rumath skrev:
Deph, hvilket land ville du si vi bør strekke oss mer mot, som får til det du lengter etter?
Et omfattende spørsmål. Men jeg kan komme med noen få elementer som berører temaene tatt opp i denne tråden, og der SV stort sett er en bremsekloss. (Det er jo mange andre faktorer som også spiller inn, men disse kan i det minste være illustrerende på endel saker der vi har mye å gå på i Norge).
Vi bør strekke oss etter:
USAs konstitusjonelle ytringsfrihet
Frankrikes sekularitet
Nederlands og Portugals lover omkring sex og rusmidler
Tysklands skjenkelover og åpningstider
Sveits involvering av direkte demokrati
Danmarks sosiale ordninger
Astralias immigasjonssystem
Danmarks gamblinglover
Nederlands lover omkring Internet, kultur og personvern
Mange synes åpenbart vi bor i et dårlig land, med vannstyre, både politisk og byråkratisk... Men vil vi noengang kunne tilfredsstille alles ønsker? Vil ditt bilde av en ideell verden nødvendigvis være en god verden for meg å leve i?
Ja, med mindre det som gjør deg lykkelig er å kunne dominere andre mennesker og styre deres liv for dem. F.eks. ønsker at alle skal måtte leve under sharia, feminismen eller kommunistiske systemer.
Jeg vil anmode deg om å gjøre din plikt Deph, bli aktiv i politikken. Du vil kanskje komme til å bli noe mer pragmatisk...
Det er heldigvis ingen plikt å melde seg inn i Partiet. Selv om jeg er sikker på at mange SVere ønsket at det var slik. Ved å assosiere seg med et bestemt politisk parti gir man slipp på sin integritet og må stå inne for partiets synspunkter, saker og vedtekter i alle andre situasjoner enn lukkede interne møter hvis man er med i det riktige sjiktet da. Ikke noe for meg. Jeg liker ikke å få servert meningspakker og politisk fjordlandmiddag.