Jeg lodder såpass sjelden, at jeg ser på lodding med blyholdig tinn som å ta seg en festrøyk. Festlodding, rett og slett.Kom til å tenke på en ting der jeg sitter og lodder; blyholdig loddetinn er vel ikke det beste å puste inn men er det noen som vet hvor mye en kan eksponere seg for dette før det blir helsefarlig?
Festlodding....den var god!Jeg lodder såpass sjelden, at jeg ser på lodding med blyholdig tinn som å ta seg en festrøyk. Festlodding, rett og slett.
Ser veldig bra ut.. kan jeg spørre hva kittet kom seg på ca levert i norge med tull og toll?
Blir ikke før tidligst i morgenFyr i gang
Og nå er i morgen i dag, fått den i drift?Blir ikke før tidligst i morgen
Er nok kablene på OPT som er merket i feil farge å byttet om på primer siden.Hei igjen. Koblet opp på et par gamle høyttalere i dag for å prøve. Satte støpsel i veggen, slo på knappen, det ble lys i dioden og røra glødet fint. Så etter ca 10 sekunder kommer en høy konstant fløytelyd i høyre høytaler Noen som har en kommentar til hva som er galt? Ingen sikring blåst eller antydning til røyk!
Morten
Det har vært en del kabler i farger som avviker fra byggebeskrivelse, noe forvirrende for en amatør dette. Har også i bakhodet at det går rimelig mye strøm gjennom denne så prøver å være forsiktig. Det hørtes også ut som det kom støy fra trafoen.Er nok kablene på OPT som er merket i feil farge å byttet om på primer siden.
OPT som ossilerer vil jeg tru.
Ville spurt Brian om vad han mener.Det har vært en del kabler i farger som avviker fra byggebeskrivelse, noe forvirrende for en amatør dette. Har også i bakhodet at det går rimelig mye strøm gjennom denne så prøver å være forsiktig. Det hørtes også ut som det kom støy fra trafoen.
Skal prøve meg litt forsiktig fram i kveld.
Hei VB, takk for innspill. Jepp, sort kabel er av en eller annen grunn loddet på undersiden av print.Ser ikke noe svart ledning innenfor den grønne rundingen. Er det bare meg eller er den kanskje lodda på undersiden av printet?
Vis vedlegget 806608
Hei, driver og sjekker rundt trafo nå. Brian mente jeg måtte ha en kilde tilkoblet men det funket heller ikke.Ville spurt Brian om vad han mener.
Jepp, har byttet om på alle.Harv du prøvd å bytte om på EL84 rørene ?