alphamale
Hi-Fi freak
Jeg reiser forøvrig på jobb offshore 14 dager den 7.jan.
Sender PMBare å bestille time det unge mann
Det avhenger av rommet og utstyret.Har brukt Spectroid app å "sjekket" hvor de forskjellige sangene har basstrykket.
Ble forstøkt over at de dypeste tonene ligger rett rundt 30hz (normal musikk).
Ser jo også at 60hz ligger i stortromma og gir mye av det gode trykket (noe jeg har kalt for mellombass)
Tenker på targetcurve, hvordan er det med bratt fra 100-60 og rimelig flatt fra 60-20?
Eller må man ha høyere på lavere frekvenser for at det skal oppfattes likt?
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Du er jo glad i horn, men minner likevel på at OB også kan bli bra.Hadde en plan om mellombasshorn for å skifte ut de dobble 15" fra Klipsch men kom for sent. Nå har jeg ingen plan. Trenger et mellombasshorn som skal fungere bra mellom 120hz til 600hz. J-horn kjenner jeg til. Andre tips? Har aldri hørt horn i mellombassen men siden jeg liker horn i resten regner jeg med at det også treffer.
Ja, plassering kan bli en utfordring. Anbefaler ikke mindre enn 3stk. 15" på linje. Men du burde hørt slikt først - ikke sikkert det treffer preferansene.Angående OB. Klarer ikke se hvordan det kan plasseres. Topphornet er stort. Det er ikke plass til OB på siden av hornet. Hvis OB skal stå under topphornet kan den ikke være for høy. Vet ikke hvor mange og hvor store elementer som må til i en OB for å gjengi 120hz til 600hz og ikke være en sinke i forhold til resten...
3 stk 15" i høyden blir for høyt når hornet skal på toppen og det er ikke plass i bredden. Er redd OB ikke ser ut å være et alternativ.Ja, plassering kan bli en utfordring. Anbefaler ikke mindre enn 3stk. 15" på linje. Men du burde hørt slikt først - ikke sikkert det treffer preferansene.Angående OB. Klarer ikke se hvordan det kan plasseres. Topphornet er stort. Det er ikke plass til OB på siden av hornet. Hvis OB skal stå under topphornet kan den ikke være for høy. Vet ikke hvor mange og hvor store elementer som må til i en OB for å gjengi 120hz til 600hz og ikke være en sinke i forhold til resten...
Løsningen må smekke og låte bedre enn de dobble 15" jeg har nå pr side i stor kasse med tettet bassrefleksrør.Jeg bruker kun 1 stk 15" i OB pr side fra 180 til 650 hz, men så har jeg kanskje ikke like store krav til kapasiteten du trenger.
Jeg sitter under 2 meter fra høyttalerne i et lite rom, og synes dette spiller ganske uanstrengt.
Ser den3 stk 15" i høyden blir for høyt når hornet skal på toppen og det er ikke plass i bredden. Er redd OB ikke ser ut å være et alternativ.Ja, plassering kan bli en utfordring. Anbefaler ikke mindre enn 3stk. 15" på linje. Men du burde hørt slikt først - ikke sikkert det treffer preferansene.Angående OB. Klarer ikke se hvordan det kan plasseres. Topphornet er stort. Det er ikke plass til OB på siden av hornet. Hvis OB skal stå under topphornet kan den ikke være for høy. Vet ikke hvor mange og hvor store elementer som må til i en OB for å gjengi 120hz til 600hz og ikke være en sinke i forhold til resten...