jonlam's lille verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei på dere igjen,

    Jammen er det lenge siden sist.

    Noen bilder fra vinterferien. Bilder fra Presens Audio Consult (PARIS). Stressa litt med å ta noen bilder da de skulle stenge:


    Mye gammelt


    dcs paganini og ML. Systemet sto på veldig lavt nivå, snakket noe om at ML var under reparasjon.
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Nesten konefri helg, så da benytter jeg helgen til å lytte og kos med systemet. Og jammen lenge siden har det vært.

    Først ble det en uke fri fra anlegget. Så bydde anledningen seg for å lytte til andre systemer på Hifi messe i Lørenskogen. Det ble en interessant søndag, og det gikk opp før meg at systemet mitt var ikke aller verst allikevel. Jeg dro sammen med en kollega, overraskende var jo han en entustiast, noe jeg ikke visste på forhånd. Luringen (Jebus) hadde jo holdt på med dette i en del år. Samme kvelden var han innom meg for et lytt. Vi flyttet ht litt her og der og fant en meget uheldig plassering som var meget bra. Jeg kaller det uheldig for den ene ht står midt i gangen og der kan den jo ikke stå. Vi fant også ut at en 1cm vinkling kan gjøre store lydendringer fra den plasseringen.

    Det ble mye lytting på to dager, da Tønsberg Øresus hadde treff mandag der på. Sandefjordingene Jebus og jonlam kjørte oppover og hadde sin første jomfrubesøk (som Jebus kalte det). Vi var usikker på om vi måtte ta med noe til hosten og det ble en vin. Gutta fra Øresus gav oss en hyggelig velkomst. For min del ble det en hyggelig gjensyn av electrocompaniet igjen og fikk anledningen til å bli kjent med andre musikksjanger. (Kari Bremnes). :)

    Jeg har lært mye fra de to dagene. Jeg kan vel si at jeg sitter med en god mage følelse av det systemet jeg har nå kan virkelig spille bra når jeg får plasseringen pg akustikken på plass. Systemet har en ganske dynamisk lydbilde og oppløst. Kan jeg si det? Systemet er meget god på gjengivelse av stemmer. Dybdebassen og mellomtonen virker litt rundet på toppen, drar ikke helt ut. Kanskje har det noe med kablingene å gjøre. Ellers spiller det svært rent og høres ikke som et par stativht når jeg skru på volumet og står på kjøkkenet. Som sagt tidligere er dybde bassen svært presist og hurtig, men begrensninger har den som stativht. og jeg har lært og trives med det den leverer eller kanskje akseptert faktumet :)

    Tommelen opp for systemet i hjemmet. Jeg er fornøyd med ht. Det jeg sliter med er plasseringen og akustikken pr. i dag, og plasseringen kan jeg ikke gjøre med så mye nå, men er på seriøs husjakt med hun konemor om dagen, og i all hemmelighet ser jeg etter mitt eget lytterom. ;)

    Til sammenligning:

    f.eks låten Money for nothing med Dire Straits på systemet som NAT hadde med seg på messa, Gallo ref ht og Embla spiller, syns jeg introen i systemet mitt imponerte mer.

    B&W 802D (tror jeg) og Class, syns jeg var veldig skuffende, for meg spilte ht veldig tørr og kjedelig sammenlignet med C-1 som jeg mener har mer sjel i lydbildet.

    En meget stor overraskelse falt jeg for Klipshs horn og Audionote. Spilte med nærhet og sjel.

    Ellers har det kommet tre slanger inn i systemet!!

    Mvh. jonlam
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Jippy, har suksessfullt plassert ht som gir meg gleden av å ha et lydbilde der jeg kan plassere det jeg hører foran meg. Det er så deilig å kunne gjenkjenne og psykisk plasserer sanger, instrumenter i lydbildet. Kari Bremnes nå vet jeg hvor du sitter. Jeg ser for meg dybden i lybildet, men føler at ikke det er like tydelig som på andre gode systemer jeg har hørt. Men herlig dette blir bare bedre og bedre. Men som dere ser, uheldig plassering. :D

    Over til slangene jeg har skaffet meg.


    Jeg har hatt dem i en uke nå og de vokser seg fort store. ;) Kan noen gjette hva?

    Jeg merker stemmene er blitt mer fremhetet. Stemmene drar seg helt ut. Men jeg har fortsatt problemer med at jeg føler mellomtonen/instrumentene runder av på toppen (om det er et problem). Men jeg merker det ligger mer luft i bånn og dybdebassen mer kontrollert og punch. Mer storhet i dybdebassen enn tidligere.


    En slange til hver komponent.

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Hva koster slike slanger?

    McLaren
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Det går seg til skjønner jeg.
    Er det Shunyata Python du har kjøpt?

    RBN
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Det er shunyata pyton, ja. Jeg har dessverre ikke spilt så mye de siste par ukene. Så mye å gjøre på jobb om dagen. Håper å komme seg på lyttefronten igjen snart.

    Mvh. jonlam
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    jonlam skrev:
    En meget stor overraskelse falt jeg for Klipshs horn og Audionote. Spilte med nærhet og sjel.
    Ingen stor overraskelse ;) Klipsch og Audio Note er særs gode venner!! Du burde undersøke matchen nærmere om du likte lyden! Musikkglede står i fokus der!
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jo, lyden var klart interessant. Spilte bra høyt og god på rock. Litt upraktisk størrelse og vil nok være et problem å forteller at det egentlig bare er et skap når det er noen kabler koblet til ;)

    Ellers mener jeg C-1 gir meg mer detaljer i mellomtonen. Vanskelig å få pose og sekk.

    Mvh, jonlam


    Ludo skrev:
    jonlam skrev:
    En meget stor overraskelse falt jeg for Klipshs horn og Audionote. Spilte med nærhet og sjel.
    Ingen stor overraskelse ;) Klipsch og Audio Note er særs gode venner!! Du burde undersøke matchen nærmere om du likte lyden! Musikkglede står i fokus der!
     

    Jebus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    104
    Antall liker
    0
    Nå har jo Klipsch mye annet enn kun Klipschorn. Ligger jo en Klipsch reklame på forsiden her på hfs nå.
    Men selvfølgelig, horna spiller flettene av mye rart ;)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Morgen,

    Har kun hørt horn. Men skal man først ha Klipsch må det jo bli horn, eller hva Jebus. ;)

    Forresten Jebus, fant enda en kar fra jobben som var hifi interessert. "Doxa sjanger" typen. ;)

    Mvh. jonlam

    Jebus skrev:
    Nå har jo Klipsch mye annet enn kun Klipschorn. Ligger jo en Klipsch reklame på forsiden her på hfs nå.
    Men selvfølgelig, horna spiller flettene av mye rart ;)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Endelig en fridag, her har det spillet morge. Fikk ikke helt med meg så mye den første timen fra nitiden, var fortsatt i søvnmodus, men fikk varmet opp effektene iallefall.

    Besøket hos Tønsberg Øresus og andre skiver anbefalinger i hfs, har jeg planlagt cd innkjøpet klart til i dag.
    Nye cd i samlingene er:

    Tord Gustavsen Ensemble, restored returned
    Haddy N'jie, World of the free
    John Coltrane, A love supreme
    Phil Collins, love collection

    Her nyttes vi musikk med et smil

    Mvh. jonlam
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Unormalt at er det lite fart i jonlam's lille verden om dagen?!

    Jeg har vel funnet ut at i noen faser i søken etter godlyd trengs det litt mer lyttetid og innkjøring enn det jeg er vant til. Tålmodighet sier dere alle. Jeg tror jammen meg at dere har rett og at det har lønnt seg med innspillingstid.

    Her spilles det himmelsk om dagen i mine ører og jeg benytter et hvert anledning til å høre på musikk, selv om det er kun i et kvarter. Samtidig har jeg roa ned på å utnyttte tiden maksimalt med både musikklytting og jobb samtidig. Jeg merker nå at jeg nytter musikken mer og mer i ro og fred som den er. Og dette takket være tålmodigheten denne hobbyen har gitt meg, på godt og vondt :)

    Innspillingstiden har lønnet seg veldig. Her merker jeg at dybdebassen har endret seg betraktelig. Den er blitt mer fremtreden og viser mer makt, trykk og kontroll jfr. med resten. Selv om basselementene ligger i ørerhøyden spiller den så kontrollert at jeg tror den kommer fra gulvet/at det er en gulvhøytaler. Den er ikke som tidligere hvor det føltes som om det er innbakt inn i noe, nå er den aggressiv og luftigere.

    Nok lovord, må være litt kritisk også. På de mest krevende låtene savner jeg det alle dypeste. Det er nok dessverre for mye for høytalerne til tide. Ikke det at det er et stort problem her hos meg. Men det må nevnes. Et par sub for å belaste høytalerne kunne jeg tenkt meg vil være neste steget videre. Hva tenker dere?

    Ellers så har jeg testet lyden til kun en mc275 til ht. Det spilte også bra, men selvfølgelig var det mer å påpeke her. Jeg syns mellomtonen og toppen var litt er skarp i lyden. Hadde ikke kontroll på topp og slapp vel egentlig problematikken med 2xmc som jeg følte rundet litt på toppen. Blir ikke klok av dette. En annen ting var at det var mer trykk i dybdebassen, men samtidig var den mer pløsete/brummete og det har vel med kontrollen å gjøre. 1 mc spilte ikke like luftig og overbevisende som 2mc.

    Jo, en ting til før det går i glemmeboken. Jeg har nevnt tidligere at jeg følte at systemet rundet litt på toppen. Er det noen forslag på litt strukturert testing for å eleminere dette. Gjerne noe som ikke koster flesk. Rørbytte, helst ikke forsterkerbytte men bare kom med forslag, kabeltest? Kom gjerne med noen konkrete merker.

    Mvh. jonlam
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er ofte sånn at når et anlegg er bedre balansert, vil det låte litt snillere i toppen. Det som oppfattes som skarpt (og av noen "riktig") er mange ganger forvrengning. Virkeligheten er mykere enn de fleste er klar over. Det er netopp derfor virkelig vellykkede anlegg låter mykere oppover enn mange er forberedt på. Det låter rett og slett mer virkelighetsnært.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Fint at det begynner å bli bra lydmessig hos deg. Skulle bare mangle.

    Stiller meg bak Impulse sine tanker i ovenstående innlegg. Har nettopp byttett til balanserte kabler etter hjemlån over flere uker og det er vel nettopp fjerning av forvrengning som gjorde at jeg måtte krype til korset og innrømme at det låt bedre balansert. Har tidligere sverget til ubalansert. Det står en del om denne opplevelsen i min egen tråd hvis du er interessert.

    Jeg ser av bildene dine at du har en Monster padde eller tar jeg feil? Jeg droppet mitt filter når jeg fikk det nye utstyret i hus. Da satte filteret, som tidligere hadde løftet lydopplevelsen, klare begrensninger. Bruker fortsatt en PS Audio Noise Harvester som gjør underverker hos meg. Har hatt den med andre plasser hvor den ikke fungerer i det hele tatt. Kvaliteten på strømnettet er altså avgjørende.
    Jeg vil råde deg til å prøve med å sette forsterkerne rett i vegguttaket, ev også cd spiller, for å sjekke om dette kan gi enda litt bedre lyd. Kanskje mere dynamikk, raskere og mere kontant? Kankje toppen forandrer seg litt? Dette er bare synsing, men det skader ikke å sjekke. Gratis er det også.
    Utstyret du har er nå av en slik klasse at det kanskje er mye å hente med et bedre filter? Vet ikke hvordan strømforholdene er hos deg, men har hørt hva gode filtre kan gjøre med lyden i et anlegg. Det kan være mye å hente her.
    Jeg er selv på jakt etter et godt filter, men tar det med ro. Vil helst slippe å bruke mye penger på noe som kan forringe lyden, så det blir ikke kjøp før det er testet ut i vante omgivelser over tid.

    Mvh
    RBN
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Takk impulse, jeg tar dette som et meget positiv tilbakemelding.

    Mvh. jonlam



    impulse skrev:
    Det er ofte sånn at når et anlegg er bedre balansert, vil det låte litt snillere i toppen. Det som oppfattes som skarpt (og av noen "riktig") er mange ganger forvrengning. Virkeligheten er mykere enn de fleste er klar over. Det er netopp derfor virkelig vellykkede anlegg låter mykere oppover enn mange er forberedt på. Det låter rett og slett mer virkelighetsnært.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er monster padde. Jeg skal sjekke opp dette så fort jeg har tid.

    Ellers har tankene streifet meg å investere i Nordost Thor, men det får ligge litt i lufta til en senere anledning. Jeg har tidligere testet både ubalansert og balansert, og syns selv med balansert så høres det mye bedre. Jeg har også lest gjennom opplevelsen i tråden din tidligere, og jeg kan vel si at du er litt mer "detaljfrik", men det kan være du er mer inn i gamet/erfarend enn meg på området. :)

    Mvh. jonlam

    RBN skrev:
    Heisan
    Fint at det begynner å bli bra lydmessig hos deg. Skulle bare mangle.

    Stiller meg bak Impulse sine tanker i ovenstående innlegg. Har nettopp byttett til balanserte kabler etter hjemlån over flere uker og det er vel nettopp fjerning av forvrengning som gjorde at jeg måtte krype til korset og innrømme at det låt bedre balansert. Har tidligere sverget til ubalansert. Det står en del om denne opplevelsen i min egen tråd hvis du er interessert.

    Jeg ser av bildene dine at du har en Monster padde eller tar jeg feil? Jeg droppet mitt filter når jeg fikk det nye utstyret i hus. Da satte filteret, som tidligere hadde løftet lydopplevelsen, klare begrensninger. Bruker fortsatt en PS Audio Noise Harvester som gjør underverker hos meg. Har hatt den med andre plasser hvor den ikke fungerer i det hele tatt. Kvaliteten på strømnettet er altså avgjørende.
    Jeg vil råde deg til å prøve med å sette forsterkerne rett i vegguttaket, ev også cd spiller, for å sjekke om dette kan gi enda litt bedre lyd. Kanskje mere dynamikk, raskere og mere kontant? Kankje toppen forandrer seg litt? Dette er bare synsing, men det skader ikke å sjekke. Gratis er det også.
    Utstyret du har er nå av en slik klasse at det kanskje er mye å hente med et bedre filter? Vet ikke hvordan strømforholdene er hos deg, men har hørt hva gode filtre kan gjøre med lyden i et anlegg. Det kan være mye å hente her.
    Jeg er selv på jakt etter et godt filter, men tar det med ro. Vil helst slippe å bruke mye penger på noe som kan forringe lyden, så det blir ikke kjøp før det er testet ut i vante omgivelser over tid.

    Mvh
    RBN
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Takk. Det var synd jeg ikke hadde tid til å besøke dere og Audioaktøren på torsdagen. Ble det vellykket? Om du er på tråden min noen gang.

    Mvh. jonlam


    NEVATON skrev:
    Grattis JonLam!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ser du legger ut deler av anlegget for salg. Var jo dumt, når du har kommet så langt :'(
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei all,

    Siden sist har jeg vært på Øresus treff i Tønsberg. Her har jeg fått hørt rørutstyr sammen med Triangle ht og pc-drivverk. Og self nye oppdagelse på musikkfronten.

    Samtidig med musikkspillingen har sommerfølelsen dukket opp og savnet etter en takløs bil vokser seg sterkere for hver dag som går. Så da har jeg bestemt meg for å selge unna kablene. Og håper det kan være nok. Dette var en klar beskjed fra konemor, noe måtte jeg ofre.

    Etter å ha hørt en del utstyr i det siste føler jeg nå at jeg har nogenlunde klart å finne en match med komponentene mine. Det mest negative er vel lytterommet mitt som har store potensiale forbedringer. Så komponentene vil jeg beholde, forhåpentligvis. :) Skal sloss for det.

    Ps. kabler kan man lure med seg inn i hjemmet, det kan ikke komponentene.

    Det var vel en liten situasjonsbeskrivelse fra jonlam, eller kanskje var en lufting av innestengt frustasjon.
    Noen som har samme prioriteringsproblem?

    Mvh. jonlam
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei, sent opp i dag,

    Grunnen kom nå. Det er hard å ha to lidenskaper og ikke penger nok til begge. :)

    Det har jo vært på hugget på oppgraderinger i det siste du også. Så ht dine var på salg.

    Mvh. jonlam

    lars_erik skrev:
    Ser du legger ut deler av anlegget for salg. Var jo dumt, når du har kommet så langt :'(
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hei, ja er lenge oppe på fredagene. Mye bra på tv, og deretter musikk :D

    Ja, kan være vanskelig å prioritere til tider. Takløs bil høres jo herlig ut 8)
    Det dumme er jo at kabler er vanskelig å få stort mer enn 1/3 av nypris for. For meg er det nok viktigere å oppnå lyd-nirvana enn sommer-bil. Jeg har vært hardt på kjøret med oppgraderinger det siste halvåret, og nå står høyttalerene (som var høstens første oppgradering ;) ) for tur. Er egentlig veldig fornøyd med de jeg har, men mye vil ha mer. Har brukt litt tid på å sondere terrenget, og det ser ut som at det blir enten Marten Bird eller Gemme Audio Katana. Etter det hadde jeg tenkt å prøve klokka til dCS Puccini.
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Klokka til puccinien hadde jeg selv lyst til å prøve ut. Prismessig er det jo overkommelig i forhold til andre produkter fra dcs. :) Det er ikke akkurat så mye 2nd. på de nye produktene til dcs heller. Spennende med andre ord fremover. Du får plinge på om klokka blir vurderer og inntrykkene du du sitter med der.

    Mvh. jonlam

    lars_erik skrev:
    Hei, ja er lenge oppe på fredagene. Mye bra på tv, og deretter musikk :D

    Ja, kan være vanskelig å prioritere til tider. Takløs bil høres jo herlig ut 8)
    Det dumme er jo at kabler er vanskelig å få stort mer enn 1/3 av nypris for. For meg er det nok viktigere å oppnå lyd-nirvana enn sommer-bil. Jeg har vært hardt på kjøret med oppgraderinger det siste halvåret, og nå står høyttalerene (som var høstens første oppgradering ;) ) for tur. Er egentlig veldig fornøyd med de jeg har, men mye vil ha mer. Har brukt litt tid på å sondere terrenget, og det ser ut som at det blir enten Marten Bird eller Gemme Audio Katana. Etter det hadde jeg tenkt å prøve klokka til dCS Puccini.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.222
    Antall liker
    805
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Drammen neste torsdag (15.4) hos JFS, du er hjertelig velkommen! Horten gikk greit , folk likte hva de hørte ;)



    jonlam skrev:
    Hei,

    Takk. Det var synd jeg ikke hadde tid til å besøke dere og Audioaktøren på torsdagen. Ble det vellykket? Om du er på tråden min noen gang.

    Mvh. jonlam


    NEVATON skrev:
    Grattis JonLam!
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Nå tar det rett og slett av i huset, bokstavelig talt. Her ligger jeg ut salgsannonser i hytt og pine. Men jeg skal fortsatt ha en velfungerende system, må bare nedgradere litt pga. den andre lidelsen jeg har.

    Til stor overraskelse her om dagen, da kona hadde lånt mb min i flere dager på rad istedenfor suzukien hennes kommenterte hun lyden i mb min. Det var så mye bedre lyd i bilen min. Samme skjedde da hun satt på venninnens bil en citrøen ,riktig nok en cab, lyden var lys og følelsesløs sa hun.

    Det er tegn på at jeg har indirekte påvirket hennes ører med kvalitetslyd i hjemmet. ;D

    Fortsettelse følger med nedgraderings :) utstyr.....

    Mvh. jonlam
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Høyt tempo både oppover og nedover her, skjønner jeg ;)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    :)

    Ja man kan vel si det. Men jeg vil beholde dcs og ht foreløpig da.

    Vil jo helst ikke selge, men konemor og satt en begrensning på bil og vil jeg ha dyrere så må jeg gi slipp på noe. :)

    Mvh. jonlam



    lars_erik skrev:
    Høyt tempo både oppover og nedover her, skjønner jeg ;)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Huff ja, det er et hardt liv ;)

    Spøk til side, du vil få en svært god effektforsterker på bruktbørsen til litt over 30k. Da er du igang igjen :D
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    :D

    Vel 30k blir vel litt mye for en effekttrinn hvis jeg skal egentlig frigjøre litt kapital. Jeg tenkte å bruke maks 20kr igjen. Tror jeg har fått solgt mc'ene mine i dag. Venter bare på siste bekreftelse i morgen tidlig.

    Men du, siden du har dcs og prøvd litt forskjellig. Hva tenker du er en god match av effekttrinn? Jeg sikler litt på electrocompaniet AW180 som står på finn.no. Eller ARC som selges av SUPERSAM fra hfs. Jeg vil fortsatt ha litt mørk rørlyd.

    Har du noen forslag som jeg kan teste/tenke på?
    Noen andre som stikker innom tråden min, kan gjerne komme med forslag, kanskje sett helheten med ht mine også.
    Takker på forhånd forslagene som kommer inn.

    Mvh. jonlam


    lars_erik skrev:
    Huff ja, det er et hardt liv ;)

    Spøk til side, du vil få en svært god effektforsterker på bruktbørsen til litt over 30k. Da er du igang igjen :D
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Om du vil prøve Electrocompaniet, hadde jeg gått for 250 eller Nemo. Så en annonse på Av-forum, det 250 gikk latterlig billig- ny.
    Ellers gjorde jeg et kjempekjøp med Lindemann 855. Tror nok Adyton også burde passe bra. Det samme med Chapter Audio. ARC har jeg ikke hørt, så det vet jeg ikke.

    Også kjøper du høyttalerene mine, så blir dette kanon! ;D ;D ;D
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du får nok EC 250 til rundt 25k, kanskje enda lavere. Han har prøvd en god stund på å få den solgt.
    Men til Puccini hadde nok jeg gått for noe litt mer raffinert. Så en diger Krell på Finn. Har også sett Pass Labs og Plinus til en "billig" penge. Sammen med mine høyttalere..... ;) Nirvana!
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen,

    Alle forslagene dine har jeg tenkt litt på. Men prisene til evt. krell, pass Labs og Plinus kan vel ikke kalles i mitt tilfelle som en nedgradering :)

    Jeg har faktisk vurdert Pass Labs, da jeg tror jeg har lest et eller annet sted at det passer med ht mine. Men som du sa så går det rask opp og ned hos meg og man vet ikke hvor lenge ht mine står her i hjemmet.

    Og takk for forslagene.

    Mvh. jonlam



    lars_erik skrev:
    Du får nok EC 250 til rundt 25k, kanskje enda lavere. Han har prøvd en god stund på å få den solgt.
    Men til Puccini hadde nok jeg gått for noe litt mer raffinert. Så en diger Krell på Finn. Har også sett Pass Labs og Plinus til en "billig" penge. Sammen med mine høyttalere..... ;) Nirvana!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Så Pass Labs i går til ny pris- 29k. Får den sikkert litt rimeligere. Et godt kjøp.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Et alvorsord til ettertanke:
    Du kommer til å angre sårt om du selger McIntosh'ene. Hvorfor i det huleste gjør du det?
    Frigjøre penger? Tøys! Du finner ikke noe som du vil bli fornøyd med om ikke du legger minst det dobbelte av det du har betalt på bordet. :p
    Jeg snakker av erfaring. Jeg solgte 1 stk Mc275r og etter et år med masse svette og bytting (hadde vel tre andre forsterkere det året), var jeg tilbake med 2 stk Mc275r 8)
    Hvis du opplever feil i lyden så bør du jo heller rette opp de. Er det slik at du føler toppen blir rundet av så bør du skifte signalrør. Jeg skiftet til Golden Dragon signalrør og opplevde en kraftig lydforbedring med bla mer luft i toppen og strammere lyd med bedre romfølelse. Pris kr 150,- pr stk fra Motron.

    mvh
    Finn M
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    impulse skrev:
    Det er ofte sånn at når et anlegg er bedre balansert, vil det låte litt snillere i toppen. Det som oppfattes som skarpt (og av noen "riktig") er mange ganger forvrengning. Virkeligheten er mykere enn de fleste er klar over. Det er netopp derfor virkelig vellykkede anlegg låter mykere oppover enn mange er forberedt på. Det låter rett og slett mer virkelighetsnært.
    Veldig enig med Impulse her.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    :) :) :) :) :)

    Det er så hyggelig å se at dere bryr det. God ment. Jeg sitter her og smiler til meg selv. Uten å kjenne dere personlig så føles det som om jeg har en storebror som våker/og støtte meg i vanskelige tider.

    Vanskelige tider er det vel ikke, heller blind i gode tider. Kanskje dere ser meg i luksusfellen! :D
    Jeg har ikke tenkt å legge så mye penger igjen på en effekttrinn.

    Jeg må frigjøre litt penger til sommerbil, evt. bilbytte.
    Jeg vurderer en 92-96modell mb sl300 som sommerbil, men det er en skummelt gammel bil som koster flesk hvis det skjer noen galt og jeg er ikke bilkyndig. Så tenkte jeg søren jeg tar en luksusfelle og slår til på en 02-04mb sl320 og selger alt jeg eier og har inkl. nåværende stasjonsvogn, og self pluss ekstra lån. Det har jeg sikkert driftsbil i noen år fremover iallefall. (har jeg lurt meg selv til å tro da).

    Noen forslag dere? Men dette er ikke noen bilforum, så tenker jeg svaret blir oppgrader anlegget og kjør moped!!! ::)

    Mvh. jonlam
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Bryr meg og bryr meg.. Du gjør jo selvsagt som du vil.... ;D
    Men hvis du fortsatt er interessert i å lytte til god musikk så selger du et stk mc275r og beholder den andre. Det er nemlig først når du putter inn noe annet at du hører hva du går glipp av. Og da er det for sent å gå tilbake.. :eek: :p :-[ :'(

    Men hvis du skulle frigjøre kapital så hadde du fått mye mer cash igjen ved å selge Puccini. Da hadde også fallet i lydkvalitet blitt mye mindre siden du uansett ikke har kabler eller høyttalere til å utnytte spillerens potensiale.
    Hvis du selger begge mc275r blir du sittende igjen med en dyr Puccini uten noe i samme kvalitetsklasse. For å snakke bil så blir det som om å ha et Porsche 911 Turbo karosseri med 54 hk VW-motor fra 1975 og 10 år gamle utslitte diagonaldekk dimensjon 165/75-13 med en sjafør som er blind på ene øyet og 0,2 i visus på andre. Fort går det ikke...
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hahaha, måte bare le til kommentaren din om bil. Takk for den.
    Jeg er litt surete om dagen, Finn M. Det er våren og solen som tar knekken på meg.

    Jeg håper jo at ht mine er verdt kvaliteten til puccinien min. Men kablene har jeg litt igjen å gå på. Merket at mc ble litt tam i lyden etter at jeg pakket ned den ene. Så antagelig hvis jeg hadde beholdt en, ville jeg nok etter en uke løpt og kjøpt en til eller testet en annen mc modell.

    Satt og tok farvel med mc'ene til morgen i dag. Det er en stund siden jeg har takket for de gledene jeg har i livet. Herlig lyd og det var litt vemodig og pakke dem ned.

    Finn M, antagelig har du rett....men ung og dum som jeg, ønsker jeg lydbildet: x antall dårlig subb når jeg skrur på tenningen/volumkontrollen. :)


    Mvh. jonlam

    Finn M skrev:
    Bryr meg og bryr meg.. Du gjør jo selvsagt som du vil.... ;D
    Men hvis du fortsatt er interessert i å lytte til god musikk så selger du et stk mc275r og beholder den andre. Det er nemlig først når du putter inn noe annet at du hører hva du går glipp av. Og da er det for sent å gå tilbake.. :eek: :p :-[ :'(

    Men hvis du skulle frigjøre kapital så hadde du fått mye mer cash igjen ved å selge Puccini. Da hadde også fallet i lydkvalitet blitt mye mindre siden du uansett ikke har kabler eller høyttalere til å utnytte spillerens potensiale. hvis du selger begge mc275r blir du sittende igjen med en dyr Puccini uten noe å matche den med. For å snakke bil så blir det som om å ha et Porsche 911 Turbo karosseri med 54 hk VW-motor fra 1975 og 10 år gamle utslitte diagonaldekk dimensjon 165/75-13 med en sjafør som er blind på ene øyet og 0,2 i visus på andre. Fort går det ikke... :p
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Eller er dette bare et forsøk på å holde tråden i livet?

    Eller søken etter å utvide nye erfaringer/preferanser på hobbyen sin?

    Mvh. jonlam
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn