Regner med boligmarkedet i området ditt er hett nok til en ekstraavkastning i området Steinway model D... Eller en aldri så liten Bösendorfer 8) 8)

    Renta er jo ikke på vei oppover så.. MEN, det kan jo hende du ender opp med bare en 17.mai trompet også ::) Fin kåk du selger, forresten.
    Steinway og Bösendorfer er for folk som kan spille, så de skal få være i fred. HoJ har en nydelig restaurert Bösen stående, der nøyer jeg meg med å kikke. HoJ trekker meg over mot en liten Kawai, men det er uansett langt fram.

    Og slapp bare av, ny 17.mai-fløyte er i hus for lengst

    Om du absolutt vil må du gjerne kalle det horn ;D
    Det var "hornet" sitt det! :)

    Gratulerer med ny kåk!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Dett var dett.
    Og vel så det :)

    Det er stor lettelse i alle ledd etter et forrykende kjapt og godt salg, og vi kan flytte inn så fort vi bare gidder.

    Da melder spørsmålene seg på rekke og rad her:

    -Hvor mye takhøyde trenger man egentlig for en lydmessig vellykket kjellerstue på 20 kvm?
    -Det er vel vanligvis dypet til avløpsrør under golvet som begrenser hvor mye man kan senke et kjellergolv, gitt at det dreneres grundig rundt utvendig?
    -Hva legger man så på golvet fra grunnen, for å bygge minst mulig i høyden, samtidig tett, isolerende, innlagt varme og gode akustiske egenskaper?
    -Hva er den høyeste oppløsningen som finnes innen musikk-streaming på internett? Jag hadde håpet at utviklingen bare fortsatte, og det må da finnes noen som kan levere litt godlyd i høyere bitrate enn Spotify P? ---jeg mener, noe må gøy må jeg jo finne på, nå som vi får 120 Mbps 8)

    Tror det får holde foreløpig.....
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.022
    Antall liker
    752
    Gratulerer, men er 20 kvm. nok for en Bösen Imperial? Ja for du sikter vel ikke lavere?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gubra skrev:
    Gratulerer, men er 20 kvm. nok for en Bösen Imperial? Ja for du sikter vel ikke lavere?
    Nei ikke i kjelleren, er du gal! Der nede blir det gammel hifi, en storskjerm til konsert/opera, og kanskje et gjesterom med bad i tillegg.
    Men Bösen og sånt er for pianister, og jeg er nok ikke der.
    Gamle Bogs & Voigt håper vi kan få stå i leiligheten vår, der det alltid har stått, kanskje i hundre år. Det vil ikke ha godt av transport, da risikerer vi at restaureringen vi fikk gjort på det er bortkastet. Så det går kanskje mot nytt, det får tiden vise. Luksusproblem, egentlig, jeg bare stikker innom HoJ så ordner det seg nok.
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny villa ja.

    20m2 burde vel bli veldig ok det. Jeg tror kanskje jeg ville sett på litt gylne romdimensjoner for å bestemme en lur høyde. Finnes en del kjente forholdstall som funker bra mtp romnoder.
    Generelt er vel høyder under 220 ikke så bra, hvis man kan unngå det. Ikke alltid mulig i kjeller da.

    Det er vanligvis avløp eller bunnledning som er begrensning ja. Men hvis du tenker å drenere på nytt kan du ta i litt ekstra.
    Du bør bare grave så dypt du kan synes jeg, og heller fylle på med mer isolasjon i grunnen. Støpt plate med varme og parkett på toppen.
    20cm iso, 10cm påstøp, 3mm trinnlydsplate, så parkett eller tre eller hva man behager.
    Dette blir en bra løsning. Men mange klarer seg med bitttelitt iso også, er vel bare snakk om komfort/strømregning.
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    ^ Hvis jeg forsto rett, og at du hadde tenkt å grave deg nedover.
    Lurer på om jeg ville ofret litt høyde på himlingen også, for å minske lydsmitte begge veier.

    Når det gjelder streaming venter jeg på det samme. Skulle gjerne betalt en sum for spot ukomprimert. Sikkert ikke den eneste.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Takk for gode tips, leik.

    Entrepenøren som skal drenere vil få i oppdrag å senke kjellergolvet mest mulig. Hvis det er mulig å senke bunnledningen i samme slengen, så gjerne for meg.

    Takhøyden blir litt spennende. Vi har ikke flyttet inn ennå, overtar nøkkel om få dager. Nå har ikke jeg målt nøyaktig, men det er ikke umulig at bredden på rommet er 4-4.5m, og da blir det kritisk med takhøyde rund 210-220. Det bør jo helst ikke være faktor på 2 i dimensjoner, så her må det måles og regnes. Skrekken er hvis rommet er ca. 4.5x4.6m og maksimal mulig takhøyde 2.25. Hva gjør man da? Reduserer taket til 210, og forkorter rommet med en meter? Eller flytte på en vegg kanskje.
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Tja. Du får måle og regne. Det gylne snitt.

    Men det ser ut som en ganske vanlig kald kjeller, så det er kanskje lurt å hive på noe isolasjon i vegg også. Da kan du nytte det til å endre litt på proporsjonene. Skader ikke å legge på noen ekstra cm vel.
    Tror jeg ville gått for så mye takhøyde som mulig iallefall.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.139
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hvis du skal pigge opp gulvet i kjelleren og understøpe grunnmuren din, må du ha det i mente at det er særdeles kostbart å få en entrepenør til å utføre det. Ikke fordi det nødvendigvis er vanskelig, men det er en uhyre tidkrevende jobb. Man må ta alt i etapper for å unngå sig i grunnmuren.
    Ser at forrige eier har revet en bærevegg. Understøttingen ser ikke helt kurrant ut synes jeg.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.022
    Antall liker
    752
    Et godt råd fra en som har vært der: Om det på noen som helst måte er mulig, så gi F i pigging, graving, understøtting osv. og spar deg alle forbannelser, svette, støv, faenskap og utgifter.
    Det er alltid mye mer arbeid enn man tror.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gubra skrev:
    Et godt råd fra en som har vært der: Om det på noen som helst måte er mulig, så gi F i pigging, graving, understøtting osv. og spar deg alle forbannelser, svette, støv, faenskap og utgifter.
    Det er alltid mye mer arbeid enn man tror.
    Takk for godt råd. Tviler ikke på at beskrivelsen stemmer.
    Vi gjør det likevel. Det er ikke økonomien som skal styre dette, men med kvadratmeterprisen på P-rom her i byen er regnestykket sånn at det er nesten dumt å la være. Si gjerne at far bruker det som unnskyldning.
    Vi kjører i gang, 2.40 takhøyde i hele kjelleren og full understøtting av grunnmur hele veien rundt.
    Da blir det levelig i hele underetasjen, bedre lyd i kjellerstua på 35 kvm, og plass til flygel i hovedetasjen.
    Let the good times roll ! :D :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.903
    Antall liker
    107.928
    Torget vurderinger
    23
    Thats it!! No guts, no glory! Fega pojkar får inte kyssa vackra brudar!
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Meisle opp gulvet og bygge det opp pånytt mener du?
    Verdt hver krone!

    Vi bygget på huset for 3-4 år siden. Vi hadde ingen kjeller ifra før, men heldigvis fikk vi det til på tilbygget.
    Her har jeg nå en egen leilighet på 40m2 der jeg boltrer meg med hifi, musikk, eget bad, kjøleskap mm. Ubeskrivelig!

    Vi kjøpte nylig en underetasje i en bygård her i byen. Her meislet vi opp 90m2 betong og bygde opp pånytt.
    Peace of cake egentlig.

    Husk at en får normale forhold i kjelleren som forplanter seg (positivt) til resten av huset, samt øker verdien.

    Utrolig lav prissetting på gammelhuset, må da ha gått for mye mer i det området?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Stover skrev:
    Utrolig lav prissetting på gammelhuset
    Jada, vi følte oss langt fra trygge på at noen ville ønske seg en uisolert leilighet med enkle vinduer fra 1912 eller før. Lav prisantydning førte til trengsel og stor stemning på visning. Det finnes fremdeles masse entusiaster med god smak, raggsokker og ullundertøy.

    ... må da ha gått for mye mer i det området?
    Riktig gjettet. Mye mer :)
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    463
    Antall liker
    106
    ottone skrev:
    Gubra skrev:
    Et godt råd fra en som har vært der: Om det på noen som helst måte er mulig, så gi F i pigging, graving, understøtting osv. og spar deg alle forbannelser, svette, støv, faenskap og utgifter.
    Det er alltid mye mer arbeid enn man tror.
    Takk for godt råd. Tviler ikke på at beskrivelsen stemmer.
    Vi gjør det likevel. Det er ikke økonomien som skal styre dette, men med kvadratmeterprisen på P-rom her i byen er regnestykket sånn at det er nesten dumt å la være. Si gjerne at far bruker det som unnskyldning.
    Vi kjører i gang, 2.40 takhøyde i hele kjelleren og full understøtting av grunnmur hele veien rundt.
    Da blir det levelig i hele underetasjen, bedre lyd i kjellerstua på 35 kvm, og plass til flygel i hovedetasjen.
    Let the good times roll ! :D :)
    Gleder meg til en skikkelig innvielsesfest??!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    hel-elt skrev:
    ottone skrev:
    Gubra skrev:
    Et godt råd fra en som har vært der: Om det på noen som helst måte er mulig, så gi F i pigging, graving, understøtting osv. og spar deg alle forbannelser, svette, støv, faenskap og utgifter.
    Det er alltid mye mer arbeid enn man tror.
    Takk for godt råd. Tviler ikke på at beskrivelsen stemmer.
    Vi gjør det likevel. Det er ikke økonomien som skal styre dette, men med kvadratmeterprisen på P-rom her i byen er regnestykket sånn at det er nesten dumt å la være. Si gjerne at far bruker det som unnskyldning.
    Vi kjører i gang, 2.40 takhøyde i hele kjelleren og full understøtting av grunnmur hele veien rundt.
    Da blir det levelig i hele underetasjen, bedre lyd i kjellerstua på 35 kvm, og plass til flygel i hovedetasjen.
    Let the good times roll ! :D :)
    Gleder meg til en skikkelig innvielsesfest??!
    Vi også. Og det er lov å stikke innom, hele tiden. :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vinyl og diverse hifi må lagres på et trangt loft for tiden, men jeg klarer ikke la være å bla og sortere litt i gamle ting. Da er det mye rart som dukker fram, som jeg hadde glemt at jeg hadde. Til og med en bunke med gamle Batles-singler.
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke så mye nytt å berette ved årsslutt, annet enn at roen virkelig har senket seg i nytt hus, og musikk nytes. Hus må "bos inn", og vi gjør det aller best ved å holde oss hjemme og gjøre minst mulig.



    GOD JUL, alle HFS-venner!
     

    Vedlegg

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.245
    Sted
    Trondheim
    Mange kjente, klassiske bokser på det bildet gitt. Og så Beatles-singler da. Jeg leser for tiden The Beatles Recording sessions på nettet. Morsom lesing.
    God jul!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.229
    Antall liker
    9.059
    Torget vurderinger
    1
    Oi, det var jaggu et fint bilde, det..! ;D

    God Jul.


    Mvh. Bjørn
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Årsslutt er en grei anledning til å ta et overblikk og se de litt større trekkene i hva man holder på med.

    Når det gjelder lyd og musikk har året her gitt noen av de største framskrittene på mange år.

    -Jeg har blitt aktiv musikkutøver igjen, med til dels intens aktivitet på høyt nivå. Må til og med øve hjemme en time for dagen. Som å gå 20 år tilbake i tid. Instrumentkjøp fra øverste hylle fulgte med.
    -Enebolig. Endelig. Skru opp og trå til når jeg vil. Største oppgradering noensinne, og en stor lettelse. Oppgradering ikke for lyden i seg selv, men for opplevelsen.

    På utstyrsfronten har det ikke skjedd så mye, siden fokus har vært på andre ting.
    -En liten MJ sub ble prøvd med Harbeth SHL5, men ble funnet overflødig. Settes på lager til framtidig film-bruk.
    -En Sugden A21SE RIAA ble anskaffet fordi Graham Slee hadde støyproblemer. Det løste seg fint ved flytting, vekk fra de svære mastene på Telenor-bygget. Sugden var fin, Men Graham er finere. Settes på lager som reserve og testobjekt, beholder den fordi den er knallgod og heter Sugden.
    -Et par Harbeth p3es2 ble anskaffet fordi jeg ikke klarte å la være da jeg så annonsen. Det er vel grunn god nok. De er testet og godkjent, og settes på lager til framtidig lek med flerkanals-lyd.

    Alt I alt et år med store framskritt. Og utsiktene for det kommende året er ikke dårligere.

    Først og fremst bygges det et fantastisk nytt konserthus i gangavstand fra heimen, åpner i september. Da skal jeg stå klar med sjampis og økt konsert-billett-budsjett. To store saler, og enorme muligheter. Gleder meg veldig til å oppleve akustikk og atmosfære der. Kanskje jeg til og med er så heldig at jeg får spille der selv.

    På hjemmefronten står kjelleren uinnredet og venter. Planleggingen begynner nå, jeg roter fram plantegninger og diskusjonene med familiearkitekten har begynt. Halve kjelleren skal brukes til kjellerstue, gjerne et langt rom i to soner. En for musikk og hifi og en for film og sosiale formål for hele familien.
    Sjefen har godkjent anskaffelse av projektor og lerret, og nestkommanderende har forlangt gammeldags hifi I separat sone. Rør, elektrostater og vinyl lar seg ikke kombinere med et praktisk film-anlegg. Og Linn LP12, AN DAC3, Quad II og ESL63 fortjener skikkelige spilleforhold for seg selv. Da kanskje jeg kan få bruk for alle de små høyttalerne som står til overs her, i tillegg til MJ subben. Gamle Mission 700, småtass Harbeth og et kjekt mini-par fra Boston.
    Surround-receiver, prosjektør og lerret må kjøpes. Quad elektrostater vil trenge mer moderne forsterkerkraft. Det kan bli eksperimenter med 3 og 5-kanals musikk, hadde vært moro med tre SHL5 framme og to småbrødre bak. En bar kunne passe i en krok, og da trenger gjestene et toalett. Mye å tenke på, så her skal det tegnes. Akustikk skal være med og styre, og tiltak og justeringer er tillatt også i ettertid.

    Fortsettelse følger.

    Godt nytt år ser det altså ut til å bli her,
    og jeg kan bare ønske alle HFS-venner og lesere også et riktig

    Godt Nytt År !
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.022
    Antall liker
    752
    Ser ut som du er i god gjenge og på stø kurs. Eneste nyttårsforsettet ditt måtte være å bytte om på sjef og nestkommanderende.
    Iallefall, godt nytt år til deg også!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gubra skrev:
    Ser ut som du er i god gjenge og på stø kurs. Eneste nyttårsforsettet ditt måtte være å bytte om på sjef og nestkommanderende.
    Iallefall, godt nytt år til deg også!
    Takk for det. Enkelte ting er best å la være ved det gamle, spesielt de som fungerer utmerket.

    Tror forresten jeg glemte å nevne barn som flytter ut, og drømmen om flygel.
    Og så skal det inn en musikkserver, og en forenkling av elektronikken i stuen. Forenkling er greit å få til, men den bør også helst være oppgradering, og det er en utfordring.
    Mye på en gang, det får komme litt etter hvert.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Moro at du er igang på hornet igjen! Vi trenger deg! :)
    Var det Yamaha du kjøpte?
    Godt nyttår til deg også!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Trompetnerd skrev:
    Moro at du er igang på hornet igjen! Vi trenger deg! :)
    Var det Yamaha du kjøpte?
    Godt nyttår til deg også!
    Heisann

    Noen proffer jeg kjenner har anskaffet Yamaha, men jeg flesket til med Besson Prestige.
    Visste ikke helt hva jeg gikk til, dette er tungt og svært, kanskje det tyngste som finnes av euphonium, men jeg tar det som en fysisk utfordring. Lot meg friste av trigger på hovedbøylen og gull på detaljer. Drar meg selv etter ørene med et så tungt horn. Har holdt meg småvarm noen år med en Sovereign, som min datter nå har tatt med seg ut av huset. Uansett, deilig å yte litt selv igjen :)

    Og så gleder vi oss til å spille i Grieghallen i februar. Er du der kanskje?

    Jørgen
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    ottone skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Moro at du er igang på hornet igjen! Vi trenger deg! :)
    Var det Yamaha du kjøpte?
    Godt nyttår til deg også!
    Heisann

    Noen proffer jeg kjenner har anskaffet Yamaha, men jeg flesket til med Besson Prestige.
    Visste ikke helt hva jeg gikk til, dette er tungt og svært, kanskje det tyngste som finnes av euphonium, men jeg tar det som en fysisk utfordring. Lot meg friste av trigger på hovedbøylen og gull på detaljer. Drar meg selv etter ørene med et så tungt horn. Har holdt meg småvarm noen år med en Sovereign, som min datter nå har tatt med seg ut av huset. Uansett, deilig å yte litt selv igjen :)

    Og så gleder vi oss til å spille i Grieghallen i februar. Er du der kanskje?

    Jørgen
    Oi oi! Kult
    Trodde de nyeste Yamahaene hadde de samme detaljene.
    Så lenge det gir et ekstra boost å øve og spille så gjør det ikke noe at det er litt tungt å flytte på.

    Skal en tur til Grieghallen ja. Kanskje for siste gang..
    Blir moro!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.229
    Antall liker
    9.059
    Torget vurderinger
    1
    Godt Nytt år, Ottone. Horn..? -et stort et?


    Mvh. Bjørn
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Godt Nytt år, Ottone. Horn..? -et stort et?

    Mvh. Bjørn
    Nja, ikke av de aller største, men tungt nok. Euphonium, teknisk sett en tenor-tuba, dette kvasi-instrumentet som aldri fikk permanent innpass andre steder enn i korps. Symfoniorkesteret var desverre fullt på den tiden dette så dagens lys. I korps har det til gjengjeld blitt populært, verdsatt av mange for sin runde varme klang, store register og tekniske brillians. Utøvere som fikser dette blir ofte så glad i instrumentet at de blir nerdete entusiaster med egen liten menighet. Dyre instrumenter er det og. Ikke ukjent type legning her på HFS.

    Og godt nytt år til deg også!

    Jørgen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn