Rumath's kjeller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Bestillt ny bil, med JBL greenedge speaker system. Hva slags bil har jeg kjøpt da?
    Hmmmm...
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Riktig! :)

    Har en Avensis i dag, så jeg vet hva jeg går til. Har prøvekjørt en '11 modell, grei bil å kjøre. Med den nye utgaven i '12, så endres bilen noe. Blir mer kjøreglad visstnok, stivere i karosseriet. Masse duppedingser, samt automat, det blir deilig å få det igjen. :)

    Mange måneders ventetid dog... :/

    Kan jeg bli med i JBL venneklubben da? ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    rumath skrev:
    Riktig! :)

    Har en Avensis i dag, så jeg vet hva jeg går til. Har prøvekjørt en '11 modell, grei bil å kjøre. Med den nye utgaven i '12, så endres bilen noe. Blir mer kjøreglad visstnok, stivere i karosseriet. Masse duppedingser, samt automat, det blir deilig å få det igjen. :)

    Mange måneders ventetid dog... :/

    Kan jeg bli med i JBL venneklubben da? ;)
    Gratulerer med strømbil ;D

    ja- det er ikke meg som bestemmer ;) Men seff - er det mer enn 12 " eller større - så er det en egen tråd her ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Takk takk. :)

    Nå må jeg legge til side litt kontanter i den retningen, og unngå hifi kjøp i minst 4 måneder... Heldigvis innebefatter ikke det musikk. :))
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Fin tråd rumath

    Jeg spiller med åpen baffel og samme elementer som du gjør.
    Tenkte å bygge en H baffel til 15" bass for å få litt mere
    nedover.

    Lasse :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Takk Lasse. :)

    Jeg spiller ikke selv med OB-konstruksjonen. Jeg bare laget den, og den står hos en venn. (Som ser ut til å bli mer og mer glad i den, så den blir nok stående der.)

    Spennende med en 15" til å supplere i bunnen, blir nok ikke mye å savne da!

    Har vært syk en ukes tid nå, når bihulene er fulle av grøt, blir det lite artig å lytte til noe som helst. Underlig nok, ser det ut til å forsterke ulyder...barnegråt blir uutholdelig!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Årsmøtet i Fagforeninga er over for denne gang. Masse arbeid lagt inn, for best mulig gjennomføring for medlemmene. Mange medlemmer som skulle hedres i kveld, og en del saker på dagsorden.

    Alltid godt når man er ferdig med noe man har arbeidet med noen måneder. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Som en dagbok detta. :) Lytter til Adele på radioen på hotellet, å bo på hotell er kjipe greier. Satser på at maten smaker etterpå, og at morgendagens program også blir bra. Fått nok av hoteller for et helt liv!
    Aldri noe bra anlegg på de hotellene jeg overnatter på. Hmmm.... Ikke de helt store problemene ved ettertanke. :)
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    rumath skrev:
    Årsmøtet i Fagforeninga er over for denne gang. Masse arbeid lagt inn, for best mulig gjennomføring for medlemmene. Mange medlemmer som skulle hedres i kveld, og en del saker på dagsorden.

    Alltid godt når man er ferdig med noe man har arbeidet med noen måneder. :)
    Hvilken fagforening er det du arbeider i?
    Jeg er aktivt med i ELogIT synes det er en viktig og givende jobb. Jeg er tillitsvalgt,
    ikke ansatt i forbundet. Årsmøter står for tur. Mye aktivitet inn mot det sentrale oppgjør. Forbundsvist i år. I det hele tatt, det er mye å delta på hvis man har lyst
    og har anledning.

    mag
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Er i Fagforbundet. :) Relativt stor Forening, så vi er flere på fulltid. Holdt på med dette i 6 år, absolutt givende! Reisen denne gang er politisk, og middagen ble perfekt. Fikk underholdning fra en sopran også, fortreffelig!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Årets første "på trynet" i løypa, ingen skader å melde, så da er det vel greit. :)

    Helga er her, og nå ser jeg frem til en episode med jazz, i serien "Treme". :)

    Noen ganger smaker det bedre enn godt når helga kommer, dette blir nytelse.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Så du har gjennomført byggeprosjektet siden sist vi prates.
    Du har ikke et bilde av ferdigprosjektet da?

    Lam
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Joda, det ligger en side eller to bak her Lam. :) Ble greit resultat det, bedre enn ventet. En kamerat har de i stua si. Må si det som sant er, man får VANVITTIG mye for 4000,-, hvis lyden er alt man bryr seg om!

    I dag spilles det musikk her. Et par øl har blitt jekket, barnefri, avslappet atmosfære i heimen. :)

    Livet smiler. Livet er uforutsigbart, hver dag blir jeg minnet på at det kan være slutt når som helst. Kollegaer som går bort etter kort tids sykdom, andre som omkommer i ulykker. Har vært mange kjedelige omstendeligheter innen rekkevidde i det siste. Det som er sikkert, er at man ikke må ha livet for mye på pause, bedre å leve bra mens man lever. (Sier ikke at man ikke skal spare...)

    Hifi-syken har heldigvis avtatt noe, selv om jeg fortsatt leser og sikler. ;)

    Har ikke anledning til noen store investeringer dette året. Først ny bil, så legge av til Australiatur.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Var på 80-talls fest i går. Herlig!! Herlig tid, herlig musikk! Nå har jeg laget spilleliste med de 1000 beste fra 80-tallet, going down that memory lane. :)

    Helga var innholdsrik, årsmøte i fylkespartiet og fest lørdag. Kosedag med guttene i dag, svømmehallen med han største. Sånne helger går så altfor fort. :/

    Ser frem til uka, fullbooket, men med mye hyggelig som skjer. :)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Ja, så det nå. De så spes ut.
    Artig at det det ble bra. Regner med byggeprosessen også skape glede.
    Lam

    rumath skrev:
    Joda, det ligger en side eller to bak her Lam. :) Ble greit resultat det, bedre enn ventet. En kamerat har de i stua si. Må si det som sant er, man får VANVITTIG mye for 4000,-, hvis lyden er alt man bryr seg om!

    I dag spilles det musikk her. Et par øl har blitt jekket, barnefri, avslappet atmosfære i heimen. :)

    Livet smiler. Livet er uforutsigbart, hver dag blir jeg minnet på at det kan være slutt når som helst. Kollegaer som går bort etter kort tids sykdom, andre som omkommer i ulykker. Har vært mange kjedelige omstendeligheter innen rekkevidde i det siste. Det som er sikkert, er at man ikke må ha livet for mye på pause, bedre å leve bra mens man lever. (Sier ikke at man ikke skal spare...)

    Hifi-syken har heldigvis avtatt noe, selv om jeg fortsatt leser og sikler. ;)

    Har ikke anledning til noen store investeringer dette året. Først ny bil, så legge av til Australiatur.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Absolutt Lam. =)

    Det er morsomt å gjøre noe med henda iblant. Satser på at det blir flere prosjekter i fremtida.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Stille morgen. Barna er lånt bort, og jeg kan lytte til musikk istedet for barne-tv. Rart hvor vanskelig det er å nyte slike øyeblikk.

    David Newt - Stolen. Hmmmm, må sjekke ut han mer, særdeles vakkert dette.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ny bil på plass. JBL Greenedge anlegg i bilen, med 8 høyttalere. Må si lyden imponerer bra. USB-avspilling, med støtte for FLAC, eller streaming via blutooth, dab og fm. Har et USB-minne, på 32 gb, som holder til lange turer.

    Når bilen går over på elektrisk drift, er det rimelig stille i kupeen, herlig å lytte der da.

    Det blir en fin tid vi går i møte.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Fullførte akkurat "Trine 2", artig spill, som absolutt fortjener oppmerksomheten det har fått. Herlig design og nydelig eventyrmusikk. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Altfor lite som skjer på hifi-fronten... Men nyter musikk på anlegget, og det er vel meningen med interessen i det store og hele.

    Irritert på Platekompaniet, som ikke har bedre kundeservice. Får feilmeldinger når jeg forsøker å betale med kort. Dette skjedde etter at jeg mottok nytt kort fra DNB, så mistenker at det er gammel informasjon som henger igjen i systemet til kompaniet. (Sjekket med banken)

    Betyr at jeg kjøper noe mindre skiver for tida.

    Soundgarden har begynt å ta inn grommodellene til JBL - Liker!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ny WD TV G3 boks i hus. Spotify anskaffet, og brukes via boksen, samt mobil. Bra greie!!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Paris, Istanbul - Shanghai. For en herlig miks! Ene og alene grunn nok til å kjøpe dyre hifi-blader, masse gode musikk-tips! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    FiiO E10 hodetelefonforsterker og dac anskaffet. Herlig liten sak, som løftet lyden betraktelig på pc'en! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    fiio_e10.jpg

    FiiO E10 som nevnt over. Synes den oppgraderer lyden fra pc'en en hel del. Når jeg sitter foran skjermen og surfer, og lytter til Spotify, så er den helt genial. Neste blir vel å skaffe en til til jobben. :)

    Soedal: Ja, har blitt mer og mer. De rippede skivene mine, som ikke finnes på Spotify, ligger på bærbar pc, tilkoblet dac og anlegget, ikke ofte jeg savner de. Skal jeg ha en ren lyttekveld, så er det klart jeg bruker den som kilde. Men det er mange hverdager, hvor jeg ikke har tid til å sette meg godt til rette i stolen. Da er Spotify strømmet gjennom denne dac'en, en absolutt drøm! Neste blir vel å lete frem bedre hodetelefoner, men de jeg har nå er så fordømt behagelige. :)

    Spotify er fabelaktig!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Synd jeg ikke har oppdaget gleden ved hodetelefoner tidligere. Hentet opp hele musikksamlingen på "arbeids-pc'en" nå, bruker foobar, min nye mini-forsterker, rimelige AKG hodetelefoner.... og lyden er vanvittig bra! :))
    FLAC løfter lyden en del, opp mot Spotify som jeg kjører en del også. Eneste ulempe er at jeg nå ikke vil være tilsnakkendes når kona roper.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat det å ikke være tilgjengelig når noen roper er jo halve sjarmen ved head-fi ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Sant det! Har behov for å være utilgjengelig iblant. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Da har jeg oppgradert hodetelefonene, så nå lyttes det gjennom AKG K242 HD. Herlige saker!! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Noe herlig forløsende i stemmen til Agnes Obel... Nydelig!! Koser meg mer og mer med skiva Philharmonics. :)) Å lytte til "Brother sparrow" gjennom AKG K242HD gir en ny dybde.
    Fredag, min fredag! Deilig at du kom, tok med deg forventninger om kos og glede. Forventninger om ro og hvile, opplevelser, eller bare det å være!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    k-242-hd.jpg
    oldskool-4-s.jpg


    De nyeste tilskuddene til samlingen av utstyr. AKG K242HD og Fischer Oldskool rpm 33 1/3

    AKG leverer etter mitt skjønn best lyd, og er mer komfortabel. Oldskool, er gode de også, sitter litt strammere, og har ikke et like finmasket lydbilde. De leverer heller ikke like kontant bass. Oldskool, er kanskje noe oldschool i lydsignaturen? De er uansett morsomme, utrolig tøffe å se på, og spiller bedre enn antatt. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Nå skjer det snart noe her... Nye høyttalere skal i hus i morgen. Det blir et "blindbytte", så svært spent på hvordan dette treffer med rommet mitt. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    "Joker", via Oldskool låter knalltøft!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Zingali Overture 3b. Skal bytte mine inn i de i morgen. Når jeg har de i hus, så følger bilder. Blir spennende å se om rommet mitt matcher høyttalerne. Elektronikken er jeg mindre bekymret for.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn