Endre Askeland skrev:
Schottky Dioden Trafos Sinus 8? Sinus 4? Sinus 2? Ansteuerchip
ASR Emitter I Exclusive: 56 Stück 2x 700 VA 2x 160Watt 2x 290Watt 2x 520Watt AD843 SQ
Synes jeg ser litt forskjeld mellom tekniske data på ASR Emitter I Exclusive og NL Reference.
Wergeland skrev:
Er selv fan av strøm, og noterer meg at disse blokkene har en langt større kondesatorbank enn det meste der ute. Men fortsatt bare halvparten av det jeg har i min forsterker som koster rundt en 20.-del av disse blokkene.
Hei!
Dette innlegget er til flere og bl.a. lagt inn for at jeg skal skjønne/forstå et par/tre ting++......... noe bedre
Ser du viser til dette for sammenlikningen sin skyld:
Schottky Dioden
ASR Emitter I Exclusive: 56 Stück
Men finner ikke noe liknende data oppgitt om Edge blokkene?
Hvorfor er det da tatt med? Tenker du feil? Eller har jeg oversett noe?
Edge
Bias Circuit One 630 nm Bias Laser per channel
Output Circuit: 48 NPN Bipolar Transistors, 24 per channel
Power Supply Filtration: 280,000 µF: 14 x 10,000 µF per channel (uses capacitors superior to that used in the NL Signature One)
RMS Power Output: 800 Watts per channel @ 8 Ohms
1600 Watts per channel @ 4 Ohms
3200 Watts per channel @ 2 Ohms
Total Harmonic Distortion: <0.01%
Transient Intermodulation Distortion: <0.01%
Slew Rate: 120 Volts per microsecond
Bandwidth: 1Hz-150KHz , + 0 -2.5dB
Input Impedance: 30,000 Ohms
Input Type: RCA, XLR
Output Impedance: 0.013 Ohms
Constant Current Capability: >100 Amps, >50 per independent channel
Dimensions: 33" x 18" x 18" (HxWxD), 5" x 5" WxD at top
Weight: 440 (220 lbs each) [Shipping weight: 580 lbs crated
Roter du eller er det jeg som roter, det siste er slettes ikke umulig ;D
@SAL.
Stemmer det virkelig at dataene er
450 W RMS at 8 Ohms
900 W RMS at 4 Ohms
1800 W RMS at 2 Ohms
og alt i ren klasse (ekte) A?
Betyr ikke ekte ren klasse A at strømmen står på kontinuerlig?
Hvor mange watt står det da på kontinuerlig?
Slik jeg mener å forstå dette, så må jo det være svært mye, siden det skal kunne dekke strømbehovet på øyeblikket når det er påkrevd?
Hvordan kan det da være oppgitt forskjellig wattstyrker ved forskjellige trekk/belastninger, siden forsterkeren vel ikke kan vite belastningen før den eventuelt er der og da skal også strømmen være der dønn med en gang.
Dessuten så vil jo dette i så fall bety enorme mengder med kontirnuerlig støm og dertil varmeutvikling.
Jeg spør fordi jeg ikke vet.
Det jeg derimot vet er at det også på min Karan 270
sies å være ren klasse A drift.
Forstått slik jeg vil mene ren/ekte klasse A fungerer, så er ikke min det, da ville den nok konstant ha hatt mye høyere varmeutvikling og det er ikke noe for meg ;D
@snickers-is
skriver:
Jeg føler jeg er vitne til en debatt mellom folk som i bunn og grunn verken har gjennomtestet veldig mange ulike forsterkere, har konstruksjonserfaring, eller på annen måte har spesiell erfaring med effekten av ulike konstruksjonsmetoder i klasse AB-forsterkere. Kan det stemme?
For min del så må jeg bare gi deg rett, og det vet du nok også
Videre skriver du:
Så vidt jeg vet har heller ikke de to som argumenterer for hhv Karan og DP testet Edge, og i de aller fleste situasjoner er det snakk om å teste en forsterker på 1-2 ulike høyttalere i 1 eller maks 2 ulike rom. Imidlertid synes jeg debatten går litt over stokk og stein når man begynner å diskutere teknologi. For eksempel når man snakker om slew rate, multiple transistorer, strømforsyningsdimensjonering, dempningsfaktor osv. Dette er ikke ment som noe dolkestøt, bare at det å forsvare sine egne komponenter kanskje ikke er så nødvendig, spesielt ikke når argumentasjonen muligens er i ferd med å stige over ens eget nivå..
Her har du vel også i det store rett, kanskje bortsett fra at jeg ikke føler at jeg har
argumentert for Karan i særlig grad, annet enn at jeg i min uvitenhet, noen ganger synes det er moro med
brytekamper på specs siden ;D
Til slutt så lurer jeg på forholdet mellom dette med <Constant Current Capability: >100 Amps> og størrelsen på kursen som benyttes f.eks. 16ampere?
Mvh.KW