X
X186841
Gjest
Er denne for skjev eller er det innafor ? Har kikket på 11 pickuper nå og kun 1 var 100% rett.
Kommer også an på spolernes placering, kan være kompenseret.Hørte ikke nivå forskjell på kanalene med test plate og mono plate.
Da hadde jeg sovet godt i hvertfall!Hørte ikke nivå forskjell på kanalene med test plate og mono plate.
Hei!
Trenger å få fikset min Dual 1228 platespiller. Noen forslag til hvor jeg kan henvende meg?
På forhånd takk og ha en fortsatt god kveld og helg!
Mvh mr. electric
Lurer på en liten ting. Har picture disk noe å si for lydkvaliteten? Eller er det en myte? Har en Opeth plate som er picture disk. Den har en del bakgrunn støy.
De jeg har er også dramatisk ille. Orker ikke høre på dem engang. Føler at pickupen tar skade nesten, så ille låter det.Lurer på en liten ting. Har picture disk noe å si for lydkvaliteten? Eller er det en myte? Har en Opeth plate som er picture disk. Den har en del bakgrunn støy.
Alle picturesdiscs har tragisk høyt støygulv. I alle fall de jeg har vært borti.
Jeg unngår dem så langt det lar seg gjøre.
Det kommer sikkert av skiva med bilde på som ligger INNI PVC-en. Hvis picturediscs hadde vært pressetg på 400g vinyl hadde det kanskje ikke vært noe problem?Kommer det av materialet de er laget av? Det er sikkert anderledes enn vanlig vinyl.
Smak og behag. Ikke mitt førstevalg å pynte stua med picturediscs akkurat.Picture Disc´s er fine til èn ting - å ha som pynt på veggen
I gamle dager så.Tror nok det har mest med materialet å gjøre.
Synes farget vinyl pleier å låte ganske dårlig også.
Noen som har/har hatt ZYX R100 Fuji pickup? Hva anbefales i såfall av load impedance? På hjemmesiden står det >100 ohm. (Den har intern impedanse på 4 ohm) Min riaa (AVID Pellar) har 100 ohm som standard, men mulighet for å justere med å sette inn rca-plugger med forskjellig motstand (500 ohm følger med).
Jeg ble sterkt anbefalt å la den stå på 100 ohm, men føler den våkner mer til liv ved 500 ohm. I butikken spilte den forøvrig klart best på 100 ohm. Kan det være pga oppsett og akustikk? Mine høyttalere (Sonus Faber Amati Homage) er jo litt "snille" i toppen og samtidig er nok rommet dempet litt mye med tanke på høye frekvenser. Bør jeg eventuelt prøve en mellomting, 300 ohm? Noen som eventuelt vet hvor man får kjøpt slike plugger? Regner med at Oslo Hifi center kan skaffe dette, da de selger Avid.