Roysen skrev:Kritiske og relevante spørsmål? I henhold til dine preferanser, prioriteringer og valg? Hvorfor skulle jeg svare på det? Dette handler om min glede over å kunne følge mine prioriteringer, preferanser og valg. Alt annet er totalt OT.The Edge skrev:Roysen skrev:Jeg synes det er fordummende å påstå at det uten tvil er rimeligere produkter som er av like høy kvalitet når man ikke kjenner produktet.The Edge skrev:Roysen skrev:Scrooge,
Mener du at du skal ha lov til å ha et divergerende syn på en spesifikk komponent du aldri har hørts verdi i lyd vs pris enn en som har hørt den.
Hvor kommer all denne skråsikkerheten fra om dyre komponenter man aldri har hørt som man da vet at er dårligere enn andre billigere alternativer?
Hvor kommer dette forlangende hvor andre skal høre på meninger om produkter du man ikke har hørt fra?
For å ta et oppgjør med dette vil jeg si at jeg tror det skyldes et behov for å overbevise seg selv om at man har hjemme alltid er på høyde og da trenger man da ikke å betale mer. En ganske patetisk og naiv tankegang spørr du meg.
Mvh
Roysen
Å avfeie motstanden du har fått i denne tråden som jantelov og "overbevisning om at det man selv har i heimen alltid er på høyde" tror jeg er altfor lettvint og fordummende, bare så det er slått fast med en gang.
Jeg tror nok noen treffer en nerve, når det bemerkes at du stikker hodet frem mtp kjøpstråder/innlegg i "zillionklassen". Vi mennesker påvirkes alle mer eller mindre av psykologiske faktorer, placebovarianter og menneskelige feil/vurderinger. Du er således intet unntak. Som det er blitt påpekt finnes det unektelig utstyr som kan låte like bra som dette, men til en mye lavere pris. Smerteterskelen for maksimumnivå jmf teknologitilgang osv nås langt før vi kommer opp i denne avsindige prisklassen. Da dukker det opp endel relevante spørsmål.
Hvorfor er det slik at man ( i dette tilfellet deg) alltid må ha det dyreste? Med forrige spørsmål på minnet, er det pga prisen i seg selv eller den faktiske lydkvaliteten du kjøper produktet? Hvor stor grad av placebo ble du utsatt for da du hørte på produktet og da visste hvor sagnomsuste og dyre de var?
La meg fremheve at jeg ikke konkluderer med det ene eller det andre, da dette påvirkes av langt flere faktorer. Jeg sier bare at jeg godt forstår at folk stiller spørsmål ved dette, og at ikke alle stiller seg i den etterhvert milelange siklekøen.
At du velger å ordlegge deg med "stikker hodet frem", så trenger du egentlig ikke skrive mer enn det. Vi vet da i hvilken kategori vi skal plassere din kritikk.
Den tråden ble startet som flere av mine andre og også andre medlemmers tråder fordi jeg ønsket å dele den gleden jeg opplevde i å kunne skaffe disse forsterkerne. Det har jeg lært nå at man ikke gjør på HFS dersom produktet koster over et spesifikt beløp. Ingen skal "stikke hodet frem" her. Da ender det fort med halshugging. Maken til kommunist holdninger.
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Konklusjonen er altså at du ikke tåler kritiske og relevante spørsmål som reiser seg som en ren konsekvens av temaet du tar opp. Jeg registrerer også at du konsekvent ikke svarer på relevante (kanskje ubehagelige?) spørsmål som
har dukket opp flere ganger i denne tråden. Det var vel egentlig som ventet.
Mvh
Roysen
LOL Selvsagt er andres spørsmål,innspill,ytringer og innlegg basert på egne meninger og refleksjoner. Det gjelder i absolutt alle diskusjoner og tråder på alle mulige forum.
Konklusjonen står seg fortsatt: Det er reist svært mange relevante,kritiske og kanskje også ubehagelige spørsmål som jeg registrerer at du konsekvent ikke er istand til å svare på. Hvorfor kan jo den enkelte selv få spekulere i.