Audiophile-Arve
Æresmedlem
1. Poenget er sjølvsagt at transportkostnadane er så små at sånt løner seg. Skal ein ha ein CO2-gevinst, må det igjen løne seg å legge produksjon nær marknad. Dette kan regulerast, og så lenge dette ikkje skjer, vil det verte attraktivt å sleppe ut CO2 i samband med transporten.knutinh skrev:1. Det er vel det samme som paradokset i at norske reker og fisk sendes frossen til Kina for prosessering. Fiskebåter unngår norske havner. Norsk industri flagger ut, og IT-bransjen outsourcer teknologijobber til India. På en måte kan man kanskje si at likelønnspolitikken og velstanden i Norge har skylda.
2. Hvis det var politisk akseptabelt å ansette nordmenn til "slavelønn" så ville norske foredlingsbedrifter kunne konkurere mye bedre med lavkostland som Kina.
3. Jeg har litt tro på den noe triste ideen om at prisen vi betaler for utjevningspolitikken vår er et stort antall arbeidsledige/trygdede/førtidspensjonerte. Hvis vi antar at alle ikke er like attraktive på arbeidsmarkedet så ser vi kanskje hvorfor noen jobber med fastfood i Usa til luselønninger, når det finnes så mange godt betalte jobber. I norge er det derimot ikke mulig å ansette noen til 40,- timen.
4. I stedet mekaniserer man jobben, man setter manuelle deler ut til utlandet, eller man velger rett og slett å ikk gjøre jobben. Se f.eks på renhldet av norske gater kontra mange andre land. Det er så dyrt at vi velger å la dem være skitten og søplete i stedetfor å ha en armada av renholdere.
5. Kanskje det er LO og venstre-sida som har skylda i alle miljøproblemer? ;-)
Poenget er at vi som forbrukere og debatt-deltakere har vanskelig for å få helhetsbildet. "Det må da være mye mer miljøvennlig å lage jern i Norge". Ved å lage robuste systemer kan man utnytte at markedet er bemerkelsesverdig flink til å finne nye, kreative løsninger.Audiophile-Arve skrev:2. Nei, Kina er staden....
6. Nasjonalromantikk er et helt ærlig argument, og noe jeg kan diskutere. Jeg synes f.eks at bedringer for fattige barn i Afrika er et vel så godt idealistisk mål som å ha potetåkre i Hedmark.3. Eg er dessutan irritert over dei som brukar omgrep som harme mot nasjonalromantikk, for globalisering og rettferdig handel o.l. for å halde flytande ein giddalaus lassez-faire-haldning....
7. Jeg synes norsk produksjon av tv-er og biler er like bra eller dårlig som produksjonen av halvdårlig skinke.
8. Jeg kan godt tenke meg å sette samfunnsnytten av bønder opp mot samfunnsnytten av helsevesen og utdanning. Men det er kanskje fordi jeg er en slik turbo-kapitalist...
9. Kall spaden en spade så bli diskusjonen mer interessant.
-k
2. Dersom norske forbrukarar bestod av 80% folk på slaveløn, ville dei neppe vere så "flinke forbrukarar" som i dag. Eit system der ei "elite" på 20% eller mindre skulle ha levelege løns- og arbeidsvilkår, ville nok råtna innanfrå ganske så fort.
3. Fastfoodarbeidarane i USA kjøper nok svært lite dyr hifi, gastronomiprodukt og andre luksusvarer, tenkjer eg....
4. Eller så ordnar vi oss med arbeidsinnvandring. Ikkje heilt miljøvenleg det heller, før dei har slått seg ned innanlands.
5. Tjah, då vert det interessant å teikne eit alternativt scenario....
6. Trikset er å få til både ei betring i Afrika, utan at ein forringar levekåra på Hedmarken i ein sånn grad at ein eventuell økologisk berekraftig livsform der vert nedlagt. Klart det kan styrast politisk, men då føretrekk eg at ein har to tankar i hovudet på same tid.
Eg høyrde at landbruksministeren var frampå i går med ei satsing på seterdrift. Om dette skulle lukkast, ville det vere ein miljøgevinst. Ved å produsere kjøt gjennom desse beiteområda i fjellet, utnytter ein ressursar som elles ville gå til produksjon av dårleg tilgjengeleg bjørkeved. Dette er etter mitt syn økologisk gunstigare enn flytransportert sauekjøt frå New Zealand. "Nasjonalromantikk" var elles ironisk meint som eit nedsettande uttrykk brukt av slike som ukritisk ivrar for global frihandel...
7. Ja, vi kan alltids snakke kvalitet, og gjerne ut frå ein "økologisk kvalitets-synsstad". Ein TV eller eit sauelår kan produserast meir eller mindre miljøvenleg...(elles er eg einig i at norsk spekematproduksjon så vel som anna masseproduksjon av billegmat ikkje kan måle seg med handverket som vert gjort mellom dei betre spesialistane på den iberiske halvøya)
8, Det verkar unekteleg litt sært med tanken av vi må velje mellom desse....sjølv trur eg at det burde gå an å ha både matproduksjon og serviceyrke i dette landet, kanskje endåtil industri?
9. Du meiner dette manuelle gravereiskapet som stort sett er erstatta av CO2-utsleppande maskiner? Eg går gjerne for handemakt, iallfall i mindre målestokk.