POB
Hi-Fi freak
Vil du få samme effekt om du fyller bakkammeret med litt fast fyllstoff ?
Ja. Men det CNC freste opplegget med ringer er jo mye finere estetisk og mer fleksibelt da jeg kan variere volum.Vil du få samme effekt om du fyller bakkammeret med litt fast fyllstoff ?
Tipper du gidderStor ståhei for ingenting? Eller?
Kikker litt på det frontladede hornet mitt med EMS LB7 i et angivelig for stort bakkammer:
Kommentar fra Tytte som simulerte litt:
Litt interessant å se hva som skjer om kassevolumet reduseres til 2 liter. Simuleringsmessig rydder det iallfall litt opp i frekvensresponsen. Det kan av den grunn kanskje være fornuftig å gjøre forsøk med å redusere kassevolumet ned mot 2 liter. GD ser imidlertid ut til å bli et knepp verre, så ørene må i tilfelle avgjøre hva som er foretrukket volum
Skal jeg gidde å montere et mindre bakkammer på? Det låter jo knall?
Her er en eldre frekvensmåling 50 cm i fra (grønn original B&C 12 tommer som FLH er designet for, gul EMS LB7 sjutommeren hvor det er montert på en hornforlenger slik at geometrien er OK)
Vis vedlegget 904353
Og her impedansemåling i dag:
Vis vedlegget 904354
Og ferdig kappede kryssfiner ringer som kan brukes til variabelt bakkammer:
Vis vedlegget 904355
Tror ikke jeg gidder??
Alt for enkelt!Tør jeg antyde at en slik løsning kanskje hadde vært adekvat på hytta også....
Hvis man er ute etter å gjøre ting enklest mulig velgen man å ikke ha hytte.Tør jeg antyde at en slik løsning kanskje hadde vært adekvat på hytta også....
Kondisen tar vel poppet om du skulle prøve å røre det tilEr dette noe å drive storhorna med beryllium med? Har egen inngang bak for å bypasse preamp delen. LM Audio med EL34.
Eller får jeg berylliums popping nevrose?
Den er definitivt ikke innkjøpt til dette formålet.
Vis vedlegget 951836