Stryker'n er tømt til fordel for Krokodillens fantasier om atilje, maling-søl og
evig berømmelse etter sin død. Det legges planer for nytt strykerom.
I mellomtiden er det mye god underholdningsverdi i å tilfredsstille nysgjerrigheten
med å sette ulikt utstyr opp mot hverandre.
For de som ikke har nok selvtillitt i egne ører, kan man ty til innkjøpt software og
kurve-bistand. Men, målet denne gangen var primært å finne ut hvor forskjellige disse
effekttrinnene låt i samspillet med resten av Karnappet.
-Måling innimellom var gøy uansett. Dessuten har jeg nok igjen å lære om sistnevnte.
Med ferske tyske testdokumenter fra feriens eneste "gratisopplevelse"
kostenloser hörtest
var det en fryd å komme hjem. -Hjem til en halvmeter gress og feite brune snegler.
Hörtesten var nær innpå å diskvalifisere Grumpy for enhver fysisk omgang med hifi- og plateindustrien,
men bare nesten. Og nesten-diskvalifikasjonen skyldes undertegnedes gjentagende nullreaksjon
på ordet
"hausarbeit".
Vel, med dobble sett av for- og effekttrinn kan det jo lekes i sålenge man gidder ...i uoverskuelig fremtid.
Elmer Midd lånte bort sine gullører sist lørdag. Vi kom bare delvis i gang,
både på bakgrunn av undertegnedes manglende forberedelser, og at det var mye
annet å snakke om. Elmer Midd hadde i tillegg vært ute på en nattlig
utskeielse og hadde antydninger til vansker med å feste pupillene innenfor
midtsirkelen av det hvite. Vi samlet imidlertid det vi hadde av krefter og forsøkte
en sanse-tyning langt utover det forsvarlige, tatt utgangspunktet i betraktning.
Denne dagen stolte jeg nesten mer på mikrofon og en pakke billig software,
enn på eget høreapparat.
Vel, søndagen åpnet langt friskere, både i spillestil og entusiasme.
Formen var toppet, selvom den kom en dag for sent. Uansett takker
jeg Burmesterkongen i Oslo og medlem i OVK for et veldig koselig besøk.
Noe utpå dagen gikk det faktisk greit å skille en god del på ulikhetene.
Dp'en øste velvillig av faste fettfrie muskelkrefter, med VTL'en hakk i hel med
en musikalitet jeg ikke kunne ha konstruert bedre selv.
Det at målingene viste ulike resultater i kurvene, overrasket meg litt, selv med
tilnærmet lik oppstart av samme spor. Men, det er kanskje ikke unaturlig med
nyanseforskjeller fra gang til gang?
Det er kanskje naturlig at man trøtner litt og mister noen prosent
oppmerksomhet i takt med gjentagende repitisjoner av spillerlisten som forøvrig var:
Jan Akkerman -
Am I Loosing You, Thom Rotella Band -
Friends,
Jim Keltner -
JK's Drum Improvisation , + en saftig pedalorgellåt, ja for ikke
å glemme Shostakovich 5. symfoni.
En overfylt tallerken med Fitness kornblanding m/frukter gjorde susen og
brakte både blodsukker og energien tilbake til normalen.
Resten av kvelden ble forbeholdt kos med vinyl, samt at Krokodillen
fikk sin dose oppmerksomhet i takt med Eric Bibbs lavmelte klimpring som igjen brakte ro og
balanse i vårt familiære forhold.
Høyst subjektivt vil jeg nøye med med å fastslå at både dp og VTL trivdes utmerket i selskapet med ML og Nordic Tone.
I hvilken grad jeg sitter med en ultimat match, vet jeg egentlig ikke - annet enn at jeg har det fornøyelig hvert eneste minutt sålenge jeg spiller musikk jeg liker. Det er gjennomgående alle sjangere med få unntak, audiofile som non-audiofile innspillinger.
Elmer Midd påpekte dagen i forveien at dp som effekt, holdt tempoet og trykket veldig godt oppe uten å miste artistene av syne, mens VTLen var helt sjef på jazz og typiske singer/songwriters.
Dp'en var muligens en foretrukken partner på rock og på avspilling av store klassiske oppsetninger når tempo og "utblås" stormet som værst. VTLen fremsto på mange måter like troverdig som dp'en i det å holde grep om artisten, men virket overlegen på jazz og blues for ikke å glemme type singer/songwriter/damevokal og det som ble spilt innenfor Americana-sjangeren. Her øste VTLen vesentlig mer reinspikka nytelse for lytteren (altså meg).
Sånn sett anså jeg timeforbruken som vel anvendt til tross for nyanseforskjellene. Det siste opplevde jeg bare som positivt.
Faktisk er jeg glad over å eie begge. Neste gang jeg får tid, så gjenstår det å prøve med VTL preen istedenfor MLen.
Eugene Goossens and The Minnesota Orchestra - Fanfare for the Common Man
Jan Akkerman - Am I Loosing You
Thom Rotella Band - Friends
Junior Wells - Use Me
Brian Bromberg - BASSically Speaking
Chieli Minucci & Special EFX - Cry Of My Soul
New York Trio - In the Middle of a Kiss
Hugh Masekela - Stimela
Jachinta - Boulevard of Broken Dreams
Gerhard Oppelt - Liebenkirche Berlin
Steve Strauss - Mr. Bones
NuSound - The Sound of Love